Wygrywaj bilety z www.radioram.pl!

Radio RAM | Utworzono: 22.02.2010, 10:35 | Zmodyfikowano: 22.02.2010, 13:43
A|A|A

WYTWÓRNIA FILMÓW FABULARNYCH - 46 Wrocławski Festiwal „Jazz nad Odrą” - THE GOLDEN STRIKER TRIO oraz DAVID SANBORN – PROMOCJA NOWEJ PŁYTY “ONLY EVERYTHING”– pod patronatem radia RAM - 5 marca - godz. 19.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Jazz nad Odrą, swoje imię i nazwisko.

46 Wrocławski Festiwal „Jazz nad Odrą” - 28 lutego – 6 marca 2010

Legendarny saksofonista David Sanborn zaprezentuje podczas 46 edycji Jazzu nad Odrą, utwory z swojej najnowszej płyty “Only Everything”. Płyta ta to zbiór utworów powstałych pod wpływem twórczości wielkiego Ray’a Charles’a, wydana została przez równie legendarnego Phil’a Ramone. W trakcie swej wieloletniej kariery Sanborn przeszedł długą drogę: od muzyka w słynnej bluesowej formacji Paula Butterfielda do czołowego artysty sesyjnego współpracującego z takimi artystami, jak David Bowie, James Taylor czy Stevie Wonder. Wydawało się, że swym gorącym tonem saksofonu altowego będzie wspierać tylko gwiazdy rhythm`n`bluesa. Wzorem dla Sanborna był alcista Hank Crawford, wieloletni kierownik muzyczny orkiestry Raya Charlesa. Zwrot w kierunku jazzu nastąpił u Sanborna, gdy Gil Evans zaprosił go do swej orkiestry. Właśnie brzmienie saksofonu Sanborna nadało rumieńców pastelowym barwom opracowań Evansa. Z orkiestrą Evans’a koncertował od 1973 r. do połowy lat 80. Równie ważna okazała się współpraca z braćmi Breckerami (1975-76) oraz w konsekwencji nagranie płyty "Voyeur". Album ten przyniósł saksofoniście prestiżową Grammy Award i zapoczątkował komercyjny wymiar kariery i sukcesu muzyki Sanborna. Obecnie regularnie występuje i nagrywa jako solista. Jego ostry styl gry na saksofonie plasuje go między Juniorem Walkerem i Dickiem Heckstall-Smithem. Jest to o tyle niezwykłe, że jako dziecko przez wiele lat cierpiał na chorobę Heine-Medina i miał kłopoty z oddychaniem. Sanborn nie flirtuje ze swoim instrumentem – on dmucha w niego ile sił w płucach. Nagrana w 1991 r. pierwsza “czysto jazzowa” płyta Sanborna, "Another Hand.

The Golden Striker Trio to trio doświadczonego kontrabasisty, byłego współpracownika Milesa Davisa – Rona Cartera, oraz gitarzysty Russella Malone i pianisty Jacky Terrassona wspierajcych mistrza nie tylko jako grający z wielkim wyczuciem i inwencją instrumentaliści, ale również jako utalentowani kompozytorzy. Ron Carter jest z jednym z najbardziej oryginalnych, twórczych i wpływowych basistów jazzowych. Ma na swoim koncie ponad 2000 nagranych płyt, a lista muzyków, z którymi grał zawiera same największe nazwiska: Tommy Flanagan, Gil Evans, Lena Horne, Bill Evans, B.B. King, The Kronos Quartet, Dexter Gordon, Wes Montgomery, Bobby Timmons i wielu innych. We wczesnych latach 60-tych koncertował po całych Stanach Zjednoczonych – w halach koncertowych i klubach – z Jackie Byard i Erickiem Dolphy. Potem odbył tournee po Europie z Cannonball Adderleyem. W latach 1963 – 1968 współtworzył słynny Quintet Milesa Davisa. Magazyn Detroit News nazwał go Najwybitniejszym Basistą Dziesięciolecia, magazyn Downbeat – Basistą Roku, od Narodowej Akademii Sztuk i Techniki Rejestracji (organizacja przyznająca nagrody Grammy) otrzymał tytuł Najbardziej Wartościowego Muzyka. W roku 1993 Ron Carter zdobył nagrodę Grammy dla Najlepszej Jazzowej Formacji Instrumentalnej – The Miles Davis Tribute Band; a w 1998 kolejną za Call “Sheet Blues” – kompozycję do filmu „Round Midnight” („Około północy”). Oprócz tworzenia i aranżacji muzyki do wielu produkcji filmowych, Carter skomponował muzykę do takich tytułów, jak: „The Gathering of Old Men” („Stara wiara”), „The Passion of Beatrice” Bertranda Taveniera, czy „Blind Faith” („Ślepa wiara”).

