Most nad Odrą jak nowy (Zdjęcia)
fot. PKP
Remontowana przeprawa składa się z dwóch równoległych mostów kolejowych - wschodniego i zachodniego.
- Prace objęły wymianę stalowego przęsła nurtowego. Odnowiono i wzmocniono żelbetowe elementy, w tym 29 filarów na terenie zalewowym. Na moście położono nowy tor i zamontowano sieć trakcyjną - mówi rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych, Mirosław Siemieniec.
Po wyremontowanym torowisku zachodniej części mostu jeżdżą już pociągi. Jednocześnie z ruchu kolejowego wyłączono wschodnią cześć przeprawy, której remont ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Koszt modernizacji przeprawy to 41 mln zł.
Remont przeprawy to jeden z elementów modernizacji linii kolejowej E 59 Wrocław-Poznań, która ma się zakończyć we wrześniu 2015 r. Drugi etap tej inwestycji obejmuje 58-kilometrowy odcinek od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego.
Po zakończeniu remontu pociągi na trasie Wrocław-Poznań pojadą z prędkością do 160 km na godzinę, a czas podróży skróci się o 20 minut.