FALE PAMIĘCI: Archiwalne audycje radiowe o Wrocławiu

Radio RAM | Utworzono: 25.04.2016, 14:05
A|A|A

Goethe-Institut Pop Up Pavillon zainaugurował we Wrocławiu trzy miesiące pełne kultury. Podczas pierwszego weekendu pod hasłem „Tożsamość – czas, miejsce, kultura” (22-24 kwietnia) gośćmi Pawilonu byli m.in. Filip Springer, Olga Grjasnowa i Flake – klawiszowiec grupy Rammstein. Można było podziwiać spektakularne pięciometrowe marionety grupy Dundu i potańczyć podczas Silent Disco. Odbyła się również kolacja z uchodźcami. Przed nami finał pierwszego weekendu - wernisaż instalacji „Fale Pamięci” (26 kwietnia, godz. 18:00) z archiwalnymi audycjami radiowymi o Wrocławiu. Projekt Goethe-Institut Pop Up Pavillon potrwa do 10 lipca. Wszystkie wydarzenia są bezpłatne.

Fale Pamięci – archiwalne audycje radiowe o Wrocławiu
wernisaż 26 kwietnia o godz. 18:00, ekspozycja do 9 maja

Ze specjalnie spreparowanego radioodbiornika popłyną dźwięki archiwalnych audycji przedwojennej rozgłośni Reichssender Breslau i Polskiego Radia oraz działającego w 1981 r. Radia Solidarność. Wszystkie traktować będą o Wrocławiu – od rozpadu Cesarstwa i czasów Republiki Weimarskiej, przez mroczne lata III Rzeszy, szary okres PRL-u, na czasach współczesnych kończąc. Odbiorca sam będzie decydował, czego chce słuchać, regulując radio na odpowiednie fale. Każdy kanał dotyczy innej sfery – sztuki i kultury miasta, jego historii lub wrocławskich osobowości. „Fale Pamięci” to finał rozważań o tożsamości – temacie pierwszego weekendu Goethe-Institut Pop Up Pavillon.

Goethe-Institut Pop Up Pavillon – o projekcie
Goethe-Institut Pop Up Pavillon na Placu Nowy Targ we Wrocławiu jest specjalnie zaprojektowanym, przeszklonym kontenerem o wymiarach 7x3x3m. Interdyscyplinarny projekt wpisuje się w obchody Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 oraz jubileusz 25. rocznicy podpisania Traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy między Polską a Niemcami.

Trzy tematycznie sprofilowane weekendy główne poruszą wątki tożsamości człowieka, historii, zdefiniują idee współczesnych utopii, podążą za instynktem gry i zabawią. Pierwsza odsłona (22-24 kwietnia) to TOŻSAMOŚĆ[i] – czas, miejsce, kultura. Drugi weekend (12-15 maja) nosi tytuł UTOPIA – w poszukiwaniu idealnego miasta. Trzeci punkt programu to POZYTYWKA – czyli miejski instynkt gry (9 czerwca – 10 lipca).Wszystkie weekendy Goethe-Institut Pop UpPavillon będą miały swoją kontynuację w postaci instalacji, które rozwiną wątki poruszone w poszczególnych odsłonach projektu. Kolejną, po Falach Pamięci, instalacją będzie Big Printer, która poruszy temat ochrony danych osobowych (wernisaż 19 maja, godz. 18.00 / ekspozycja 19 maja-7 czerwca). Projekt zamknie Music Construction Machine – muzyczna konstrukcja, na której każdy będzie mógł zagrać (wernisaż 17 czerwca, godz. 18.00 / ekspozycja 17 czerwca-10 lipca). Wszystkie instalacje artystyczne, prezentowane w Goethe-Institut Pop UpPavillon, realizowane są w kooperacji z Centrum Sztuki WRO.

Goethe-Institut jest instytutem kultury Republiki Federalnej Niemiec. Działa na całym świecie, promując znajomość języka niemieckiego i wspierając międzynarodową współpracę kulturalną. Upowszechnia całościowy wizerunek Niemiec, informując o życiu kulturalnym, społecznym i politycznym. Programy kulturalne i edukacyjne Goethe-Institut wspierają dialog międzykulturowy i umożliwiają uczestnictwo w życiu kulturalnym, wspomagają rozwój struktur społeczeństwa obywatelskiego i promują globalną mobilność.

Goethe-Institut Pop Up Pavillon odbywa się w ramach programu Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 i wpisuje się w polsko-niemiecki rok jubileuszowy 2016 ŚWIĘTUJEMY! zorganizowany przez Goethe-Instituti Ambasadę Niemiec z okazji 25-lecia Traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy.
Partnerami projektu są m.in. Biuro Festiwalowe Impart 2016, Centrum Sztuki WRO, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Instytut Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, Kino Nowe Horyzonty, Konsulat Generalny Niemiec we Wrocławiu, Polskie Radio oraz Stiftung Zukunft Berlin.

Pełny program i więcej informacji: goethe.de/Wroclaw2016 oraz www.facebook.com/PopUpPavillon

REKLAMA

To może Cię zainteresować