Wrocław Różanka – nowy przystanek
mat. prasowe
Wygodne perony, nowe wiaty, oświetlenie, oznakowanie i dojścia dla osób niepełnosprawnych. Tak prezentuje się nowy przystanek osobowy Wrocław Różanka położony na linii kolejowej z Wrocławia w kierunku Poznania, pomiędzy stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice. Przystanek ma dwa 200 metrowe perony. Powstały na żelbetowych podporach, wbudowanych w skarpy nasypów kolejowych. Przed krawędziami peronów jest także zaznaczony pas bezpieczeństwa, z wyczuwalną fakturą. Perony są wyposażone w wiaty (z siedzeniami dla podróżnych), tablice informacyjne i zegary. Teren przystanku ma nowe oświetlenie.
Dojście od ul. Osobowickiej prowadzi dwoma trasami obok nasypu. Są one połączone tunelem pod linią kolejową. Pochylnie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Wrocław Różanka jest trzecim zupełnie nowym kolejowym przystankiem (obok przystanków Wrocław Stadion i Wrocław Grabiszyn) jakie zbudowała PLK w ostatnich latach we Wrocławiu. Na przystanku będą się zatrzymywać wszystkie lokalne pociągi z Wrocławia Gł. w kierunku Rawicza (i z powrotem) - w ciągu doby będą to 24 pociągi.
Ze względu na położenie, przystanek stanowić będzie duże ułatwienie przy dojeździe na Cmentarz Osobowicki – największą wrocławską nekropolię – szczególnie w okresie Wszystkich Świętych. Przystanek ten jest jednym z 13 przebudowanych przystanków i stacji na 58 km odcinku modernizowanej linii E 59 Wrocław – Poznań. Koszt budowy nowego przystanku, łącznie z trasami dojścia wyniósł ponad 6 mln zł.