Orły - sześć wrocławskich nominacji

Jan Pelczar, KM, JŁ | Utworzono: 16.03.2022, 22:58 | Zmodyfikowano: 16.03.2022, 22:58
A|A|A

Wrocławianka Alina Janerka została nominowana do Polskiej Nagrody Filmowej za charakteryzację do filmu „Furioza” – historii policjantki, która próbuje rozbić układ, w jakim się wychowała.

Wrocławianie Artur Kuczkowski i Tomasz Sikora mogą otrzymać Orła za dźwięk do „Sonaty” – opartej na faktach historii mylnie zdiagnozowanego, cierpiącego na niedosłuch, wybitnego pianisty Grzegorza Płonki. Wyprodukowany we Wrocławiu film nominowano także za drugoplanową rolę Łukasza Simlata, który zagrał ojca głównego bohatera. Wśród konkurentów będzie miał pochodzącego z Dolnego Śląska Andrzeja Chyrę, którego nominowano za rolę ojca głównego bohatera w filmie „Wszystkie nasze strachy”. 

Dwie nominacje do Polskich Nagród Filmowych otrzymał także "Powrót do tamtych dni" wrocławskiego reżysera Konrada Aksinowicza. Szansę na statuetkę Orła mają Maciej Stuhr za główną rolę i Marcin Masecki za muzykę. "Powrót do tamtych dni" opowiada osobistą historię reżysera. Głównym bohaterem jest młody chłopak, który w scenerii wrocławskiego Szczepina na przełomie lat 80 i 90. XX wieku zmaga się z chorobą alkoholową ojca.

Do Orła nominowano także Artura Reinharta za zdjęcia do filmu "Żużel", który powstawał m.in. w CeTA. 

Najwięcej nominacji do tegorocznych Orłów otrzymał film "Żeby nie było śladów" - dwanaście.

20 kwietnia dowiemy się, kto zostanie laureatem Orła za Osiągnięcia Życia. Niebawem zostanie ogłoszony termin gali wręczenia statuetek.

OTO WSZYSTKIE NOMINACJE 24. ORŁÓW, NAGRÓD POLSKIEJ AKADEMII FILMOWEJ:


NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI
„Anette” reż. Leos Carax (Francja, Meksyk, USA, Szwajcaria, Belgia, Japonia, Niemcy)
„Berlin Alexanderplatz” reż. Burhan Qurbani (Niemcy, Holandia, Francja, Kanada)
„Na rauszu” (Druk) reż. Thomas Vinterberg (Dania, Szwecja i Holandia)
„Ojciec” (The Father) reż. Florian Zeller (Wielka Brytania, Francja)
„Titane” reż. Julia Ducournau (Francja, Belgia)


NAJLEPSZY DŹWIĘK
Jerzy Murawski, Franciszek Kozłowski „Furioza”
Zofia Moruś, Mateusz Adamczyk, Sebastian Witkowski „Mosquito State”
Mateusz Adamczyk, Zofia Moruś, Bartosz Putkiewicz, Sebastian Witkowski „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”
Artur Kuczkowski i Tomasz Sikora „Sonata”
Michał Robaczewski „Sweat”
Marek Wronko i Krzysztof Jastrząb „Śmierć Zygielbojma”
Radek Ochnio „Wesele”
Leszek Freund „Zupa nic”
Kacper Habisiak, Sebastian Crueghe, Jarosław Bajdowski „Żeby nie było śladów”


NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA
Dariusz Krysiak „Cudak”
Alina Janerka „Furioza”
Waldemar Pokromski, Agnieszka Hodowana „Magnezja”
Mirosława Wojtczak „Mistrz”
Pola Guźlińska „Żeby nie było śladów”


NAJLEPSZE KOSTIUMY
Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk „Ciotka Hitlera”
Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk „Cudak”
Dorota Roqueplo „Magnezja”
Marta Ostrowicz „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”
Elżbieta Radke „Śmierć Zygielbojma”
Małgorzata Zacharska „Żeby nie było śladów”


NAJLEPSZY MONTAŻ
Jarosław Kamiński „Aida”
Paweł Łoziński, Bartłomiej Piasek, Piotr Wójcik „Film balkonowy”
Agnieszka Glińska „Lamb”
Iza Pająk i Laura Pawela „Ucieczka na srebrny glob”
Krzysztof Komander „Wesele”


