Przez cały Wrocław pociągiem w 15 minut?
16 marca rozpoczynają się konsultacje społeczne w sprawie rewitalizacji linii nr 285 Wrocław–Sobótka–Świdnica (odcinek wrocławski). Inwestycja nie rozwiąże kompleksowo problemów komunikacyjnych na południowych osiedlach Wrocławia, ale bez wątpienia będzie alternatywą dla ruchu samochodowego. Aby mieszkańcy mogli sprawniej korzystać z szybkiego połączenia kolejowego, musi powstać dodatkowa infrastruktura (m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, nowe parkingi) czy połączenia komunikacji zbiorowej - czytamy na stronach UM.
UM Wrocławia i UMWD mają mieć tylko głos doradczy, a raport z konsultacji zostanie przekazany inwestorowi, czyli PKP PLK.
Magistrat będzie rekomendować PKP PLK powstanie pięciu przystanków w granicach miasta:
- Wrocław Tarnogaj – na przecięciu z ul. Bardzką
- Wrocław Wojszyce – na przecięciu z ul. Grota-Roweckiego
- Wrocław Ołtaszyn – pomiędzy ul. Agrestową i Ołtaszyńską (lokalizacja do ustalenia)
- Wrocław Partynice – na przecięciu z ul. Zwycięską przy ul. Karkonoskiej
- Wrocław Klecina – w dzisiejszej lokalizacji, tj. przy ul. Kobierzyckiej
Przedmiotem konsultacji są opinie dotyczące aspektów zagospodarowania i funkcjonowania wszystkich planowanych przystanków oraz lokalizacja przystanku Wrocław Ołtaszyn.
Opinie i pomysły możesz przesłać za pomocą ankiety lub na adres [email protected].
Przy każdym przystanku mają być ustawione wiaty rowerowe, a ich liczba będzie się zwiększać w zależności od potrzeb mieszkańców. Jeżeli będzie ono systematycznie rosło, dostawiane będą nowe zadaszenia.
W przypadku stacji Wrocław Wojszyce powstanie nowy parking dla aut. Jedną z możliwych lokalizacji jest obszar między linią nr 285 a nasypem kolejowym po zachodniej stronie ul. Grota-Roweckiego. Dla stacji Wrocław Partynice powstaną chodniki, które połączą przystanek z istniejącymi już parkingami przy ul. Zwycięskiej i przy salonie samochodowym przy al. Karkonoskiej.
W pobliżu stacji Wrocław Ołtaszyn i Wrocław Klecina pojawią się nowe miejsca postojowe. W przypadku pierwszej lokalizacji (Wrocław Tarnogaj), przewiduje się, że mieszkańcy będą dochodzić lub dojeżdżać na pociąg rowerem. Przystanek Wrocław Ołtaszyn może być zlokalizowany w jednym z trzech miejsc:
- bezpośrednio przy przecięciu linii z ul. Ołtaszyńską
- mniej więcej w połowie odcinka pomiędzy ul. Ołtaszyńską i Agrestową
- bezpośrednio przy przecięciu linii z ul. Agrestową
W żadnym wariancie urzędnicy nie planują odbudowy przejazdu kolejowego dla aut na ul. Agrestowej, a tory bezpiecznie będą mogli pokonać piesi i rowerzyści - zapewnia magistrat.
Tramwaj na Ołtaszyn
Planowane jest również wydłużenie trasy tramwajowej od ul. Ślężnej (na wysokości pętli Park Południowy) do ul. Zwycięskiej. Lokalizacja przystanków tramwajowych, jak i nowe chodniki będą uwzględniać lokalizację peronów przystanku Wrocław Ołtaszyn, tak by ułatwić przesiadki z pociągu do tramwaju. Zgodnie z Wrocławski Programem Tramwajowym inwestycja planowana jest do realizacji do 2022 r.