Wygrywaj bilety z www.radioram.pl!

Radio RAM | Utworzono: 02.12.2009, 08:02 | Zmodyfikowano: 02.12.2009, 13:18
A|A|A

KLUB WŁODKOWICA 21 (ul. Włodkowica 21) - Festiwal Ambientalny (pod patronatem radia RAM)5-6 grudnia - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM,Festiwal Ambientalny, swoje imię i nazwisko.

FESTIWAL AMBIENTALNY – druga edycja imprezy promującej ambitną muzykę elektroniczną. Stylistycznie oscylując pomiędzy ambientem, minimalem, lounge a trip hopem Festiwal Ambientalny prezentuje nietuzinkowych artystów wraz z ich osobliwym podejściem tak do formy muzycznej jak jej treści oraz faktury. W programie: Lady Aarp; Zerova; Luxated Trio; Minoo; Opollo; ODAIBE / Halomirella Gobi. Organizator: Wrocławski Klub FORMATY

Wstęp: 9 zł /5 zł studenci/

 ****************************************************************

SALA KONCERTOWA RADIA WROCŁAW - RAY WILSON & BERLIN SYMPHONY ENSEMBLE "Genesis Klassic" – największe przeboje Genesis w symfonicznych aranżacjach - 2 grudnia - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM,RAY WILSON , swoje imię i nazwisko.

Ray Wilson z Berlin Symphony Ensemble grają przeboje Genesis wRockFest.pl prezentuje: RAY WILSON & Berlin Symphony Ensemble "Genesis Klassic" – największe przeboje Genesis w symfonicznych aranżacjach.

Były wokalista Genesis, obdarzony jednym z najbardziej wyjątkowych głosów na świecie, wykona największe przeboje tej grupy w niezwykłej oprawie muzycznej. Na scenie pojawi się 10 osobowy skład, w tym muzycy Berlin Symphony Ensemble. Ray stworzył niezwykły projekt, odróżniający się od typowych symfonicznych wykonań standardów rocka. Największe przeboje Genesis - Follow you Follow Me, Land of Confusion, Carpet Crawlers czy kompozycje Phila Collinsa I Petera Gabriela nabierają nowego wymiaru.

Ray Wilson to jeden z najbardziej wyjątkowych wokalistów i autorów rockowych świata. Swoją klasę potwierdził współpracą z zespołem Genesis, kiedy to w 1997 roku zastąpił w roli wokalisty Phila Collinsa. Ray Wilson (ur. 8 września 1968 w Dumfries) - członek zespołów: Guaranted Pure, Stiltskin, Cut, Genesis. W 1994 roku, debiutujący zespół Stiltskin z Rayem w składzie stworzył utwór Inside, który pojawił się na szczytach list przebojów (numer jeden w Wielkiej Brytanii). W 1997 roku Ray Wilson został wokalistą słynnej grupy Genesis, zastąpił w roli wokalisty Phila Collinsa. Powstały wówczas utwory takie jak: Congo, Shipwrecked czy Not About Us. W 1999 Ray roku wydał album „Millionairhead” z zespołem CUT.

Zespół nie zaistniał jednak na dłużej a Ray współpracował w tym samym czasie ze Scorpions czy dj-em Arminem van Buurenem, z którym wykonał napisaną przez siebie kompozycję Yet Another Day. W następnych latach powstały dwa ważne albumy w solowej twórczości artysty - "Change" (2003) i "The Next Best Thing" (2004). Od 2006 roku Ray wrócił do nazwy Stiltskin (całkowicie nowy skład zespołu) i stworzył pod szyldem Ray Wilson & Stiltskin album „She”. W 2008 roku ukazał się najnowszy album "Propaganda Man", który częściowo powstał w Poznaniu, gdzie artysta obecnie mieszka.

Bilety: 120 zł – I miejsca, 90 zł – II miejsca, 70 zł – III miejsca

************************************************************

WYTWÓRNIA FILMÓW FABULARNYCH - Ethno Jazz Festiwal - NIGEL KENNEDY & KROKE (pod patronatem radia RAM) - 3 grudnia - godz. 19. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM,NIGEL KENNEDY , swoje imię i nazwisko.

Nigel Kennedy & Kroke - wspólny projekt wirtuoza skrzypiec oraz gwiazdy muzyki klezmerskiej na Ethno Jazz Festival 2009. Nigel Kennedy to jeden z największych wirtuozów skrzypiec na świecie. Płyty brytyjskiego artysty od lat mieszkającego w Polsce zawsze trafiają na szczyty notowań muzyki klasycznej.

W 2003 r. wraz z krakowskim zespołem Kroke (ta nazwa w języku yiddish oznacza Kraków) - jedną z najciekawszych grup grających muzykę klezmerską - stworzył niezwykły projekt muzyczny, płytę East Meets East. Od tego czasu Kennedy częściej lub rzadziej występuje z Krokersami, dając słuchaczom dużo przyjemności i przy okazji udowadniając swoją totalną wszechstronność. Na East Meets East artyści łączą siły i wyruszają w stronę muzycznych korzeni Europy Wschodniej. Materiał zawiera zestaw porywających melodii pochodzących z różnych tradycji muzycznych, w tym m.in. melodie bałkańskie, żydowskie oraz cygańskie. Wszystkie utwory zostały wspólnie zaaranżowane przez Nigela Kennedy'ego oraz zespół Kroke i nagrane w Krakowie pod czujnym okiem producenta Jaza Colemana. W ten sposób powstał fascynujący mariaż muzyki tradycyjnej i klasycznej wirtuozerii skrzypcowej. Program z tej płyty i inne utwory usłyszymy 3 grudnia we wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych podczas wspólnego koncertu pt. Nigel Kennedy & Kroke w ramach Ethno Jazz Festival 2009.

Zespół Kroke tworzą: Jerzy Bawoł - akordeon, Tomasz Kukurba - altówka, Tomasz Lato - kontrabas i gościnnie: Tomasz Grochot - instrumenty perkusyjne.

Bilety: 100 zł – I miejsca, 70 zł – II miejsca, 50 zł – III miejsca miejsca stojące balkon: 50 zł

 *******************************************************

KLUB STREFA WZ - Marika (koncert pod patronatem radia RAM) - 13 grudnia - godz. 19. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Marika,swoje imię i nazwisko.

Marta Kosakowska, urodzona 14 grudnia 1980 w Białymstoku, wychowana w Łomży polska wokalistka, lady MC tworząca muzykę na pograniczu reggae, funku i soulu. Karierę rozpoczęła w 2002 r. z soundsystemem Bass Medium Trinity, który wydał bardzo dobrze przyjętą płytę 'Mówisz i masz' w 2004 r. Zagrała kilkaset koncertów w klubach w całej Polsce i poza jej granicami (Francja, Wlk. Brytania, Irlandia). Ma na koncie również występy estradowe: Opera Leśna w Sopocie (TOPtrendy 2006) i główna scena Coke Live Music Festiwal (2008). Jej występy poprzedzały polskie koncerty gwiazd takich jak Macy Gray, Gentleman, Panjabi Hit Squad, Sean Paul, Missy Elliott. W 2006 r. wzięła udział w projekcie 'Polski ogień' (Germaican Records, Tam Tam Records). Na albumie - będącym efektem polsko-niemieckiej współpracy muzycznej znalazły się jej dwie piosenki: "Siła ognia"oraz "What's Your Flava?". Latem 2007 roku ukazał się pierwszy singiel zwiastujący wydanie długogrającej płyty Mariki. Utwór "Moje serce"- owoc pracy z duetem producenckim Juniorbwoy stał się hitem (ok 2 mln odsłon na YouTube). 22 sierpnia 2008 r. na sklepowe półki trafił solowy album Mariki - 'Plenty' wydany nakładem Pomaton EMI. Płyta ta to gorąca fuzja różnych gatunków muzyki miejskiej od nu-jazzu i neosoulu po reggae, d'n'bass i funk. Album został dobrze przyjęty przez publiczność i krytyków i otrzymał nominację do prestiżowej nagrody przyznawanej prze Akademię Fonograficzną: Fryderyki 2009 a Marika została również nominowana w kategorii ‘Nowa Twarz Fonografii’ i 'Debiut roku' Superjedynki 2009. Wydaniu płyty towarzyszą niezwykle żywiołowe i bogate brzmieniowo koncerty Mariki z Ruff Radics.

