Wygrywaj bilety z www.radioram.pl!

Radio RAM | Utworzono: 04.03.2010, 11:32 | Zmodyfikowano: 04.03.2010, 12:57
A|A|A

CS IMPART - 46 Wrocławski Festiwal „Jazz nad Odrą” - Duo RAW MATERIALS - Vijay Iyer & Rudresh Mahanthappa + Obara Special Quartet + Adam Wendt Power Set - pod patronatem radia RAM - 5 marca - godz. 22.30. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Jazz nad Odrą, swoje imię i nazwisko.

46 Wrocławski Festiwal „Jazz nad Odrą” (28 lutego – 6 marca 2010)

Duo RAW MATERIALS - Vijay Iyer & Rudresh Mahanthappa - Rudresh Mahanthappa – as ; Vijay Iyer – p . Obara Special Quartet - Maciej Obara- as ; Ralph Alessi - tp ; Marke Helias- b ; Nasheet Waits- dr . Adam Wendt Power Set - Adam Wendt – ss, ts; Przemysław Raminiak – keyb; Marcin Jahr – dr . Duo Raw Materials - Pianista Vijay Iyer oraz saksofonista Rudresh Mahanthappa to nowa generacja amerykańskich muzyków jazzowych, którzy poprzez odkrywanie kultury pochodzenia, tworzą nowe, oryginalne trendy w muzyce. Synowie emigrantów z Indii, bazują na kulturze azjatyckiej, afrykańskiej i europejskiej, tworząc muzykę, jaką niełatwo skategoryzować. Iyer i Mahanthappa współpracują od 1996. 10 lat po rozpoczęciu tej współpracy, Savoy Jazz wydał ich pierwszy album jako duetu – „Raw Materials”. Time Out New York nazwał ich “najbardziej rzucającym się w oczy, pewnym siebie duetem, którego muzyka łączy w sobie zarówno wzniosłość jak i surowość... To jak patrzenie na dwie strony tej samej monety”. All About Jazz uznało zaś płytę za „triumf od początku do końca”. Projekt „Raw Materials” zaskakuje inteligentnymi melodiami i harmonią połączoną z wielowarstwowym rytmem, to „new jazz” w najlepszym wydaniu! Vijay Iyer jest jednym z najlepszych muzyków i kompozytorów jazzowych młodego pokolenia, o czym zresztą świadczą dwie nagrody Down Beat w kategorii „Rising Star” w 2007 roku. Jego dorobek wyznacza kilka płyt w trio i kwartecie firmowanym jego nazwiskiem, eksperymentalne trio Fieldworks, dwa koncept albumy z Mike’m Ladd, oraz gra w takich ensemble’ach, jak Wadada Leo Smith Golden Quartet. Ostatnie kilka lat ukazało Vijaya Iyera jako pianistę o rozpoznawalnym, precyzyjnym stylu gry i wielkim talencie kompozycyjnym. W 1998 ukończył doktorat z fizyki, po czym przerzucił się na nauki kognitywne – badanie percepcji i rozumienia muzyki, na kognitywną stronę muzyki. Publikował artykuły, dawał wykłady na ten temat. Nigdy jednak nie podjął pracy na uniwersytecie, swoją wiedzę i umiejętności poświęcił komponowaniu własnej muzyki. Rudresh Mahanthappa - od ponad 10 lat mieszkający w Nowym Yorku, syn pochodzącego z Bangalore fizyka, wychował się w Chicago. Laureat wielu nagród i wyróżnień, od Wschodzącej Gwiazdy nr 1 w ankiecie "Down Beat" przez ostatnie kilka lat, po subwencje Fundacji Rockefellera i nagrodę American Composers Forum. Pierwszą płytę "Yatra" nagrał w 1994 r. Łączy w swej twórczości dwa światy: zachodni z muzyką Ornette'a i Steve'a Colemanów, Johna Coltrane’a i wschodni z hinduską tradycją przodków. David Murray, Steve Coleman, Jack DeJohnette, Von Freeman, David Liebman, Greg Osby, otwierają listę muzyków z którymi dotychczas współpracował.

 **************************************************

TEATR MUZYCZNY CAPITOL - Śpiewaj i Tańcz / Grażyna Brodzińska i Jacek Wójcicki - 8 marca - godz. 19.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Operetka, swoje imię i nazwisko.

