Rozbiorą wiadukt na Grabiszyńskiej
Utrudnienia na ul. Grabiszyńskiej rozpoczną się w sobotę 26 kwietnia.
Przez trzy dni będzie tam obowiązywał ruch wahadłowy, zmieni się również rozkład jazdy tramwajów.
- W maju w ramach remontu wiaduktu przy ul. Lotniczej szykują się natomiast kolejne utrudnienia dla kierowców, które mogą potrwać 8 tygodni mówi - Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych.
Po remoncie na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h. Czas podróży na tym dystansie skróci się o 20 minut.
Koszt całej inwestycji, która zakończy się za rok, to 1,5 mld zł.
POWIĘKSZ MAPĘ (KLIKNIJ W OBRAZEK)
Modernizacja linii E 59 z Wrocławia do Poznania na terenie Wrocławia obejmuje osiem wiaduktów, półkilometrowy most nad Odrą oraz przystanki i stacje.
Efektem prac będzie szybszy przejazd pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych oraz wygodniejsza obsługa pasażerów na przystankach Wrocław Mikołajów, Wrocław Świniary i stacjach Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice. Powstanie nowy przystanek Wrocław Osobowice Cmentarz.
Obecnie we Wrocławiu przebudowywane są wiadukty m.in. na ul. Grabiszyńskiej, Robotniczej, Strzegomskiej, Starogranicznej, Starogroblowej, Grobla Kozanowska, Osobowickiej. Łącznie przebudowa obejmie kilkaset metrów konstrukcji inżynierskich, ich wymianę, wzmocnienie i dostosowanie do nowych potrzeb kolei i ruchu miejskiego.
Na wiadukcie kolejowym nad ul. Grabiszyńską są 3 tory położone na dwóch konstrukcjach nośnych. Na konstrukcji od strony centrum miasta biegnie jeden tor a na równoległym (od strony kościoła Św. Elżbiety) dwa tory. Po przebudowie w miejsce dwóch konstrukcji będą 3 nowe, niezależne konstrukcje, dla każdego toru oddzielna. Zmiana wymaga dodatkowych prac zabezpieczających nasyp torowiska po obu stronach wiaduktu. Łączy się z czasową zmianą organizacji ruchu drogowego.
Wiadukt kolejowy nad ul. Grabiszyńską jest jednym z obiektów najbardziej obciążonych ruchem pociągów. W dobie przejeżdża ok. 240 pociągów pasażerskich w kierunku: Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania, Głogowa, Legnicy, Wałbrzycha i Jeleniej Góry.
Modernizacja wiaduktu to również wyzwanie w zakresie organizacji ruchu, gdyż na odcinku ponad 7 km, od posterunku Wrocław Grabiszyn do stacji Wrocław Osobowice ruch pociągów w obu kierunkach prowadzony będzie po jednym torze. Ewentualne utrudnienia dla pasażerów PLK ogranicza ściśle współpracując z przewoźnikami.
Obecnie przebudowa wiaduktu nie powoduje utrudnień w ruchu kolejowym. Wszystkie zmiany zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy obowiązującym od 27 kwietnia br. Zmiany w ruchu drogowym uzgadniane są z miastem. Demontaż pierwszej konstrukcji wiaduktu przewidziany jest w ostatni weekend kwietnia.
Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego obejmuje 12 przystanków i stacji kolejowych. Poza odrzańskim mostem zmieni się około 100 obiektów inżynieryjnych, w tym most nad Widawą i 5 innych mostów: nad rzeką Sąsiecznica, Kanałem Sowinia (Młynówka), rzeką Barycz, Kanałem Stawnik (Kokot) i nad rzeką Orlą.
Modernizowane są tory i podtorze, sieć trakcyjna oraz system sterowania ruchem kolejowym i system łączności. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i montaż urządzeń sygnalizacji przejazdowej zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.
Obecnie trwają prace na szlaku Wrocław Osobowice – Wrocław Popowice – Wrocław Mikołajów Grabiszyn , na odcinku Pęgów – Wrocław Osobowice oraz na stacjach Oborniki Śląskie i Skokowa. Na ukończeniu są roboty na stacji Żmigród oraz na szlaku ze Żmigrodu do Korzeńska.