Wrocław Główny: 101 dni do Euro!
Czy zdążymy? W to wierzą chyba jedynie najwięksi optymiści, choć jak zapewnia rzecznik PKP, Bartłomiej Sarna, wszystko idzie w dobrym kierunku i inwestycja "na pewno" zostanie oddana jeszcze przed Euro.
Na razie wiadomo, że na budowie pracuje ok. 700 robotników. Budowlańcy kończą m.in. parking podziemny od strony ulicy Piłsudskiego.
Elewacja budynku? Robi się.
- W 20 proc. elewacja została pomalowana na docelowy kolor, reszta prac malarskich zostanie dokończona wiosną. Zakończyły się prace związane z zadaszeniem budynku. W budynku wymieniono lub odrestaurowano niemal wszystkie okna. Wewnątrz budynku głównego w wielu pomieszczeniach prowadzone są intensywne prace konserwatorskie, których zachwycające efekty można zaobserwować w historycznych poczekalniach w łączniku wschodnim - opowiada Bartłomiej Sarna.
W hali holu kasowego przygotowano podłoże pod układanie posadzki i zakończono szklenie fasady południowej i północnej.
p>Budowlańcy pracują także na peronach.
- Do tej pory zmodernizowano 3 z 5 peronów: 1, 4 i 5. Prace budowlane trwają jeszcze na peronie drugim i trzecim. Zakończą się one wiosną, jeszcze przed Euro 2012 - zapewnia Sarna.
W tzw. tunelu centralnym, którym podróżni wchodzą na perony budowlańcy też nie próżnują. W tej chwili na jego zamkniętej części trwa układanie posadzek.
Z kolei w tunelu wschodnim, zwanym także miejskim, wykonane jest podłoże pod posadzkę. Robotnicy finalizują również prace przy Pawilonie Południowym.