Ona - Pierwsza Dama Polskiej Operetki, reprezentuje najwyższy kunszt sztuki wokalnej, występuje na największych scenach muzycznych w Polsce i na świecie, On – utalentowany wokalista zachwycający swoją piękną barwą głosu laureat wielu prestiżowych nagród muzycznych, artysta Piwnicy pod Baranami w Krakowie. Widowisko „Śpiewaj i Tańcz” jest okazją, żeby zobaczyć i usłyszeć ten wyjątkowy duet, w niecodziennym repertuarze i aranżacjach, po raz pierwszy razem na scenie, a Grażynę Brodzińską podziwiać w zupełnie innym programie i wykonaniu. Towarzyszyć im będzie Orkiestra Symfoniczna „CREO” złożona z młodych, utalentowanych i ambitnych muzyków, jednocześnie autorów oryginalnych aranżacji, co nadaje im nowego brzmienia z użyciem elektroniki. Widowisko to nie tylko znakomici soliści i orkiestra, ale również połączenie tańca, światła i obrazu, które z pewnością zaskoczy każdego. Podczas widowiska usłyszeć będzie można takie utwory jak: „The winner takes it all” z repertuaru Abby, „Hello” Lionela Richie, „Dzwonnika z Notre Dame”, duet ze Skrzypka na Dachu, „Strange” (Libertango), „Besame Mucho” w rytmie gorącej Samby, przeboje Jacka Wójcickiego ,czy też „Wonderful World” Louisa Armstronga, jak również przeboje Michaela Jacksona i wiele innych. 2 godzinne show to wspaniały pomysł na marcowy wieczór, w którym każdy znajdzie coś dla siebie!!!!

**************************************************************

 KLUB OD ZMIERZCHU DO ŚWITU - Tito & Tarantula - 9 marca - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie i najnowszą płytę „Back into the darkness” wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Tito & Tarantula , swoje imię i nazwisko.

Ta amerykańska formacja, która na muzycznym rynku działa już od 1992 roku, doskonale znana jest wszystkim wielbicielom filmów Roberta Rodrigueza. Grupa stworzyła muzykę na potrzeby takich obrazów jak "Desperado" czy "Od Zmierzchu Do Świtu", gdzie również pojawiła się w roli muzyków - wampirów. Także podczas jednej z tras koncertowych, zespołowi jako trzeci gitarzysta towarzyszył sam Robert Rodriguez. Lider zespołu - Tito Larriva ma także na swoim koncie liczne role filmowe, np. zagrał on szaleńca w "Million Dolar Hotel" Wima Wendersa. W 1997 roku ukazał się długo oczekiwany debiut zespołu, rewelacyjnie przyjęty krążek "Tarantism", a już 2 lata później swoją premierę ma kolejny album „Hungry Sally & Other Killer Lullabies”, gdzie zespół znowu przy wykorzystaniu bardziej i mniej typowych instrumentów dla muzyki rockowej (jak skrzypce czy mandolina), stworzył zupełnie nową i pasjonującą jakość w muzyce. Ciekawostką może być również fakt, że w 1997 roku utwór „White Train” został motywem przewodnim…mistrzostw świata we wrestlingu. Na kolejnej płycie – „Little Bitch”, która swoją premierę miała w 2000 roku, zespół poszedł w kierunku eksperymentów muzycznych: jednak nowatorskie brzmienie i zupełnie nowe podejście do wokali nie do końca odpowiadało fanom grupy i na kolejnym krążku – „Andalucia” (2002 r.), zespół powrócił do stylu wypracowanego na 2 pierwszych płytach. W kwietniu 2008 roku swoją premierę miał piąty album w dyskografii formacji - "Back Into The Darkness" natomiast na polskim rynku, krążek ten ukazał się na początku 2009 roku. Płyta zebrała doskonałe recenzje, a sam zespół spędził niemalże pół roku w trasie koncertowej promującej album, podróżując po całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Na polskich koncertach zespołu na pewno nie zabraknie nie tylko kompozycji z ostatniego krążka, ale również i tych najbardziej klasycznych, jak "After Dark", "Back to the House That Love Built" czy "Strange Face of Love". Zapraszamy!

Tito & Tarantula 09.03.2010 - Wrocław, Od Zmierzchu do Świtu 10.03.2010 - Katowice, Rialto 11.03.2010 - Kraków , Rotunda 12.03.2010 - Warszawa, Proxima

(Start koncertów godz. 20:00, otwarcie bram godz. 19:00 )

***********************************************************

 CS IMPART - Ethno Jazz Festiwal zaprasza – Kroke koncert promujący najnowszą płytę - 9 marca - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Kroke, swoje imię i nazwisko.

