Tramwaj i metrobus na Nowy Dwór (SONDA)
Bogusław Wielgoszewski (wikimedia commons/CC-by-sa ver. 3.0)
Jak powiedział na konferencji prasowej Rafał Dutkiewicz, zmiana decyzji podyktowana jest publiczną dyskusją, która toczy się na ten temat od wielu miesięcy. Inwestycja będzie kosztowała o 75- 100 mln więcej niż planowany metrubus. - Nie oznacza to rezygnacji z zapowiadanej budowy torowiska wzdłuż ulicy Długiej i Hubskiej - podkreśla Dutkiewicz. Prezydent Wrocławia zaznacza też, że zmiana decyzji nie jest efektem planowanego przez opozycję referendum, które miało dotyczyć także metrobusu.
Dutkiewicz zapowiedział, że ratusz postara się o zwiększenie unijnej dotacji. A jeśli się to nie uda - poszuka oszczędności w miejskim budżecie.
Pętla tramwajowa ma powstać przy ul. Rogowskiej, a tramwaje jadąc wewnątrz nowego buspasa dojadą najprawdopodobniej do pl. Grunwaldzkiego. Rafał Dutkiewicz zaznacza, że pamięta także o Jagodnie i Psim Polu, ale na inwestycje tramwajowe w tamtych rejonach musimy jeszcze poczekać.
Jak tłumaczą urzędnicy, to nie zmiana planów, a jedynie przyspieszenie drugiego etapu inwestycji - już wcześniej ogłaszali, że po szerokim pasie wiodącym na Nowy Dwór w przyszłości pojedzie nie tylko metrobus, ale i tramwaj.
Czy cieszy was decyzja o budowie połączenia tramwajowego na Nowy Dwór?
W lutym specjaliści od komunikacji z magistratu tłumaczyli, że metrobus to mniejsze koszty inwestycji i większa przepustowość. Przedstawiali też wyliczenia, które przemawiały za takim rozwiązaniem. Mieszkańcy osiedla walczyli jednak o tramwaj.
Zbigniew Komar z departamentu infrastruktury wyjaśniał, że budowa całej infrastruktury i zakup taboru elektrycznych autobusów będzie kosztował 108 mln złotych, czyli trzy razy mniej niż tramwaj. - Co więcej, korzystniej wyglądają wyliczenia dostępności autobusowej siatki połączeń - dodawał wtedy Komar. Dodatkowo - argumentował - mimo problemów z pokonaniem przejazdu kolejowego przy rondzie Pileckiego - możliwe będzie przedłużenie metrobusu do Muchoboru Wielkiego.
Jednocześnie departament podkreślał, że cały czas analizuje pięć wariantów poprawy komunikacji tej części miasta - dwa metrobusowe i trzy tramwajowe.