Wygrywaj z www.radioram.pl!

Radio RAM | Utworzono: 29.01.2010, 10:17 | Zmodyfikowano: 29.01.2010, 13:12
A|A|A

CENTRUM SZTUKI IMPART - Teatralne spotkania z gwiazdami – spektakl warszawskiego teatru Komedia - Metoda – pod patronatem radia RAM - 1 lutego - godz. 17.30. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Metoda, swoje imię i nazwisko.

"Metoda", pierwsza sztuka hiszpańskiego dramaturga Jordiego Galcerana prezentowana na scenach polskich, to kolejne spojrzenie na zdehumanizowany świat nowoczesnej korporacji. Cztery osoby zamknięte w jednym pomieszczeniu podlegają serii testów (określanych jako metoda Gronholma), służących wyselekcjonowaniu - metodą "doboru naturalnego" - najlepszych pracowników. Historia o agresji, o konformizmie, o pędzie do sukcesu za każdą cenę... A przede wszystkim o manipulacjach, jakim podlegamy w zglobalizowanym świecie, co gorsza: zgadzamy się na nie - dla pieniędzy. Wstrząsająca groteska o naszej codzienności Zainteresowani mogą wziąć udział w spotkaniu z parą głównych bohaterów - Marią Seweryn i Tomaszem Karolakiem biorąc udział w licytacji, z której dochód zostanie przekazany na rzecz Fundacji „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworowa” pani prof. Alicji Hybickiej.

******************************************************

CENTRUM SZTUKI IMPART - Monologi waginy - 29 stycznia - godz. 21.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Monologi waginy , swoje imię i nazwisko.

Eve Ensler – Monologi waginy - reżyseria: Grażyna Popowicz; scenografia i kostiumy: Elżbieta Terlikowska; muzyka: Bartek Straburzyński; tłumaczenie: Hanna Szczerkowska; obsada: Ewelina Paszke-Lowitzsch, Bogda Sztencel, Małgorzata Kałuzińska.

Eve Ensler to urodzona 25 maja 1953 r. amerykańska dramatopisarka, performerka, aktywistka i walcząca feministka. Sławę przyniosły jej właśnie Monologi waginy – pierwotnie monodram, po raz pierwszy wystawiony w 1996 z udziałem autorki. Sztuka powstała jako efekt ponad dwustu rozmów, jakie Ensler przeprowadziła z kobietami, pytając je o poglądy na płeć, seksualność, ciało i przemoc wobec kobiet.

Złożona z bezpruderyjnych monologów sztuka stała się prawdziwym hitem. Ensler doskonale trafiła, wypełniając lukę w dyskursie o kobiecej seksualności. Wagina, choć daje życie i jest kwintesencją SŁABEJ płci, jest kompletnie nieznana. Nie tylko dla mężczyzn, ale przede wszystkich dla kobiet, które od ich wagin odgradzają: wstyd, kompleksy, poczucie winy.

Akceptacja siebie, utożsamienie się ze swym ciałem to dla Ensler początek poznawania własnego JA, początek niezbędny, by stworzyć osobowość – kobietę, która nie wstydzi się siebie i potrafi walczyć o swoje.

Monologi… potrafią być też radosne – pokazują radość poznawania siebie, odkrywania własnej zmysłowości. Pokłosiem spektaklu było powstanie ruchu i fundacji V-Day, która zajmuje się zbiórką pieniędzy na pomoc kobietom, które zostały ofiarami przemocy, gwałtów i molestowania. Monologi waginy doczekały się premier w prawie trzydziestu krajach. Wśród aktorek, które brały udział w licznych przedstawieniach znajdziemy takie gwiazdy jak Cate Blanchett, Glenn Close, Jane Fonda, Kate Winslet, Meryl Streep, Salma Hayek i Whoopi Goldberg.

Po raz pierwszy Grażyna Popowicz zrealizowała Monologi waginy w 2003 r. W wywiadzie udzielonym wtedy Małgorzacie Matuszewskiej z Gazety Wrocławskiej mówiła: To jest przedsięwzięcie teatralne, nie terapeutyczne. Natomiast to, że spektakl spełnia rolę swego rodzaju katharsis, obala społeczne tabu poruszania tematów cielesności kobiety, to już zupełnie inna sprawa. Planowane są spotkania po spektaklu z widzami. Wynika to z faktu, że jak się okazuje, wiele osób czuje potrzebę rozmowy na ten temat. Jeszcze jedno – nie chciałabym, aby czytelnik po przeczytaniu naszej rozmowy wyniósł wrażenie, że jest to spektakl bardzo poważny. Mam nadzieję, że widzowie będą się świetnie bawili. Są w tym spektaklu fragmenty zarówno bardzo śmieszne, jak i smutne, zmuszające do refleksji. Grażyna Anna Popowicz ukończyła filologię romańską i polską na Uniwersytecie Wrocławskim, a także reżyserię filmową w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej Telewizyjnej i Teatralej w Łodzi i we Wszechzwiązkowym Państwowym Instytucie Kinematografii w Moskwie. Ma na swoim koncie zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne. W 1998 jej film Dom Pirków zdobył Poznańskie Koziołki za scenografię i najlepszą rolę dziecięcą. Dziesięć lat wcześniej reżyserka zdobyła Młodego Lwa Gdańskiego za obraz „Co to konia obchodzi?” Ewelina Paszke-Lowitzsch jest absolwentką PWST w Krakowie. W przeszłości związana z Teatrem im. Słowackiego oraz Teatrem Ludowym w Nowej Hucie, a od 2000 r. z Teatrem Współczesnym we Wrocławiu. Współpracowała między innymi z Rudolfem Ziołą, Krystyną Meissner, Pawłem Miśkiewiczem, Anną Augustynowicz oraz asystentem Petera Brooka – Jean-Paulem Denizonem. Ma w swoim dorobku wiele ról teatralnych i filmowych. Bogusława Sztencel – absolwentka Państwowej Wyższej szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. W przeszłości związana z Teatrem Dramatycznym w Jeleniej Górze, Teatrem Studyjnym w Łodzi, Teatrem Współczesnym we Wrocławiu, Teatrem Nowym w Łodzi. Współpracowała z Teatrem Polskim i Teatrem Pantomimy we Wrocławiu. Pracowała między innymi z Krystianem Lupą, Jean-Marie Pradierem, Krystyną Meissner, Łukaszem Kosem, Anną Augustynowicz, Aleksandrem Tobiszewskim. Jest pedagogiem w PWST we Wrocławiu. Małgorzata Kałuzińska w 1992 roku ukończyła studia na wydziale aktorskim wrocławskiej PWST. W latach 1993-94 związana z Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy. Od 2005 współpracuje z Teatrem Komedia we Wrocławiu.

(bilety: 25 / 20 zł CS Impart tel. 071/ 341-94-32 [email protected] Punkty sprzedaży i sprzedaż internetowa: www.eventim.pl www.impart.art.pl)

REKLAMA