KROKE zostało założone w 1992 roku w Krakowie („Kroke” znaczy w języku yiddish „Kraków”) przez trzech przyjaciół, absolwentów Akademii Muzycznej. Początkowo zespół grał muzykę bardzo mocno osadzoną w tradycji klezmerskiej, by z czasem wzbogacić ją o elementy jazzu i „world music”, tworząc swój własny, charakterystyczny styl. W ciągu 15 lat działalności KROKE nagrało 7 autorskich płyt, z których dwie zostały nominowane do Nagrody Niemieckiej Krytyki Płytowej, a jedna – „Sounds of the Vanishing World” – otrzymała tę nagrodę w 2000 r. Swój pierwszy koncert poza granicami Polski KROKE zagrało w 1993 roku w Jerozolimie podczas uroczystości Survivors Reunion, na zaproszenie Stevena Spielberga. Od tego czasu zespół zdobył sobie wierną publiczność w krajach całej Europy. Koncerty na prestiżowych festiwalach WOMAD czy North Sea Jazz Festival zaowocowały współpracą m.in. z Peterem Gabrielem oraz z charyzmatycznym skrzypkiem Nigelem Kennedym, z którym KROKE nagrało przebojową płytę „East Meets East”. Efektem współpracy KROKE z Edytą Geppert i pianistą jazzowym Krzysztofem Herdzinem jest płyta „Śpiewam życie”. Od 2004 roku z zespołem KROKE występuje i nagrywa perkusista jazzowy Tomasz Grochot. Obecnie KROKE promuje swoją najnowszą płytę „Seventh Trip”, będącą efektem połączenia brzmień klezmerskich, orientalnych i jazzowych. Równocześnie Kroke realizuje wspólny projekt muzyczny z orkiestrą symfoniczną. MUZYCY: Jerzy Bawoł – akordeon; Tomasz Kukurba – altówka; Tomasz Lato – kontrabas ; Gościnnie: Tomasz Grochot – instrumenty perkusyjne

*******************************************************************

 KLUB ALIBI ul. Grunwaldzka 67 - Lao Che – koncert promujący płytę Prąd stały / prąd zmienny - 10 marca - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Lao Che, swoje imię i nazwisko.

