Reklama Rubik czy Rubin sztuki
Początkowo był to projekt mający na celu prezentację najlepszych polskich kreacji reklamowych z minionego sezonu. Z czasem festiwal ulegał ewolucji, aż przyjął obecną formę.
Trzydniowe wydarzenie jest podzielone na 3 główne części:
Pierwsza i najważniejsza to wykłady praktyków i znawców tematyki reklamy. Dwudniowy cykl prelekcji podporządkowany jest tematowi głównemu Wizualiów, który każdego roku jest inny i dotyka różnych spektrów.
24 i 25 marca na wykładach zostanie poruszonych wiele aspektów dotyczących reklamy telewizyjnej i radiowej, miejsca reklamy outdoorowej w przestrzeni miejskiej, PR czy neuromarketingu. Znawcy wypowiedzą się na temat wpływu reklamy na język i społeczeństwo. 24 marca będzie można posłuchać wykładu Profesora Jana Miodka na temat języka w reklamie i wpływu reklamy na język.
Druga nowość to prelekcja dźwiękowa, pokazująca sposoby ekspresji, gdy do użycia ma się tylko głos i muzykę.
Trzeci dzień to poranny blok warsztatów prezentujących praktyczne spojrzenie na poruszane wcześniej wątki.
26 marca można wziąć udział w warsztatach:
- „kontrolowany kicz w reklamie"
- „kreacja stylu w reklamie"
- „piękno na sprzedaż"
Imprezę kończy Gala Filmów Reklamowych. 26 marca o 18.00 w Kinie Warszawa odbędzie się 3-godzinny Pokaz Reklam. Wyświetlone zostaną m.in. spoty nagrodzone w konkursach Cannes Lions Festival czy Złote Orły. W czasie gali rozstrzygnięty zostanie konkurs Fotokus. Galę uświetni występ zespołu Requiem.
Od soboty 21 marca w Pasażu Grunwaldzkim można oglądać wystawę:
„Reklama zewnętrzna szpeci czy upiększa" - nagrodzone i wyróżnione fotografie w konkursie Fotokus.
Festiwal z roku na rok budzi coraz większe zainteresowanie. Przez organizatorów EXPO 2012 został uznany za jedną z 10 najważniejszych imprez kulturalnych Wrocławia.
Wizualia organizuje Koło Naukowe Marketingu FOKUS, a dotychczasowe hasła imprezy to:
• 2001: „Reklama (po)twór naszej wyobraźni"
• 2002: „Reklama kontrowersyjna"
• 2003: „Reklama nowej generacji. Dialog młodości z nowoczesnością" -
marki dla młodych, nowe technologie reklamy
• 2005: „Reklama dźwignią mediów" - relacje między reklamą a mediami
(przeskok o 2 lata, ponieważ festiwal został przeniesiony na semestr letni)
• 2006: „Patent na markę" - tworzenie wizerunku dóbr niematerialnych
• 2007: „Reklamujemy się kulturalnie" - globalne strategie, a różnice
międzykulturowe
• 2008: „u nas reklama puszcza się na ostro" - hardcore w reklamie