Dwa etapy przetargu na tramwaj na Popowice. "Możemy, ale nie chcemy przepłacać"
- Możemy, ale nie chcemy przepłacać - tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji:
Na konferencji przedstawiciele miejskiej spółki zapewnili, że w najgorszym wypadku w miejskich kasach znajdą się dodatkowe pieniądze na ten cel, ale najpierw zdecydowano się powtórzyć przetarg i podzielić go na dwa etapy, tak by oferenci mogli zaproponować niższe ceny za wykonanie prac. - Chcemy tę trasę wybudować i jesteśmy zdeterminowani, by to zrobić - podkreśla Sławomir Kanik ze spółki Wrocławskie Inwestycje:
Przetarg na pierwszy fragment dotyczy odcinka od Tesco przy ul. Długiej do Politechniki Wrocławskiej zlokalizowanej na przejściu Długiej w Starogroblową. Inwestycja zakłada budowę nowej jezdni, torowiska, peronów przystankowych i przebudowę wszystkich sieci podziemnych, tak aby zminimalizować roboty pozostałe do wykonania w drugim etapie.
Urzędnicy zakładają, że ten etap uda się zrealizować w rok. Przetarg na drugi etap ma zostać ogłoszony jesienią.
Budowa linii tramwajowej od Politechniki Wrocławskiej, przez Długą i dalej do ulicy Milenijnej ma kosztować - zgodnie z założeniami miasta - około 300 mln złotych. Cena ta, w związku z koniunkturą na rynku budowlanym, może się jednak zwiększyć.
Linia tramwajowa na Popowice ma powstać do 2021 roku.
Nowa linia tramwajowa ma przebiegać od skrzyżowania ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką. Powstanie 9 nowych przystanków i 2 węzły przesiadkowe:
1. Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
2. Długa – przystanek tramwajowy
3. Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy
4. Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
5. Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
6. Popowice przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy
7. Białowieska przystanek tramwajowy
8. Rysia przystanek tramwajowy
9. Wejherowska przystanek autobusowo-tramwajowy