W marcu promocja World Games 2017
O tym, jak marketingowo przygotować imprezę, jej organizatorzy w środę rozmawiali z Ronem Froehlichem, prezydentem Międzynarodowego Komitetu World Games, który był we Wrocławiu.
- Przygotowujemy strategię promocyjną i szykujemy się już do konkretnych działań. W tym roku celem jest wypromowanie samego wydarzenie. Mamy świadomość, że igrzyska nieolimpijskie, w porównaniu z wieloma innymi imprezami sportowymi, nie są w Polsce tak znane. W marcu w największych telewizjach ogólnokrajowych planujemy emisję spotów reklamowych – zapowiada Piotr Przygoński, szef Wrocławskiego Komitetu Organizacyjnego World Games.
Przygoński tłumaczy, że kampanii towarzyszyć będzie konkurs na maskotkę igrzysk. Do udziału w nim zostało zaproszonych 150 szkół z całego kraju.
Międzynarodowego Komitet World Games do końca marca ma podjąć decyzję, jakie ostatecznie dyscypliny wejdą w skład World Games. Na początku kwietnia będzie ona zatwierdzona na spotkaniu przedstawicieli wszystkich federacji sportowych związanych z igrzyskami nieolimpijskimi.
Wtedy okażę się, które dyscypliny, zaproponowane przez Wrocław jako miasto-organizatora, wejdą do programu World Games. Wśród zgłoszonych są żużel, jeździectwo – powożenie, kickboxing, futsal, futbol amerykański, ergometry wioślarskie, tchoukball i szachy.
- Po rozmowach z Ronem Froehlichem wiemy już, że klaruje się czwórka faworytów. Mamy nadzieję, że ostatecznie przeforsujemy pięć dyscyplin. Sprawa wymaga jeszcze konsultacji z reprezentującymi je federacjami – tłumaczy Przygoński.
World Games, czyli Igrzyska Sportów Nieolimpijskich, to międzynarodowa impreza promująca dyscypliny, których nie ma w programie letniej olimpiady. Wśród nich są m.in.: bilard, kręgle, sumo, sporty taneczne, squash, skoki ze spadochronem czy bieg na orientację.
World Games są organizowane cyklicznie od 1981 roku co cztery lata. Gospodarzem ostatnich – w ubiegłym roku – było Cali w Kolumbii.