Zespół, z którym Marika koncertuje od 2005 roku to dziewięciu muzyków: siedmiu instrumentalistów współpracujących między innymi z formacjami Vavamuffin, Muzykoterapią, Kasią Nosowską, Anią Dąbrowską czy El-Dupą to: Mothashipp (instrumenty klawiszowe), Daddy Raffi (gitara), Jahcob Junior (perkusja), Emili Jones (bas) i Bartosz Krajewski "Czikita" (congi, perkusjonalia).Sekcją dęta to Dominik Trębski (trąbka) i Amiran Chyb (saksofon altowy). Drugi i trzeci wokal w zespole to Maluta, znana ze współpracy z legendarnym warszawskim zespołem Transmisja oraz Kasia Stashka.

*********************************************************

JAZZ KLUB RURA - OZMA - 4 grudnia - godz. 20.30. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM,OZMA,swoje imię i nazwisko.

Energetyczny koncert grupy wypełnią bardzo różnorodne kompozycje: od nu-jazzu przez funk aż po jungle.

OZMA to prawdziwy muzyczny dynamit, o czym najlepiej można się przekonać podczas koncertu. OZMA tworząc nową jakość dźwięku czerpie inspiracje od zespołów takich jak Dave Holland Quintet, Aka Moon, Ray Anderson’s Slickaphonics, czy Steva Colemana. Ich muzykę charakteryzuje spójność, a improwizowane pomysły w sposób naturalny i z lekkością wpisują się w jedyny w swoim rodzaju ‘ozmiczny’ styl grania. Przestrzeń muzyczna jaką tworzą jazzmani z OZMY jest różnorodnym krajobrazem, na który składają się utwory balansujące między subtelnymi improwizacjami, a gotowymi kompozycjami, a wszystko to muzycy łączą z wrodzoną sobie elokwencją i humorem.

Zespół Ozma ma na swoim koncie dwie płyty "OZMA" 2005, "Electric Taxi Land" 2007 oraz liczne konkursy jazzowe min. “Concours National de Jazz à la défense”. Francuską formację tworzy pięciu muzyków: David Florsch (saksofony), Guillaume Nuss (puzon), Adrien Dennefeld (gitary), Eduard Sero-guillaume (bas) i Stephana Scharle (perkusja).

Bilety: 18 / 15 *studenci AM i WSJiMR 10

********************************************************

KLUB ALIBI (ul. Grunwaldzka 67) - Vavamuffin - 6 grudnia - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Vavamuffin,swoje imię i nazwisko.

Vavamuffin - polski zespół grający muzykę raggamuffin z elementami roots, reggae i dancehall, powstały w 2003 r. w Warszawie. W kwietniu 2005 r. ukazała się debiutancka płyta Vavamuffin Vabang! nakładem niezależnego wydawnictwa Karrot Kommando. Zespół intensywnie koncertuje w kraju i zagranicą (w tym i na słynnym chorwackim festiwalu Seasplash). Latem 2005 Vavamuffin wziął udział w sopockim festiwalu TOPtrendy. W Lipcu 2006 roku grupa zagrała na Przystanku Woodstock w Kostrzynie. W 2007 roku wydana została kolejna płyta zatytułowana „Inadibusu”.

*********************************************************

 CENTRUM SZTUKI IMPART - Wibracje taneczne – cykliczne spotkania z tańcem współczesnym - 4 grudnia - godz. 19.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Wibracje taneczne ,swoje imię i nazwisko.

