5 ofert w przetargu na budowę obwodnicy Leśnicy we Wrocławiu. Firmy wyceniły wykonanie zadania na od 130 do prawie 200 mln złotych.
wizualizacje inwestora
Wszystkie przewidują realizację inwestycji w 30 miesięcy i dają 10 lat gwarancji. Jeśli nie będzie odwołań i błędów formalnych zwycięzcę poznamy w ciągu kilku tygodni a prace nad obwodnicą rozpoczniemy w pierwszym kwartale przyszłego roku - mówi rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje Marek Szempliński. Opisuje też przebieg trasy:
Aby odsłuchać załączonego dźwięku zaktualizuj przeglądarkę lub/i wtyczkę Adobe Flash Player.
Jeśli nie będzie przeszkód nową trasą pojedziemy w połowie 2017 roku. Trasa była planowana od dekady, w ostatnim czasie jej realizację blokowały protesty i odwołania wspólnoty Jerzmanowo. Ta nie wyczerpała jeszcze administracyjnej ścieżki zablokowania nowej drogi.
obwodnica Leśnicy
Jej przebieg pokrywa się z planami snutymi przez Niemców w latach 20-tych XX wieku. W przedwojennych realiach, gdy Leśnica była jeszcze odrębnym miastem, miała być ukwieconą i zalesioną sypialnią Wrocławia. Plan budowy nowych domów można znaleźć na archiwalnych zdjęciach. Wytchnienie rozrastającemu się miasteczku, a od 1928 roku jednemu z osiedli Wrocławia, miała dać przebiegająca na południe od zabudowań obwodnica. Planu przed wojną nie udało się zrealizować. Nie doczekał się też ziszczenia w PRL-u mimo, że wielokrotnie był wyciągany na światło dzienne. Realny plan budowy południowego obejścia Leśnicy powstał dopiero kilkanaście lat temu - droga ma się zaczynać w rejonie ulicy Batorego, następnie po przejściu przez osiedla Ratyń i Jerzmanowo ma się połączyć z tzw. Osią Inkubacji. Oś doprowadzi ruch z obwodnicy Leśnicy do ulicy Granicznej a stamtąd do AOW.
Najtańsza oferta to około 130 mln złotych, najdroższa - prawie 200 mln. Dwuetapowe przeprowadzenie przetargu przynosi pierwsze efekty - cieszy się Szempliński: