Budowa wiaduktu i 16 tysięcy zdjęć
fot. materiały prasowe
Jak pisze autor kompilacji, opublikowanej w internecie, pomógł także "balkon życzliwych ludzi". Efektem jest time laps, czyli film poklatkowy, który trwa zaledwie 3 minuty.
Ważące 236 ton przęsło wiaduktu było przesuwane w tempie dwóch metrów na godzinę.
Przebudowa układu i wiaduktu nad ul. Grabiszyńską ma zdaniem PKP PLK szczególne znaczenie dla rosnącego w aglomeracji ruchu kolejowego. Na dworzec Wrocław Główny wjeżdżają tędy wszystkie pociągi od strony zachodniej. Na dobę kursuje tędy ponad 250 składów pasażerskich w kierunku: Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania, Głogowa, Legnicy, Wałbrzych i Jeleniej Góry.
We Wrocławiu przebudowywane są także wiadukty na Robotniczej, Strzegomskiej, Starogranicznej, Starogroblowej, Grobli Kozanowskiej, Osobowickiej. Łącznie przebudowa obejmuje kilkaset metrów konstrukcji inżynieryjnych, ich wymianę, wzmocnienie i dostosowanie do nowych potrzeb kolei i ruchu miejskiego.