Wygrywaj bilety z www.radioram.pl!

Radio RAM | Utworzono: 09.03.2010, 10:10 | Zmodyfikowano: 09.03.2010, 12:32
A|A|A

KLUBOKAWIARNIA MLECZARNIA - Mikromusic - 9 marca - godz. 19.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Mikromusic, swoje imię i nazwisko.

Natalia Grosiak i Mikromusic, to jedna z ciekawszych formacji młodego pokolenia na polskiej scenie muzycznej. Łączą wiele stylów, ale bazują na jazzie i trip hopie. I ponownie okazuje się, że takie pozornie różne gatunki muzyki tutaj współbrzmią nadspodziewanie spójnie. Enigmatyczny głos wokalistki – Natalii Grosiak jest prawdziwą wizytówką zespołu, który z roku na rok zyskuje coraz większe uznanie. Na swoim koncie mają dwie płyty.

Na debiutanckim krążku „Mikromusic” pojawiło się wielu gości, m.in. Leszek Możdżer, multiinstrumentalista Sambor Dudziński czy akordeonista Piotr Dziubek. Na przełomie listopada i grudnia 2008 roku ukazał się drugi album zespołu „Sennik”. Tytuł albumu odzwierciedla często powtarzający się w tekstach piosenek wątek snu, a kompozycje sięgają do różnych estetyk m. in. do jazzu, trip hopu, funky, a nawet muzyki ludowej. Całość spajają poetyckie, kobiece teksty Natalii.

Ta wrocławska formacja znakomicie sprawdza się podczas koncertów. Mocą swojego talentu i oryginalnych aranżacji tworzą niepowtarzalny mikro-klimat, budując szczególną więź z publicznością. Zespół uczestniczył w wielu ważnych wydarzeniach muzycznych, m.in. Smooth Festiwal Złote Przeboje 2009, Top Trendy 2008, gdzie grupa została uhonorowana Nagrodą Prezydenta Sopotu, Heineken Opener Festiwal 2007, Festiwal Piosenki Studenckiej w Krakowie 2003 podczas którego Mikromusic zajął II miejsce. Formacja ma również na swoim koncie udział w finałach OPPY oraz Opolskich Debiutów.

„(...)Natalia Grosiak i ekipa brzmią jakby to był ich debiut. Słychać zarówno głód i świeżość, jak i dojrzałość muzyczną. Mimo, iż każdy utwór traktuje o śnie i jest z nim nierozerwalnie złączony, to tylko nieliczne z nich są prawdziwymi kołysankami. Dominują ciepłe, czasem promienne piosenki. Często jednak przeistaczają się w mocno rozbudowane formy z pełnowymiarowymi improwizacjami, które spokojnie można nazwać jazzowymi. Na pierwszy plan, oprócz Natalii Grosiak prowadzącej melodyjnie cały zespół, wysuwają się klasyczny fortepian, gitara czy trąbka. Spójność przełamują utwory "Kardamon i pieprz" tętniący latynoskim klimatem oraz chłodny, islandzki - "Świat oddala się ode mnie”(...)”

******************************************************

CS IMPART - Ethno Jazz Festiwal – Kroke - koncert promujący najnowszą płytę - 9 marca - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Kroke, swoje imię i nazwisko.

KROKE zostało założone w 1992 roku w Krakowie („Kroke” znaczy w języku yiddish „Kraków”) przez trzech przyjaciół, absolwentów Akademii Muzycznej. Początkowo zespół grał muzykę bardzo mocno osadzoną w tradycji klezmerskiej, by z czasem wzbogacić ją o elementy jazzu i „world music”, tworząc swój własny, charakterystyczny styl.

W ciągu 15 lat działalności KROKE nagrało siedem autorskich płyt, z których dwie zostały nominowane do Nagrody Niemieckiej Krytyki Płytowej, a jedna – „Sounds of the Vanishing World” – otrzymała tę nagrodę w 2000 r. Swój pierwszy koncert poza granicami Polski KROKE zagrało w 1993 roku w Jerozolimie podczas uroczystości Survivors Reunion, na zaproszenie Stevena Spielberga. Od tego czasu zespół zdobył sobie wierną publiczność w krajach całej Europy. Koncerty na prestiżowych festiwalach WOMAD czy North Sea Jazz Festival zaowocowały współpracą m.in. z Peterem Gabrielem oraz z charyzmatycznym skrzypkiem Nigelem Kennedym, z którym KROKE nagrało przebojową płytę „East Meets East”.

