Nowe autobusy we Wrocławiu (ZOBACZ)
Fot. Wroclaw.pl
Wśród nich znajdzie się 45 pojazdów pojedynczych o długości 12 m (Solaris Urbino 12) oraz 12 przegubowych o długości 18 m (Solaris Urbino 18). Całkowity koszt dzierżawy przez okres dziesięciu lat wynosi nieco ponad 77,5 mln zł.
Jak zapewnia MPK, są to fabrycznie nowe, ekologiczne, komfortowe, a także przyjazne osobom starszym i niepełnosprawnym autobusy.
Wśród zalet dla pasażerów spółka wymienia:
- fotele o zwiększonej wytrzymałości obite wysokiej klasy tapicerką,
- klimatyzację z wydajnym nawiewem w całym pojeździe,
- przyciski opisane alfabetem Braille’a dla osób niewidomych,
- jaskrawe tablice numeryczne na zewnątrz pojazdów dla osób niedowidzących,
- rampę dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim,
- opcję „przyklęku”
- informację głosową wewnątrz i na zewnątrz pojazdów,
- monitoring,
- lampy podczerwieni zapewniające lepszą rejestrację kamer w nocy,
- ekrany LCD z informacją pasażerską.
A dla kierowców:
- szoferka całkowicie wydzielona przeszkloną ścianą działową,
- ruchomy, ergonomiczny pulpit,
- lusterka regulowane elektrycznie,
- wysokiej klasy fotel z podłokietnikami,
- wieszaki na ubiór,
- dodatkowa nagrzewnica nóg,
- kamera cofania,
- możliwość logowania do komputera pokładowego za pomocą karty pracowniczej,
- system gaszenia pożaru w komorze silnika,
- kilka schowków, w tym jeden chłodzony klimatyzacją.
Obecnie MPK posiada ponad 340 autobusów. Do końca 2015 r. wszystkie powinny być
niskopodłogowe. Do końca tego roku wycofanych z ruchu zostanie 55 najstarszych autobusów (6 Ikarusów, 45 Jelczy, 4 Jelcz-Volvo).
Kolejnym krokiem będzie oddanie obsługi niektórych linii prywatnemu podwykonawcy. Otwarcie ofert w przetargu we wrześniu.
REKLAMA