ODKRYCIE ROKU
Iwona Siekierzyńska, reżyseria, „Amatorzy”
Mateusz Rakowicz, reżyseria, „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”
Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer, reżyseria, „Polański, Horowitz. Hometown”
Jakub Michalczuk, reżyseria, „Teściowie”
Łukasz Gutt, reżyseria, „Wszystkie nasze strachy”


NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY
„Behawiorysta” reż. Łukasz Palkowski, Marek Wróbel, scen. Bartosz Janiszewski, Maciej Kazula, prod. Aktiv Media dla TVN Grupa Discovery
„Klangor” reż. Łukasz Kośmicki, scen. Kacper Wysocki, prod. Opus TV dla CANAL+ Polska
„Kruk. Czorny Woron nie śpi” reż. Maciej Pieprzyca, scen. Jakub Korolczuk, prod. Opus TV dla CANAL+ Polska
„Rojst ‘97” reż. Jan Holoubek, scen. Kasper Bajon, Jan Holoubek, prod. Frame Sp. z o.o. dla Netflix
„Sexify” reż. Kalina Alabrudzińska i Piotr Domalewski, scen. Kalina Alabrudzińska, Piotr Domalewski, prod. Akson Studio dla Netflix


NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY
„1970” reżyseria Tomasz Wolski
„Film balkonowy” reżyseria Paweł Łoziński
„Polański, Horowitz. Hometown” reżyseria Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer
„Sędziowie pod presją” reżyseria Kacper Lisowski
„Ucieczka na srebrny glob” reżyseria Kuba Mikurda


NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA
Anna Dymna „Amatorzy”
Agata Kulesza „Wesele”
Jowita Budnik „Wszystkie nasze strachy”
Ewa Wiśniewska „Zupa nic”
Aleksandra Konieczna „Żeby nie było śladów”
Agnieszka Grochowska „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA
Borys Szyc „Bo we mnie jest seks”
Adam Woronowicz „Moje wspaniałe życie”
Łukasz Simlat „Sonata”
Andrzej Chyra „Wszystkie nasze strachy”
Jacek Braciak „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA
Jasna Đuričić „Aida”
Maria Dębska „Bo we mnie jest seks”
Agata Buzek „Moje wspaniałe życie”
Magdalena Koleśnik „Sweat”
Sandra Korzeniak „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA
Piotr Głowacki „Mistrz”
Jacek Braciak „Moje wspaniałe życie”
Maciej Stuhr „Powrót do tamtych dni”
Robert Więckiewicz „Wesele”
Tomasz Ziętek „Żeby nie było śladów”


NAJLEPSZA MUZYKA
Maciej Zieliński „Gierek”
Szymon Wysocki „Każdy ma swoje lato”
Jan A. P. Kaczmarek „Magnezja”
Cezary Skubiszewski „Mosquito State”
Marcin Masecki „Powrót do tamtych dni”
Jan A. P. Kaczmarek „Śmierć Zygielbojma”
Mikołaj Trzaska „Wesele”


NAJLEPSZA SCENOGRAFIA
Wojciech Żogała „Bo we mnie jest seks”
Katarzyna Sobańska, Marcel Sławiński „Cudak”
Marek Warszewski „Magnezja”
Ewa Skoczkowska „Mistrz”
Marek Warszewski „Wesele”
Paweł Jarzębski „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZE ZDJĘCIA
Klaudiusz Dwulit „Furioza”
Witold Płóciennik „Mistrz”
Michał Englert „Teściowie”
Piotr Sobociński jr „Wesele”
Łukasz Gutt „Wszystkie nasze strachy”
Kacper Fertacz „Żeby nie było śladów”
Arthur Reinhart „Żużel”

NAJLEPSZY SCENARIUSZ
Jasmila Žbanić „Aida”
Łukasz Grzegorek „Moje wspaniałe życie”
Wojtek Smarzowski „Wesele”
Łukasz Ronduda, Michał Oleszczyk, Katarzyna Sarnowska „Wszystkie nasze strachy”
Kaja Krawczyk-Wnuk „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA REŻYSERIA
Jasmila Žbanić „Aida”Paweł Łoziński „Film balkonowy”
Magnus von Horn „Sweat”
Wojtek Smarzowski „Wesele”
Łukasz Ronduda, Łukasz Gutt „Wszystkie nasze strachy”
Jan P. Matuszyński „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZY FILM
„Aida”
„Moje wspaniałe życie”
„Wszystkie nasze strachy”
„Wesele”
Żeby nie było śladów”



REKLAMA

To może Cię zainteresować