Efektem współpracy KROKE z Edytą Geppert i pianistą jazzowym Krzysztofem Herdzinem jest płyta „Śpiewam życie”. Od 2004 roku z zespołem KROKE występuje i nagrywa perkusista jazzowy Tomasz Grochot.

Obecnie KROKE promuje swoją najnowszą płytę „Seventh Trip”, będącą efektem połączenia brzmień klezmerskich, orientalnych i jazzowych. Równocześnie Kroke realizuje wspólny projekt muzyczny z orkiestrą symfoniczną.

MUZYCY: Jerzy Bawoł – akordeon ; Tomasz Kukurba – altówka; Tomasz Lato – kontrabas ; Gościnnie: Tomasz Grochot – instrumenty perkusyjne.

 **************************************************

KLUB MUZYCZNY ŁYKEND - WROCLOVE FRIK MUZIK FESTIVAL! / Bajzel + Budyń i Sprawcy rzepaku - pod patronatem radia RAM - 12 marca - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Bajzel, swoje imię i nazwisko.

Budyń i sprawcy rzepaku Budyń to pseudonim Jacka Szymkiewicza, wokalisty i gitarzysty zespolu Pogodno, z którym nagrał siedem płyt i dał niezliczoną ilość koncertów. Gościnnie występował i współpracował jako wokalista i tekściarz z takimi artystami jak Nosowska czy Janerka. Pojawił się takze na wielokrotnie nagradzanej, akustycznej płycie zespołu Hey MTV Unplugged, a jego piosenki znalazły się na składankach poświęconych Władysławowi Broniewskiemu i Jackowi Olterowi (współpraca z Marcinem Świetlickim). Pisze także scenariusze oraz muzykę do sztuk teatralnych. Kiedy w 2004 roku Pogodno ogłosiło chwilową przerwę w działalności, Jacek Szymkiewicz postanowił spożytkować swoje niekończące się zasoby twórcze i pod szyldem Budyż nagrał pierwszą solową płytę Kilof, określaną przez krytyków jako jeden z bardziej bezkompromisowych albumów w polskim rocku. Solowy album uzupełniła trasa koncertowa zagrana wraz z zespołem Braty z Rakemna. W międzyczasie Pogodno powróciło do pełnej aktywności artystycznej, a solowe działanie Szymkiewicz odłożył na jakiś czas na półkę wraz z gotowym już materiałem na drugą płytę. Materiał przeleżał na półce aż do koncówki 2006 roku, kiedy Jacek „Budyn” Szymkiewicz zaproponował wspólne granie Oli Rzepce. Nowy projekt zadebiutował w Berlinie jako „Bergboxer” jeszcze w grudniu 2006 roku, a następnie od początku 2007 rozpoczął regularne próby, podczas których muzycy odświeżyli dawne piosenki z Kilofa oraz opracowali nowe aranżacje niewydanego jeszcze wtedy materiału z płyty Baset. Materiał zaprezentowali w czasie krótkiej trasy występując jako duet, określany często przez uczestników pierwszych koncertów mianem polskiego White Stripes. W kwietniu 2007 roku do duetu dołączył Darek Sprawka i swoją tubą basową oraz puzonem uzupełnił sekcję rytmiczną. W ten sposób powstał nowy projekt: Budyń i Sprawcy Rzepaku.

W 2008 roku wydany został przez Polskie Radio Szczecin drugi album solowy Budynia Baset zawierający także słuchowisko Krzysztofa Czeczota „Dublin One Way”, do którego Jacek Szymkiewicz przygotował muzykę. Poza graniem autorskich piosenek, zespół opracował materiał obejmujący reinterpretacje tradycyjnych melodii i pieśni żydowskich oraz aranżacje dzieł takich kompozytorów jak np. Gideon Klein, a wszystko w swoim specyficznym stylu, czyli z odpowiednio wyważoną dawką poczucia humoru, mocnej rockowej energii oraz jazzowej subtelności i powagi. Muzycy zagrali do tej pory kilkadziesiąt koncertów w całej Polsce, wystąpili m.in. na Off Festival, Tzadik czy Warszawa Singera. W drugiej połowie 2008 roku do zespołu dołączył Marcin „Dzidzia” Zabrocki. W tym składzie Sprawcy Rzepaku zagrali szereg koncertów, w tym zaprezentowali koncertową wersję słuchowiska Dublin One Way. Od początku roku 2009 zespół działa jako kwartet, a nowym stałym członkiem zespołu został Antoni Ziut Gralak. Aktualnie zespół pracuje nad całkowicie nowym materiałem, który wydany zostanie jeszcze w tym roku.

