Jak kupić meble biurowe o korzystnym stosunku jakości do ceny?

Radio RAM | Utworzono: 08.05.2023, 11:45 | Zmodyfikowano: 08.05.2023, 11:45
A|A|A

Materiał Sponsora


Dlaczego potrzebujemy mebli biurowych wysokiej jakości?

Osobom wykonującym pracę fizyczną może się wydawać, że praca w biurze jest bardzo lekka i nie stanowi większego obciążenia dla organizmu. I rzeczywiście trudno się nie zgodzić, że jest ona zdecydowanie lżejsza niż na przykład praca brukarza. Jednocześnie musimy zdawać sobie sprawę, że ludzki organizm nie jest przystosowany do siedzenia w jednej pozycji przez wiele godzin, a dodatkowo wpatrywania się w jeden punkt. Osoby wykonujące pracę biurową często mają problemy z kręgosłupem, wzrokiem, układem krążenia. Wielu chorobom zawodowym można zapobiec wybierając ergonomiczne meble.

Jeżeli krzesło na którym siedzimy przez wiele godzin i biurko, z którego korzystamy w pracy będą dostosowane do naszych potrzeb, będziemy zdecydowanie mniej narażeni na powstanie takich schorzeń jak na przykład zwyrodnienia kręgosłupa. Dodatkowo praca przy ergonomicznych, solidnie wykonanych meblach jest bardzo komfortowa, co przekłada się na nasze wyniki (kiedy jest nam niewygodnie, boli nas kręgosłup – naturalnym jest, że mamy problemy z koncentracją).


Ergonomia jest najważniejsza

Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że w przypadku mebli biurowych ergonomia ma ogromne znaczenie. Krzesło biurowe musi być dopasowane do potrzeb każdego pracownika. Nie może być zbyt niskie. Idealnie byłoby, gdyby posiadało regulację wysokości, głębokości siedziska, kąta nachylenia oparcia. Warto zdawać sobie sprawę, że ergonomia mebli biurowych jest w dużej mierze uzależniona od pracy jaką wykonujemy. Jeżeli osoba korzystająca z mebli pracuje głównie przy laptopie, dobrym rozwiązaniem w jej przypadku może okazać się biurko z regulowaną wysokością czy krzesło wyprofilowane w taki sposób, żeby można było siedzieć na nim po turecku.

Zakup ergonomicznych mebli biurowych jest zdecydowanie łatwiejszy, kiedy kupujemy je dla siebie. Wówczas wystarczy udać się do sklepu, wypróbować różne zestawy mebli i wybrać taki, który wydaje się nam najwygodniejszy. Niestety jeśli zatrudniamy pracowników, naszym zadaniem jest wybór takich mebli, które można dostosować do potrzeb ludzi o różnym wzroście, wadze, budowie ciała.


Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach: z czego powinny być wykonane meble do biura

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie z czego powinny być wykonane meble biurowe. Przykładowo krzesła do biura mogą mieć skórzane, materiałowe czy plastikowe siedziska. Ważne jest natomiast, żeby były to materiały charakteryzujące się dużą wytrzymałością. Pamiętajmy, że meble biurowe (w przeciwieństwie do mebli, z których korzystamy w domu) są bardzo intensywnie eksploatowane. W niektórych biurach zdarza się, że pracownicy korzystają z nich przez całą dobę (praca zmianowa). Wysokiej jakości materiały oferują nam przede wszystkim renomowani producenci mebli biurowych. Nie da się ukryć, że ich wyroby są zdecydowanie droższe niż meble z salonu meblowego czy supermarketu, jednak zostały zaprojektowane przez ekspertów w taki sposób, żeby miały szansę przetrwać w trudnych warunkach długie lata.

Artykuł powstał we współpracy z firmą:

NoNameOffice Meble Biurowe Katowice
Księdza Biskupa Herberta Bednorza 2A/6, bud. B.1, 40-384 Katowice
Telefon: 32 254 03 01

REKLAMA
To może Cię zainteresować