Agencja SEO ‒ jak wybrać? na co zwrócić uwagę?

Radio RAM | Utworzono: 31.08.2022, 14:14 | Zmodyfikowano: 31.08.2022, 14:14
A|A|A

Materiał Sponsora


Agencja SEO ‒ zakres usług 

Warto postawić na agencję SEO, która świadczy kompleksowe usługi. Dzięki temu zyskamy pełne wsparcie. Jakie działania powinna obejmować oferta na pozycjonowanie? 

1. Audyt

Każda porządna agencja SEO rozpocznie współpracę od audytu SEO. Audyt SEO to dokładna weryfikacja strony www pod kątem pozycjonowania i UX. Po zakończeniu audytu powinniśmy dostać plik zawierający informacje o aktualnych pozycjach strony, strukturze witryny, jakości treści i link buildingu, responsywności, meta danych, kwestii technicznych. 

2. Analiza słów kluczowych 

Analiza słów kluczowych to priorytet. Ważne, żeby zweryfikować, czy frazy zostały odpowiednio dobrane, czy są wyszukiwane przez użytkowników. Czy sprawdzą się w przypadku klientów znajdujących się na różnych etapach lejka zakupowego.  

3. Content 

Content to jeden z ważniejszych czynników rankingowych. Oferta agencji SEO powinna więc zawierać przygotowanie unikalnych opisów kategorii i produktów oraz artykułów blogowych. 

4. Link building 

Link building, czyli budowa profilu wartościowych linków zewnętrznych, tak samo, jak treści, ma ogromne znaczenie. Pozyskiwanie linków zewnętrznych z różnych źródeł obowiązkowo więc powinno znaleźć się w ofercie agencji SEO.  

5. Technical SEO 

SEO techniczne obejmuje różnie działania, są to: optymalizacja kodu, optymalizacja prędkości ładowania, linkowanie wewnętrzne, wdrożenie certyfikatu SSL, kompresja grafik, przygotowanie atrybutów ALT. 

Dobrym wyborem będzie agencja SEO, która zajmuje się nie tylko pozycjonowaniem, ale także tworzeniem stron i sklepów internetowych. Jeśli z jakichś względów okaże się, że warto pomyśleć o budowie nowej witryny, nie będziemy musieli szukać kolejnych fachowców. 

Dużym wsparciem w pozycjonowaniu są kampanie Google & Facebook Ads. Takie kampanie są bardzo dobrym rozwiązaniem, w przypadku akcji promocyjnych, zmian w ofercie, wprowadzania na rynek nowych produktów. 


Agencja SEO ‒ na co zwrócić uwagę? 
 

Zakres usług agencji SEO to oczywiście nie wszystko. Warto też dokładnie przeanalizować wszelkie formalności. Przede wszystkim: 

1. Wypowiedzenie

Co jeśli będziemy chcieli rozwiązać współpracę? Ile trwa okres wypowiedzenia? Czy szybsze zakończenie umowy związane jest z jakimikolwiek konsekwencjami? Obowiązkowo, jeszcze przed podpisaniem umowy, powinniśmy poznać odpowiedzi na powyższe pytania. 

2. Cena 

Ustalenie comiesięcznego abonamentu to dopiero połowa sukcesu. Upewnijmy się, co dokładnie zawarte jest w cenie. Czy cena obejmuje szczegółowy audyt, ile artykułów blogowych, a ile linków zewnętrznych otrzymamy miesięcznie? Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek w postaci dodatkowych płatności. 

3. Sposób rozliczania 

Choć w większości agencji ustalany jest stały abonament na działania z zakresu pozycjonowania, zdarzają się wyjątki. Wciąż działają agencje, które proponują pozycjonowanie na efekt. W przypadku pozycjonowania na efekt zazwyczaj stosowane są metody Black Hat SEO. Witryna szybko uzyskuje wysokie pozycje, ale też błyskawicznie je traci, traci także autorytet. Często w takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest budowa nowej witryny. 

4. Osoba kontaktowa 

Ważne, już na etapie współpracy, będzie to, z kim będziemy mogli się kontaktować w razie pytań i problemów. Czy z biurem obsługi klienta, czy z konkretnym specjalistą, na przykład z pozycjonerem lub copywriterem? 

1stplace.pl ‒ Twoja agencja SEO

Wszystkim szukającym agencji SEO, która zapewnia kompleksowe usługi, polecamy agencję 1stplace.pl. 1stplace.pl zajmuje się lokalnym, ogólnopolskim i zagranicznym pozycjonowaniem stron, pozycjonowaniem sklepów e-commerce, projektowaniem i budową stron www oraz sklepów internetowych, kampaniami Google i Facebook Ads. 

Zespół 1stplace.pl zadba o widoczność Twojego biznesu!

REKLAMA
To może Cię zainteresować