Bass&Beat Festival 2020

RAM, WK | Utworzono: 22.10.2020, 13:15 | Zmodyfikowano: 22.10.2020, 13:15
A|A|A

fot. mat. prasowe

Ideą festiwalu jest przewrotne spojrzenie na muzykę z perspektywy jej fundamentów, czyli brzmienia basu i beatu. W programie koncerty połączone z efektami wizualnymi, wystawa fotografii oraz pokaz filmów krótkometrażowych, a wszystko to w wyjątkowych przestrzeniach, Concordia Design Wrocław, Dolnośląskiego Centrum Filmowego, Mañana Patio i OP ENHEIM.

W czwartek 22 października o godz. 17:30 w DCF będzie można zobaczyć wystawę fotografii, a o godz. 18:00 rozpocznie się pokaz filmów krótkometrażowych i animacji Katedry Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu,

O godz. 20:00 w Concordia Design dwa projekty stanowiące prezentację przedstawicieli berlińskiej sceny jazzowej w kolaboracji z muzykami z Polski. W koncercie będącym kontynuacją festiwalowej „Strefy Eksperymentów” zagrają między innymi pochodzący z Finlandii gitarzysta i kompozytor – Kalle Kalima, saksofonista Uli Kempendorff, perkusista Przemysław Jarosz oraz saksofonista Tomasz Pruchnicki.

Jakub Olejnik – dyrektor artystyczny Bass&Beat Festival, kontrabasista, gitarzysta basowy, absolwent i wykładowca Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu – zaznacza: „Tym razem wychodzimy od poszukiwania wolności. Odnosimy się do kompozycji Witolda Lutosławskiego «Trois poèmes d'Henri Michaux». Zgadzam się z twierdzeniem Mistrza, iż jednym ze środków kompozytorskich jest psychika poszczególnych wykonawców, teza ta w sposób szczególny odnosi się do muzyki jazzowej, kiedy improwizator jest jednocześnie twórcą”.

W ramach festiwalu wystąpią Kinga Głyk Band, Qatre Poémes, Piotr Rachoń Quartet, a w ramach specjalnego koncertu Tribute to Jazz Club Rura zaprezentowane zostaną dwa projekty odnoszące się do legendarnego wrocławskiego klubu:
Jerzy Kaczmarek Quartet – Wilcze Sidła oraz Piotr Damasiewicz Trio – Into the Roots.

Na wyjątkową uwagę zasługuje premierowy projekt Sonic Constellation – szwedzkiego perkusisty Magnusa Öströma (Esbjörn Svensson Trio) oraz Vojto Monteura, twórcy takich zespołów jak EABS czy Miloopa. Będzie można ich usłyszeć 23 października w OP ENHEIM. Dodatkowym elementem tego koncertu będą wizualizacje wpływające m.in. na architekturę przestrzeni, zaprojektowane przez Agatę Szubę z wrocławskiej ASP.

Nie zabraknie wątku kobiecego, festiwalowy piątek zadedykowany zostanie twórczości, kreatywności, wiedzy, czy po prostu sile kobiet! Tego dnia gwiazdą będzie młoda artystka, uważana za najlepszą polską basistkę młodego pokolenia i wschodzącą gwiazdę muzyki jazzowo-bluesowej, Kinga Głyk. Jej występ poprzedzi krótki wykład poświęcony pamięci prof. Bogusławie Jeżowskiej-Trzebiatowskiej, wybitnej organizatorce Wydziału Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Na zakończenie festiwalu 25 października wybrzmi Avi Jazzar, zwycięzca ubiegłorocznego plebiscytu Bass&Beat Festival prezentując materiał z debiutanckiego singla oraz Piotr Rachoń Quartet.

Bass&Beat Festival z pewnością wyróżniają sztuki wizualne, towarzyszące każdemu występowi! Jak mówi Agata Szuba, dyrektorka sceny wizualnej: „Spotkamy się z kolażem i formami abstrakcyjnymi doskonale dopełniającymi całość”.

Organizatorem festiwalu jest Polskie Stowarzyszenie Jazzowe Wrocław oraz Agencja producencka Art Anima. Partnerami: Katedra Muzyki Jazzowej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz Katedra Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu.

REKLAMA

To może Cię zainteresować