Dolnośląskie filmy rozbiły bank na gali Orłów

Krzysztof Majewski | Utworzono: 08.06.2022, 14:38 | Zmodyfikowano: 08.06.2022, 14:49
A|A|A

Orła za osiągnięcia życia odebrał Jerzy Skolimowski, twórca wielokrotnie nagradzanych filmów, takich jak "Fucha", "Essential Killing" i "11 minut", a także uhonorowanego w maju br. nagrodą jury konkursu głównego festiwalu w Cannes "IO". "Jestem bardzo wzruszony i zaszczycony, ale nie zaskoczony, ponieważ rzetelnie zapracowałem na tę nagrodę, głosując na siebie od wielu, wielu lat (…).

Powody do radości mieli dolnośląscy twórcy i filmy. Orła za najlepszą głowną rolę kobiecą otrzymała Agata Buzek za kręcone w Nysie "Moje wspaniałe życie" Łukasza Grzegorzka. Za najlepszą główną rolę męską doceniony został Maciej Sthur, za rolę w opowiadającym o Wrocławiu filmie "Powrót do tamtych dni". Za muzykę do tego samego filmu nagrodzony został Marcin Masecki. Akademia nagrodziła także Artura Kuczkowskiego i Tomasza Sikorę za najlepszy dźwięk w filmie "Sonata" - produkowanego przez wrocławską firmę. Za najlepszy serial uznano "Rojst '97" kręcony na Dolnym Śląsku.

Laureaci Polskich Nagród Filmowych ORŁY 2022

NAJLEPSZY FILM - „Aida” reż. Jasmila Žbanić

NAJLEPSZA REŻYSERIA - Jasmila Žbanić „Aida”

NAJLEPSZY SCENARIUSZ - Jasmila Žbanić „Aida”

NAJLEPSZE ZDJĘCIA - Piotr Sobociński jr „Weseלe”

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA - Wojciech Żogała „Bo we mnie jest seks”

NAJLEPSZA MUZYKA - Marcin Masecki „Powrót do tamtych dni”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA - Maciej Stuhr „Powrót do tamtych dni”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA - Agata Buzek „Moje wspaniałe życie”

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA - Jacek Braciak „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA - Ewa Wiśniewska „Zupa nic”

NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY - „Film balkonowy” reżyseria Paweł Łoziński

NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY - „Rojst ‘97” reż. Jan Holoubek, scen. Kasper Bajon, Jan Holoubek, prod. Frame Sp. z o.o. dla Netflix

ODKRYCIE ROKU - Łukasz Gutt, reżyseria, „Wszystkie nasze strachy”

NAJLEPSZY MONTAŻ - Jarosław Kamiński „Aida”

NAJLEPSZE KOSTIUMY - Dorota Roqueplo „Magnezja”

NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA - Waldemar Pokromski, Agnieszka Hodowana „Magnezja”

NAJLEPSZY DŹWIĘK - Artur Kuczkowski i Tomasz Sikora „Sonata”

NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI - „Na rauszu” (Druk) reż. Thomas Vinterberg (Dania, Szwecja i Holandia)

NAGRODA PUBLICZNOŚCI - (wyłoniona w głosowaniu użytkowników Wirtualnej Polski) „Weseלe” reż. Wojtek Smarzowski

REKLAMA

To może Cię zainteresować