Przetarg na tramwaj na Popowice do powtórki
- Musimy ponownie rozpisać przetarg, czyli będzie kilka tygodni zwłoki, ale znajdziemy pieniądze, żeby zrealizować tę inwestycję i inwestycję tramwajową na Nowy Dwór - wyjaśniał Dutkiewicz.
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała od skrzyżowania ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką. Inwestycja ma być gotowa za dwa lata.
Tramwaj na Popowice Powstanie 9 nowych nowych przystanków i 2 węzły przesiadkowe:
- 1. Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
- 2. Długa – przystanek tramwajowy
- 3. Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy
- 4. Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
- 5. Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
- 6. Popowice przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy
- 7. Białowieska przystanek tramwajowy
- 8. Rysia przystanek tramwajowy
- 9. Wejherowska przystanek autobusowo-tramwajowy
Rafała Dutkiewicza pytaliśmy też dzisiaj o ewentualną kontrolę w Narodowym Forum Muzyki. Politycy PiS zgłaszają sprawę do NIK-u twierdząc, że budynek jest źle wykonany i przez to na naprawę nowego obiektu trzeba wydać dodatkowych 29 mln zł.
- Nie obawiam się kontroli NIK warunki gruntowe, które budujący napotkali były inne, niż się spodziewano - należy rozstrzygnąć, czy to błąd projektowy, czy niespodziewane warunki gruntowe. Właśnie po to wydajemy tych kilkadziesiąt milionów, by budynek trwał w dobrym stanie przez stulecia - wyjaśnia Dutkiewicz:.
Według oficjalnych danych, budowa NFM-u pochłonęła 360 mln zł, z czego z budżetu miasta 217 mln zł.