Zdjęcia reklamowe w 2023 roku, czyli popularne trendy

Radio RAM | Utworzono: 31.05.2023, 12:05 | Zmodyfikowano: 31.05.2023, 12:05
A|A|A

Materiał Sponsora/ fot. pixabay.com


Dynamicznie rozwijający się rynek marketingowy wymaga nieustannego trzymania ręki na pulsie. Dzisiaj robi się zupełnie inne zdjęcia reklamowe niż kilka lat temu, zatem fotografowie muszą nieustannie zapoznawać się z nowatorskimi rozwiązaniami, aby pozostać na czasie. Co dyktuje trendy i modę? Przede wszystkim media społecznościowe.

O ile Facebook czy Twitter opierają swój przekaz w dużej mierze na tekście, o tyle Instagram czy TikTok w zasadzie zredukowały słowo pisane do minimum. Cały przekaz musi znajdować się więc w materiałach audiowizualnych. Fotograf produktowy musi być gotów na nowe wyzwania. Dzisiaj przyjrzymy się popularnym tendencjom w tworzeniu grafik czy filmów promocyjnych.


Gdzie fotograf produktowy może znaleźć inspiracje?

Zacznijmy od tego, gdzie w ogóle szukać inspiracji. Oczywiście zawsze można znaleźć poradniki internetowe, które wymieniają i opisują wszystkie ostatnie trendy. Jeśli jednak zdecydujemy się na takie rozwiązanie, to możemy stracić świeżość. Podobne zestawienia najczęściej są tworzone w momencie, w którym nowatorskie podejścia zostały już upowszechnione i ugruntowane. Tracą zatem swoją nowatorskość.

Weny powinniśmy szukać samodzielnie na mediach społecznościowych. Przeglądajmy profile znanych influencerów – zarówno tych modowych, jak i lifestylowych, muzyków czy ikon popkultury. Bądźmy także uważni, jeśli chodzi o ruchy konkurencji. Jakie kompozycje wykorzystują inni fotografowie? Przejrzyjmy ich ostatnie realizacje i spróbujmy wyciągnąć z nich wspólny mianownik.

Uniwersalnie dobrym źródłem inspiracji są filmy. Nowoczesne kino wysokoartystyczne może otworzyć nas na nieoczywiste połączenie kolorów, angażujące kadry czy nieoczywiste sposoby wykorzystania scenografii. Wszystkie te obszary pozwolą nabrać dystansu do naszych dotychczasowych prac. Nabranie nowej perspektywy ułatwi dobór ciekawszych środków wyrazu, dzięki którym zdjęcia reklamowe przykują uwagę nawet największych sceptyków uważających, że w dziedzinie fotografii promocyjnej nie da się zaproponować nic nowego.

Profesjonalne zdjęcia reklamowe wykonasz tutaj: https://fp360.pl/uslugi/zdjecia-reklamowe/


Zdjęcia reklamowe w nowoczesnym ujęciu

Zdjęcia monochromatyczne

Monochromia polega na wykorzystaniu jednego koloru w kilku odcieniach. Kiedy spojrzymy na paletę barw, zobaczymy, iż jeden kolor ma wiele stopni nasycenia. Właśnie zróżnicowanie saturacji pozwoli nam stworzyć interesujące zdjęcia reklamowe w stylu monochromii. Trudnością, jaką tutaj napotykamy, jest czytelność fotografii. Podobne barwy łatwo się ze sobą zlewają, należy więc umiejętnie grać światłocieniem oraz kontrastem. 

Zdjęcia pionowe

W dobie popularności TikToka wszystkie zasady tworzenia zdjęć i filmów w orientacji poziomej stały się pieśnią przeszłości. Obowiązująca do niedawna zasada nagrywania materiałów wideo w pozycji horyzontalnej jest już całkowicie passé w erze popularności aplikacji do oglądania mediów w pionie. Właśnie dlatego fotograf produktowy musi coraz częściej decydować się na kadry oraz ujęcia dopasowane do wąskich ekranów smartfonów.

Zdjęcia obrotowe

Może nie jest to najnowszy trend, ale wciąż zdobywający popularność. Zdjęcia reklamowe w trójwymiarze to rewolucja w obszarze prezentacji asortymentu. Dzięki tej technice klient z łatwością zapozna się z produktem i obejrzy go z każdej strony. To świetna rekompensata braku możliwości dotknięcia elektroniki czy przymierzenia odzieży. Firma fp360.pl specjalizuje się w tej technice, jeśli więc prowadzimy sklep internetowy i chcielibyśmy wprowadzić go w standardy XXI wieku, takie zdjęcia reklamowe z pewnością podniosą zadowolenie użytkowników przeglądających witrynę.

REKLAMA
To może Cię zainteresować