Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór nie zwalnia tempa

fot. Patrycja Dzwonkowska
To największa tego typu inwestycja we Wrocławiu od 1949 roku. Miasto buduje trasę tramwajowo-autobusową na Nowy Dwór. W tym momencie realizowane są umowy warte ok. 160 mln zł, a to nie koniec, bo całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł. Krzysztof Świercz, rzecznik Wrocławskich Inwestycji tłumaczy, że obecnie na pl. Orląt Lwowskich montowane są wszystkie instalacje związane z sygnalizacją świetlną.
Powstaje też olbrzymia konstrukcja wiaduktu nad torami kolejowymi na wysokości ulicy Strzegomskiej i Rogowskiej. Krzysztof Świercz opowiada, że wiadukt będzie miał 160 metrów długości.
Miasto planuje jeszcze w tym roku podpisać umowę z wykonawcą, który wybuduje odcinek trasy, od Parku Biznesu do skrzyżowania ul. Strzegomskiej i Rogowskiej. Ostatni odcinek, od ul. Strzegomskiej do pętli na wysokości stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór, jest właśnie projektowany.