Więcej o festiwalu na: www.jnofestival.pl

www.impart.art.pl

Sprzedaż i rezerwacja biletów: CS „Impart” ul. Mazowiecka 17, 071/341-94-32, 344-39-45, [email protected]

Punkty sprzedaży i sprzedaż internetowa: www.eventim.pl

Sklep Muzyczny DEMOLIKA, Kazimierza Wielkiego 65 071/346 89 26, www.demolika.pl

*************************************************************

TEATR WSPÓLCZESNY scena na strychu - KASPAR - 24 lutego - godz.19.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Kaspar, swoje imię i nazwisko.

„Sztuka Kaspar – pisze Peter Handke w otwierającym ją tekście – nie pokazuje, jak JEST NAPRAWDĘ czy BYŁO NAPRAWDĘ z Kasparem Hauserem. Pokazuje ona, co JEST MOŻLIWE z kimś. Pokazuje, jak można mówieniem doprowadzić kogoś do mówienia. Sztuka ta mogłaby nosić również tytuł Tortura mówienia.” Kaspar Hauser to postać prawdziwa. Niewiadomego pochodzenia chłopiec w wieku lat szesnastu pojawił się w maju 1828 r. na ulicach Norymbergii. Potrafił powiedzieć tylko jedno zdanie – "chcę być jeźdźcem, jak mój ojciec". Poddany edukacji i przystosowany do życia w społeczeństwie, zmarł w 1833 r. na skutek rany odniesionej w niewyjaśnionych okolicznościach. Jego tajemnicza biografia i śmierć zbudowały legendę inspirującą do dzisiaj wielu twórców. W 1974 r. powstał film Wernera Herzoga Zagadka Kaspara Hausera. Kaspar Handkego nie jest sztuką historyczną, a jej bohater nie jest portretem autentycznej postaci Kaspara Hausera. Dziewiętnastowieczna legenda stanowiła dla autora jedynie punkt wyjścia do napisania w 1967 r. dramatu uważanego za jedną z najwybitniejszych sztuk – czy też anty-sztuk – austriackiego dramatopisarza. Handke ukazał w Kasparze proces stwarzania człowieka i równocześnie pozbawienia go wolności przez język.

Peter Handke (ur. 1942), austriacki dramaturg, powieściopisarz, poeta i eseista, laureat wielu prestiżowych nagród literackich należy do czołówki pisarzy niemieckojęzycznych 2 poł. XX w. „Kaspara” napisał w 1967 r. Sztuka została dotąd wystawiona w Polsce tylko jeden raz – polska prapremiera odbyła się w 1987 r. w Starym Teatrze w Krakowie.

„Kaspara” reżyseruje w naszym teatrze Barbara Wysocka, absolwentka Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie (obecnie w zespole aktorskim Starego Teatru) i Wydziału Reżyserii Dramatu tej uczelni, jedna z najlepszych aktorek młodego pokolenia (uhonorowana już wieloma nagrodami) i najbardziej interesujących młodych polskich reżyserów. W 2007 r. wyreżyserowała w Starym Teatrze w Krakowie świetną „Klątwę” Wyspiańskiego nagrodzoną na festiwalach teatralnych w Opolu, Szczecinie i Kaliszu.

Na zamówienie naszego teatru nowy przekład dramatu Handkego przygotował Jacek St. Buras, jeden z najwybitniejszych tłumaczy literatury niemieckojęzycznej na język polski.

Reżyseria, scenografia, opracowanie muzyczne: Barbara Wysocka. Kostiumy Julia Kornacka. Występują: Marta Malikowska–Szymkiewicz, Tomasz Cymerman, Szymon Czacki, Maciek Prusak.

*************************************************************

MULTIKINO PASAŻ GRUNWALDZKI - Oświadczyny po irlandzku - bilet do wykorzystania do 25 lutego. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Oświadczyny po irlandzku, swoje imię i nazwisko.

Amerykanka Anna (Amy Adams) ma zamiar dotrzeć do Dublina, aby w "Leap Day" czyli 29 lutego oświadczyć się swojemu chłopakowi. Zgodnie z irlandzką tradycją, jeśli tego dnia kobiety oświadczą się swoim wybrańcom, muszą oni powiedzieć 'tak'. Niestety pogoda krzyżuje jej plany. Anna jest jednak zdeterminowana, aby dotrzeć do swojego chłopaka z oświadczynami zanim skończy się dzień, nawet mimo iż musi w tym celu przeprawić się przez pół kraju, w czym pomaga jej poznany barman Declan (Matthew Goode).

REKLAMA