W roku 1999, muzycy zespołu Koli, wiedzeni zamiłowaniem do grania na żywo, postanowili powołać do życia zespół, który mógłby stanąć naprzeciw ich potrzebom i zainteresowaniom. Powstaje LAO CHE Co było wcześniej? Denat przez wiele lat grał na bębnach w zespole Hazael znanym ze znakomitych koncertów, choćby w Jarocinie w 93 i 94 roku oraz Metalmanii 1994 gdzie wystąpił u boku Morbid Angel, Cannibal Corpse i Samael. Brał udział w nagraniu trzech albumów: Thor (Loud Out Rec. 1994), When the Sun Is Dead (Baron Rec.1995), The Kiss and Other Movements (Ceremony Rec.1996). Produkcją tego ostatniego, realizowanego w niemieckim studio Woodhouse, zajął się Waldemar Sorychta znany z grupy Grip Inc. W tym samym czasie Spięty nabierał doświadczenia w death metalowym Aberration, zaś Dimon i Warz spotykali się na próbach zespołu Darkside. W 1996 roku Denat powołał do życia hip hopową formację Kanabiplanto, która doczekała się kasety Przyjaciele Jamesa B. (1997) wydanej nakładem QQRYQ Productions, zaś dwa lata później, jako Himillsbach, nagrał album z muzyką eksperymentalną. W tym samym czasie przestaje istnieć Kanabiplanto a w jej miejsce powstaje Koli. Do Denata dołącza perkusista Stonehenge - Dimon oraz Spięty - wtedy gitarzysta i wokalista harcorowego projektu Hope I, w którym aktywnie udzielał się również Żubr, późniejszy basista Lao Che. W 1999 Koli podpisało kontrakt z Warner Music Poland czego efektem była płyta pt. Szemrany. Podczas pracy nad tym albumem wykrystalizował się pierwszy skład zespołu Lao Che. Do Denata, Spiętego i Dimona dołączyli Warz, Żubr oraz Bogusławowicz. Muzycznie rozwinięty w ten sposób sekstet mógł spokojnie zabrać się do pracy nad pierwszym albumem. Praca następowała powoli, ze względu na ambicjonalne podejście muzyków i chęć stworzenia całości o konceptualnym charakterze. W tym czasie grupa zrobiła przedprodukcję całego materiału we własnym studio Schron; stroną produkcyjną materiału zajął się Warz. Podczas tej sesji objawił się całkowity obraz brzmienia pierwszej płyty zespołu, powstawały nowe utwory, rysowała się droga, którą Lao Che zrealizowało na debiutanckim albumie Gusła. W 2000 roku zespół podpisał kontrakt z firmą fonograficzną SP Records i między X 2000 a IX 2001, w Słabym Studio SP, zarejestrował 14 utworów. Realizacją nagrań zajął się Bogusławowicz. Nad większością miksów czuwał Sławek Janowski, z którym grupa współpracowała już wcześniej z przy produkcji debiutanckiego albumu Koli. W maju 2002 roku z zespołem rozstaje się jego gitarzysta - Michał Warzycki (Warz). Jego miejsce zajmuje Jakub Pokorski Krojc, grający wcześniej z płockiej formacji Ascaria. Zespół rozpoczyna próby i po kilku tygodniach gra swój pierwszy koncert (Olsztyn). Na początku roku 2003, do zespołu dołącza Trocki, który wypełnia muzykę Lao Che dodatkowymi instrumentami perkusyjnymi. Obecnie LAO CHE to septet, który tworzą: - Mariusz Denst - Hubert Dobaczewski - Michał Jastrzębski - Rafał Borycki - Filip Różański - Jakub Pokorski - Maciek Dzierżanowski Muzyka Lao Che to zbitka wielu naleciałości stylistycznych. Na płycie Gusła, wszystko ma za zadanie oddać atmosferę zamierzchłych czasów, okresu średniowiecza i historycznych relacji rodem z kresów. Podano to w mieszance nowoczesnych brzmień co uatrakcyjnia i ujednolica charakter muzyki zespołu, która miałaby być sugerowana obecnemu słuchaczowi. Należy spodziewać się tekstów o charakterze archaicznym, wiele neologizmów i zapożyczeń z kultury wschodnich Słowian znalazło tutaj swoje miejsce. Jest to dziwny zlepek kulturowy, o dość ciemnym i tajemniczym koncepcie, związanym z Gusłami, czyli obrzędem wywoływania duchów. Całość zabrudzono wstawkami sampli, oraz szumami radiowymi co nadaje muzyce oryginalnego charakteru. Jest to autentyczna i niecodzienna płyta, która powinna zainteresować słuchaczy szukających w muzyce czegoś więcej niż rytmu i melodii. Pomysł na drugą płytę zespołu Powstanie Warszawskie pojawił się już podczas końcowego etapu prac nad płytą Gusła. Przez długi czas dojrzewał i nabierał kształtów. W połowie 2003 roku zespół zaczął tworzyć muzykę, która ma 0dzwierciedlać 10 obrazów (najbardziej znamiennych dla tego zrywu wydarzeń). Płyta została nagrana w wyposażonym w stare sprzęty studio Rogalów Analogowy. Do nagarań użyto przede wszystkim starych mikrofonów pamiętających lata 60-tę czy nawet lata 30-ste. Płyta Powstanie Warszawskie ukazuje się nakładem wytwórni ARS MUNDI w marcu 2005 roku. Kierując się zmysłem artystycznym i zdrowo pojętą ambicją postanowiliśmy aby trzecia płyta Lao Che nie powielała koncepcji i schematów poprzednich dokonań. Zaadoptowana metodyka działania wykluczała stworzenie kolejnego koncept albumu. Trzecia płyta ukazuje nasze zainteresowania samym muzykowaniem - stąd zupełnie inna aura otacza całą produkcję, jej przygotowywanie, kompozycję i realizację. Radość z dźwięku. Radość z rytmu. Radość z brzmienia. Całość nagrania została zrealizowana w technice analogowej. Wykorzystano studia Polskiego Radia (S-3, S-4) wraz całym archaicznym zapleczem zapisu taśmy magnetycznej. Inspirowani po części muzyką cyrkową, a i również starymi polskimi kreskówkami przywołaliśmy radosne wibracje, pobudzające do ruchu i elektryzującego odbioru. W warstwie lirycznej pojawia się autorska wizja Spiętego, w której odzwierciedla on współczesny świat człowieka, jego relacje społeczne i religijne. Teksty groteskowe w swoim wyrazie mają oddać słabości i ułomności ludzkiej natury. Tytuł płyty Gospel oddaje karykaturalną wizję rzeczywistości.

Bilety 33/40 zł do nabycia: Alibi Club, Klub Muzyczny Łykend, Klub Muzyczny Alive, Sklep Muzyczny De'Molika, Salony EMPiK w całym kraju, Sklepy MediaMarkt w całym kraju, CiK, oraz na stronach: www.wrockfest.pl, www.ticketpro.pl, www.eventim.pl

REKLAMA