Centrum Sztuki IMPART zaprasza do udziału w projekcie, którego celem jest realizacja we Wrocławiu cyklicznych wydarzeń artystycznych związanych ze sztuką tańca współczesnego. Cykl comiesięcznych spotkań wrocławskiej publiczności z tańcem współczesnym rozpoczniemy 4 grudnia 2009 roku, a zakończymy przeglądem najciekawszych spektakli tanecznych i projektów międzynarodowych z udziałem polskich twórców, w listopadzie 2010 roku . Program pokazów jest skonstruowany tak, aby zaprezentować możliwie całą rozmaitość sposobów podejścia do zagadnienia sztuki tańca współczesnego i form jego uprawiania. Otwarta formuła projektu stanowi o jego specyfice i co istotne podkreśla rolę odbiorcy, świadomego uczestnika wydarzeń, który chce współtworzyć przestrzeń współczesnej kultury. Jesteśmy przekonani, że możliwość stałych prezentacji spektakli, projektów międzynarodowych z udziałem polskich tancerzy i choreografów, organizacja warsztatów tanecznych i paneli dyskusyjnych stworzy doskonałe warunki do rozwoju i promocji tej dziedziny sztuki. Opiekę kuratorską nad projektem objął Adam Kamiński- arteterapeuta, instruktor teatralny, animator kultury i koordynator licznych projektów z zakresu sztuki performance i tańca współczesnego. Członek Jury Polskiej Platformy Tańca w 2008 roku.

Podczas pierwszego wieczoru z tańcem współczesnym (4 grudnia 2009) w Centrum Sztuki Impart zaprezentujemy aż dwa premierowe spektakle (Harakiri Farmers, Sławek Bendrat i Dominik Krawiecki) oraz występ Leszka Bzdyla.

Więcej na temat cyklu i tańca współczesnego znajdziesz na blogu: http://www.wibracjetaneczne.blogspot.com/

Cykliczne Spotkania z Tańcem Współczesnym ,,Wibracje Taneczne” w Centrum Sztuki Impart

PROGRAM: Harakiri Farmers/Ana Brzezińska - "We are oh so lucky" - reżyseria: Ana Brzezińska - dramaturgia: Wojciech Klimczyk - choreografia: Dominika Knapik - występują: Dominika Knapik, Klara Bielawka, Mariusz Zaniewski - muzyka: collage - ,,We are oh so lucky” to próba stworzenia hybrydalnego teatralnego języka, w którym ruch, obraz i słowo są wobec siebie równorzędne, dzięki czemu przekaz wymyka się jednoznacznej klasyfikacji. To zbiór bodźców, z których widz konstruuje własną narrację dotyczącą codzienności.

Lucky (Dominika Knapik) – figura zainspirowana postacią z „Czekając na Godota” S. Becketta, prowadzi indywidualny pokaz elementarnych cząstek nowego języka, opisując rzeczywistość, która ją ukształtowała. Ta rzeczywistość może czasem wydawać się przerażająca, lecz to nie szkodzi. W końcu nic tak nie poprawia samopoczucia jak sport.

Leszek Bzdyl - ,,Bonsai’’ tańczy - Leszek Bzdyl ; choreografia - Katarzyna Chmielewska ; światło - Michał Kołodziej ; Bonsai w wykonaniu Leszka Bzdyla to minimalistyczny układ, który ujął widzów swoim zdystansowaniem i ironią. Choreografię tę stworzyła Katarzyna Chmielewska. Wykorzystanie dadaistycznej gry z formą jakże celnie prowadzi do korzeni nazwy założonego przez wykonawcę i choreografkę teatru - Dada von Bzdülöw. Anna Królica, www.NowyTaniec.pl, 3.07.2006 Sławomir Bendrat, Dominik Krawiecki – ,,Yugoboy.com” Solo zainspirowane przez wideo instalację ,,How we in the Balkans kill rats” serbskiej artystki Mariny Abramović. Twórczość performerki jest związana w dużej mierze z miejscem jej pochodzenia, sytuacją na Bałkanach i z doświadczeniem XX wieku.