BAJZEL to solowy projekt muzyka, który przy pomocy zapętlania sampli perkusyjnych, gitar granych oraz vocali śpiewanych przez niego na żywo tworzy muzykę do złudzenia brzmiącą jak kilkuosobowa formacja. Jego charyzmatyczne występy, przysporzyły mu już sporo fanów w całej Polsce. Bajzel to niespokojny, artystyczny duch i dlatego jego płyty są w pełni autorskie. Muzyk sam komponuje, pisze teksty, nagrywa wszystkie dzwięki a nawet projektuje okładki. Jego debiutancki album zatytułowany po prostu "Bajzel" został dobrze przyjęty przez krytykę i środowisko muzyczne. Bajzel został zaproszony na trasy takich wykonawców jak LAO CHE, POGODNO, KASIA NOWSOWSKA, BAABA, czy TYMON & TRANSISTORS. Ten ostatni zaproponował mu współpracę ze swoim wydawnictwem Biodro Records. Trasę koncertową promującą płytę zwieńczyły występy na festiwalach, m.in. "GARAZ", "OPEN’ER" i "OFF". Piosenka "WINDOW" promująca album doczekała się profesjonalnie zrealizowanego teledysku w SAN FRANCISCO, który otrzymał nagrodę na YACH FILM FESTIVAL 2008 za najlepszą reżyserię. Ta sama piosenka znalazła się również na składance amerykańskiej edycji "WOODSTOCK FILM FESTIVAL 2008", a inne piosenki z płyty na polskich składankach "WE ARE FROM POLAND Vol.2", "ALTERNATIVEPOP Vol.1 ", oraz płycie z sesjami radiowymi p.t. "OFFSESJE 1", nagranej w legendarnym studiu radiowej TRÓJKI im. AGNIESZKI OSIECKIEJ. W roku 2009 powstał drugi krążek Bajzla -"Miłosnij". Ta płyta to prawdziwe zaskoczenie dla pozyskanych już fanów albowiem w znacznym stopniu różni się od poprzedniej. Po pierwsze Bajzel objawia się jako zdolny tekściarz pisząc tym razem całkowicie po polsku. I choć kompozycje pochodzą całkowicie z serca, to utwory dalekie są od przesłodzonego banału. Bajzel bawi się słowami, zestawiając je w sposob niekonwencjonalny, zakrapiając ciętym dowcipem, a po kilkukrotnym przesłuchaniu piosenki możemy ją odczytywać na wielu płaszczyznach. Po drugie Bajzel nie przestaje tez eksperymentować w muzyce. Tu także dokonuje niestandardowych zestawień, miesza różnorodne style i tworzy pare nowych. Druga płyta Bajzla jest dużo bardziej osobista i dojrzała. Zamiast nieokiełznanej energii można na niej odnaleźć przemyślane kompozycje i niezwykłe intersujące teksty, choć i te ciągle zawierają specyficznie zwariowany bajzel.

**********************************************************

WYTWÓRNIA FILMÓW FABULARNYCH - Ethno Jazz Festival prezentuje: RICHARD BONA – pod patronatem radia RAM - 14 marca - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Bona, swoje imię i nazwisko.

Pochodzący z Kamerunu multiinstrumentalista od małego dziecka miał styczność z muzyką. Mając pięć lat śpiewał już w miejscowym kościele wraz z rodziną. Pierwszymi instrumentami, na których uczył się grać był flet prosty i różne oryginalne instrumenty perkusyjne. Nieco później sam skonstruował sobie 12-strunową gitarę akustyczną. W wieku 11 lat przeniósł się do większego miasta Douala i zaczął tam zarabiać na życie grając na gitarze elektrycznej. Odkrył wówczas swój niezwykły talent do łatwej nauki gry ze słuchu na dowolnym instrumencie. W 1980 r. usłyszał go francuski właściciel klubu jazzowego w miejscowym hotelu i zaproponował mu stworzenie big bandu. W 1989 r. Bona przeniósł się do Paryża. Tam wkrótce zaczął współpracować z czołowymi francuskimi jazzmanami – skrzypkiem Didierem Lockwoodem i basistą Markiem Ducretem oraz z gwiazdami jazzu pochodzenia afrykańskiego Manu Dibango i Salifem Keitą. W Paryżu Bona spędził siedem lat, doskonaląc swe umiejętności i ucząc się od znakomitych muzyków, m.in. od Joe Zawinula.

Richard Bona był członkiem Pat Metheny Group, współpracował też między innymi z Michaelem Breckerem, Paulem Simonem, Chaką Khan, Tito Puente, Joni Mitchell, Harrym Connickem Jr., Herbie Hancockiem, Bobbym McFerrinem, Chickiem Coreą, Patem Methenym, Harrym Belafonte czy Georgem Bensonem. Jego styl oscyluje w kierunku: jazzu, bossanovy, popu, afro-beatu, tradycyjnych songów i funku. Dziś Richard Bona jest nazywany “Afrykańskim Stingiem”. Po pierwsze dlatego ,że gra na basie tak, jak lider The Police, po drugie zaś, jego muzykę cechuje brak ograniczeń. Wrocławska publiczność pamięta jego koncerty z Anna Marią Jopek oraz z supergrupą world music Toto/Bona/Lokua.

(Bilety: 150 zł – I miejsca, 120 zł – II miejsca, 90 zł – III miejsca, 60 zł – miejsca stojące)

****************************************************

KLUB ALIBI ul. Grunwaldzka 67 - Lao Che – koncert promujący płytę Prąd stały / prąd zmienny - 10 marca - godz. 20.00. Jeśli chcesz zdobyć podwójne zaproszenie wyślij sms-a pod numer 71160 w treści wpisz: RAM, Lao Che, swoje imię i nazwisko.