Prace wideo często połączone są z aktywnością performance, w których ciało artystki jest podstawowym medium i jednocześnie częstym tematem. W swojej pracy Bendrat bada historię i tradycję poprzez eksplorację seksualności. Zastanawia się jakie miejsce mogą mieć wierzenia, rytuały we współczesnej cywilizacji, poddanej zachodnioeuropejskiemu modelowi życia.

Spektakle dla widzów dorosłych

*************************************************************

HALA STULECIA - Janusz Radek – Dziwny jest ten świat - opowieść Niemenem - 12 grudnia - godz. 19.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Janusz Radek ,swoje imię i nazwisko.

Idealną i komfortową sytuacją dla każdego artysty jest porozumiewanie się z publicznością językiem w pełni zrozumiałym, powszechnie znanym oraz formą i środkami, które posiadają znamiona artystyczne. Nie trzeba wtedy naginać się do panującej mody lub aktualnych trendów, które zazwyczaj są wątpliwe artystycznie i koniunkturalne.

"Dziwny Ten Świat - opowieść Niemenem" - to piosenkami opowiedziana historia naszej wspólnej, niezależnej wrażliwości. To znakomite utwory, które dzięki swojej różnorodności stylistycznej zawierają prawie całą historię polskiej muzyki rozrywkowej. Jednocześnie sposób narracji między piosenkami oraz zestawienie tematyczne związane jest ściśle z kolejnymi etapami fascynacji Czesława Niemena muzyką, ale również z tym wszystkim, co kreowało upodobania Polaków w sferze słuchania piosenek.

"Dziwny Ten Świat - opowieść Niemenem" - to historia o wspólnej zabawie i o miłości wyrażonej w sposób subtelny. To zarazem historia o postrzeganiu świata i o interesowaniu się czymś więcej niż tylko sobą, o czerpaniu radości z bycia wśród ludzi… W zamierzeniu jest to wreszcie propozycja będąca kontrą dla otaczającego nas prostactwa estradowego, lansowanego w mediach, które wynika z przekonania o niskim poziomie słuchacza lub widza. Publiczność ma być przekonana o tym, że uczestniczy w wyjątkowym spotkaniu. Słuchacze wiedzą po co przychodzą, znają repertuar, mimo, że nie był słyszany od wielu lat. Często mówimy, że w życiu wszystko ma swój czas. Tak jest i z piosenką. Bywa ona wyjątkowa, gdy jej przesłanie, jej styl czy melodia znajdą podatny grunt w duszach odbiorców. Może być wiązana ze wzrastaniem pokolenia, z ideałami lub choćby tylko z modą. Program "Dziwny Ten Świat - opowieść Niemenem" to takie właśnie piosenki - powiązane ze sobą logiczną dramaturgią. Zaskakuje on odbiorcę nową interpretacją a jednocześnie przywołuje w pamięci najwspanialsze przeżycia związane z polską piosenką i z najpiękniejszym, jak dzisiaj się wydaje, okresem polskiej rozrywki. Zapowiadana forma "show" z renomowanym solistą i orkiestrą jest gwarancją rzetelnej rozrywki dla wszystkich.

Janusz Radek - dlaczego w tym repertuarze? Piosenka to bardzo trudna forma muzyczna, przeważnie ma zadanie użytkowe, co powoduje, że większość piosenek to zwykła radiowa papka. Pojawiają się również utwory, które mniej lub bardziej udanie stanowią awangardę gatunku (są zazwyczaj niszowe), czas jednak niemiłosiernie je weryfikuje i pozostawia nieliczne kompozycje naprawdę ponadczasowe. Przechodzą one wtedy do historii jako kultowe.