W roku 1999, muzycy zespołu Koli, wiedzeni zamiłowaniem do grania na żywo, postanowili powołać do życia zespół, który mógłby stanąć naprzeciw ich potrzebom i zainteresowaniom. Powstaje LAO CHE Co było wcześniej? Denat przez wiele lat grał na bębnach w zespole Hazael znanym ze znakomitych koncertów, choćby w Jarocinie w 93 i 94 roku oraz Metalmanii 1994 gdzie wystąpił u boku Morbid Angel, Cannibal Corpse i Samael. Brał udział w nagraniu trzech albumów: Thor (Loud Out Rec. 1994), When the Sun Is Dead (Baron Rec.1995), The Kiss and Other Movements (Ceremony Rec.1996). Produkcją tego ostatniego, realizowanego w niemieckim studio Woodhouse, zajął się Waldemar Sorychta znany z grupy Grip Inc. W tym samym czasie Spięty nabierał doświadczenia w death metalowym Aberration, zaś Dimon i Warz spotykali się na próbach zespołu Darkside. W 1996 roku Denat powołał do życia hip hopową formację Kanabiplanto, która doczekała się kasety Przyjaciele Jamesa B. (1997) wydanej nakładem QQRYQ Productions, zaś dwa lata później, jako Himillsbach, nagrał album z muzyką eksperymentalną. W tym samym czasie przestaje istnieć Kanabiplanto a w jej miejsce powstaje Koli. Do Denata dołącza perkusista Stonehenge - Dimon oraz Spięty - wtedy gitarzysta i wokalista harcorowego projektu Hope I, w którym aktywnie udzielał się również Żubr, późniejszy basista Lao Che. W 1999 Koli podpisało kontrakt z Warner Music Poland czego efektem była płyta pt. Szemrany. Podczas pracy nad tym albumem wykrystalizował się pierwszy skład zespołu Lao Che. Do Denata, Spiętego i Dimona dołączyli Warz, Żubr oraz Bogusławowicz. Muzycznie rozwinięty w ten sposób sekstet mógł spokojnie zabrać się do pracy nad pierwszym albumem. Praca następowała powoli, ze względu na ambicjonalne podejście muzyków i chęć stworzenia całości o konceptualnym charakterze. W tym czasie grupa zrobiła przedprodukcję całego materiału we własnym studio Schron; stroną produkcyjną materiału zajął się Warz. Podczas tej sesji objawił się całkowity obraz brzmienia pierwszej płyty zespołu, powstawały nowe utwory, rysowała się droga, którą Lao Che zrealizowało na debiutanckim albumie Gusła. W 2000 roku zespół podpisał kontrakt z firmą fonograficzną SP Records i między X 2000 a IX 2001, w Słabym Studio SP, zarejestrował 14 utworów. Realizacją nagrań zajął się Bogusławowicz. Nad większością miksów czuwał Sławek Janowski, z którym grupa współpracowała już wcześniej z przy produkcji debiutanckiego albumu Koli. W maju 2002 roku z zespołem rozstaje się jego gitarzysta - Michał Warzycki (Warz). Jego miejsce zajmuje Jakub Pokorski Krojc, grający wcześniej z płockiej formacji Ascaria. Zespół rozpoczyna próby i po kilku tygodniach gra swój pierwszy koncert (Olsztyn). Na początku roku 2003, do zespołu dołącza Trocki, który wypełnia muzykę Lao Che dodatkowymi instrumentami perkusyjnymi. Obecnie LAO CHE to septet, który tworzą: - Mariusz Denst - Hubert Dobaczewski - Michał Jastrzębski - Rafał Borycki - Filip Różański - Jakub Pokorski - Maciek Dzierżanowski Muzyka Lao Che to zbitka wielu naleciałości stylistycznych. Na płycie Gusła, wszystko ma za zadanie oddać atmosferę zamierzchłych czasów, okresu średniowiecza i historycznych relacji rodem z kresów. Podano to w mieszance nowoczesnych brzmień co uatrakcyjnia i ujednolica charakter muzyki zespołu, która miałaby być sugerowana obecnemu słuchaczowi. Należy spodziewać się tekstów o charakterze archaicznym, wiele neologizmów i zapożyczeń z kultury wschodnich Słowian znalazło tutaj swoje miejsce. Jest to dziwny zlepek kulturowy, o dość ciemnym i tajemniczym koncepcie, związanym z Gusłami, czyli obrzędem wywoływania duchów. Całość zabrudzono wstawkami sampli, oraz szumami radiowymi co nadaje muzyce oryginalnego charakteru. Jest to autentyczna i niecodzienna płyta, która powinna zainteresować słuchaczy szukających w muzyce czegoś więcej niż rytmu i melodii. Pomysł na drugą płytę zespołu Powstanie Warszawskie pojawił się już podczas końcowego etapu prac nad płytą Gusła. Przez długi czas dojrzewał i nabierał kształtów. W połowie 2003 roku zespół zaczął tworzyć muzykę, która ma 0dzwierciedlać 10 obrazów (najbardziej znamiennych dla tego zrywu wydarzeń). Płyta została nagrana w wyposażonym w stare sprzęty studio Rogalów Analogowy. Do nagarań użyto przede wszystkim starych mikrofonów pamiętających lata 60-tę czy nawet lata 30-ste. Płyta Powstanie Warszawskie ukazuje się nakładem wytwórni ARS MUNDI w marcu 2005 roku. Kierując się zmysłem artystycznym i zdrowo pojętą ambicją postanowiliśmy aby trzecia płyta Lao Che nie powielała koncepcji i schematów poprzednich dokonań. Zaadoptowana metodyka działania wykluczała stworzenie kolejnego koncept albumu. Trzecia płyta ukazuje nasze zainteresowania samym muzykowaniem - stąd zupełnie inna aura otacza całą produkcję, jej przygotowywanie, kompozycję i realizację. Radość z dźwięku. Radość z rytmu. Radość z brzmienia. Całość nagrania została zrealizowana w technice analogowej. Wykorzystano studia Polskiego Radia (S-3, S-4) wraz całym archaicznym zapleczem zapisu taśmy magnetycznej. Inspirowani po części muzyką cyrkową, a i również starymi polskimi kreskówkami przywołaliśmy radosne wibracje, pobudzające do ruchu i elektryzującego odbioru. W warstwie lirycznej pojawia się autorska wizja Spiętego, w której odzwierciedla on współczesny świat człowieka, jego relacje społeczne i religijne. Teksty groteskowe w swoim wyrazie mają oddać słabości i ułomności ludzkiej natury. Tytuł płyty Gospel oddaje karykaturalną wizję rzeczywistości.

(Bilety 33/40 zł do nabycia: Alibi Club, Klub Muzyczny Łykend, Klub Muzyczny Alive, Sklep Muzyczny De'Molika, Salony EMPiK w całym kraju, Sklepy MediaMarkt w całym kraju, CiK, oraz na stronach: www.wrockfest.pl,   www.ticketpro.pl , www.eventim.pl)

*******************************************************************

REKLAMA