Janusz Radek - jest artystą, który nader chętnie mierzy się z klasyką polskiej rozrywki. W repertuarze ma już przecież piosenki, które śpiewała Ewa Demarczyk. Piosenki Niemena, to równie karkołomne wyzwania. Zarówno ze względu na ich trudność wokalną, jak i z powodu aury, która otacza ich autora. Zamiarem Radka nie jest jednak chęć zmierzenia się z tym wielkim Artystą. Jeśli ktoś liczy na to, będzie zawiedziony. Janusz Radek zmierzy się jedynie z kultowymi piosenkami, które do polskiego panteonu sławy wprowadził Czesław Niemen. Sam Janusz Radek tak mówi, o programie, który przygotowuje: "(…) tak mogę się określić i tyle o sobie powiedzieć, że składam piosenki w opowieść, którą interpretuję i tworzę historie, które w tej właśnie chwili mnie zajmują. Nie potrafię śpiewać piosenek słabych i nijakich , tak zresztą jestem postrzegany, co jest w pewnym sensie jest przekleństwem. Sam nagrywam autorskie piosenki, które nawiązują kompozycyjnie do wzorców z lat 60-tych i 70-tych, a jednocześnie kompiluję style co przy moich możliwościach wokalnych nabiera, mam nadzieję, innej nieco wartości. Zdecydowałem się na skonstruowanie programu "Dziwny Ten Świat - opowieść Niemenem" i zaśpiewanie piosenek z repertuaru Czesława Niemena, bo dostrzegam zbieżność w pojmowaniu sceny, piosenki, kreowaniu osobowości scenicznej z moimi założeniami artystycznymi. Chcę zwrócić uwagę publiczności na wartość nieprzemijalną w piosenkach, które są przebojowe a zarazem niebanalne. Zależy mi na tym choćby z racji własnej twórczości." Dla kogo program "Dziwny Ten Świat - opowieść Niemenem"? Można powiedzieć, że dla wszystkich, ale to dzisiaj oznacza, że dla nikogo. By odpowiedzieć na to pytanie najprościej posłużyć się ponownie słowami Janusza Radka: "(...) okazjonalnie występuję z dużymi orkiestrami. Zdarzało mi się śpiewać podczas tych koncertów pojedyncze utwory Czesława Niemena. Odbiór przerastał każdorazowo moje najśmielsze oczekiwania. Ludzie chcą tego słuchać! Moje przypuszczenia wynikają tylko z własnej obserwacji, ale wierzę w mądrość publiczności, choć niestety z innego założenia wychodzą media.Wszyscy, niezależnie od poziomu intelektualnego i gustu, są niezadowoleni z okłamywania ich przez propozycję rozrywki, która ma zadziwiać brakiem talentu i umiejętności. Szczególnie jaskrawo widać to w polskiej piosence, która utraciła charakter i jakąkolwiek spontaniczność tworzenia, a stała się jedynie produkcją. Stare przeboje są dobre nie tylko dlatego, że są znane. Przyciąga ich uniwersalny charakter i doskonała kompozycja. Moim zdaniem dzisiaj występuje u nas ponadpokoleniowa tęsknota za dobrą piosenką. Może to zbyt śmiałe przypuszczenie, ale zbliżające się czasy nie napawają zbytnim optymizmem i szukać będziemy pewnych wartości i treści związanych ze światem za którym tęsknimy, a nic tak dobrze nie relaksuje, pociesza, czy tłumaczy jak dobra piosenka." Nawet jeśli prezentowany program to nie klasyka muzyki w ogólnie przyjętym znaczeniu, to jednak jego odbiór przez słuchacza i widza jest inny, choćby z powodu uczestnictwa w przedstawieniu orkiestry symfonicznej, wykonującej te stare już piosenki w nowym opracowaniu. Publiczność nabiera zaufania, że muzyka przy udziale tak dużego aparatu wykonawczego będzie prawdziwa dzięki pełnemu brzmieniu, jego potędze i uzupełniającymi go walorami wizualnymi. Odpowiedź więc brzmi - dlatego piosenki z repertuaru Czesława Niemena, dlatego Janusz Radek wspomagany orkiestrą pod dyrekcją Tomasza Filipczaka, dlatego program "Dziwny Ten Świat - opowieść Niemenem" może stać się przebojem scenicznym i estradowym 2009 roku. Zapraszamy na spektakl bez wątpienia prezentujący najwyższej próby klasykę polskiej piosenki.

REKLAMA