Nasłuch Wrocławskich Pól Irygacyjnych czyli Canti Spazializzati #11

Łukasz Lorenc | Utworzono: 04.10.2022, 23:46 | Zmodyfikowano: 04.10.2022, 23:46
A|A|A

Rozpoczęty w 2020 roku przez Daniela Brożka i zespół produkcyjny – wspólnie z Katarzyną Roj – projekt nasłuchu Wrocławskich Pól Irygacyjnych, skupiony na badaniu bioróżnorodności i stopnia zanieczyszczenia hałasem antropogenicznym, aktualnie został poszerzony o zagadnienie czasu.

Najnowsze metody ekologii dźwiękowej (długoczasowe rejestratory, algorytmy analizy dużych archiwów) pozwalają na pracę z obszernymi, nawet wielomiesięcznymi zbiorami nagrań. Wyszukiwanie w nich zdarzeń i dźwięków, śledzenie ich powtórzeń czasowych w perspektywie miesięcy i lat, analiza zależności pomiędzy bio-, geo- i antropofonią stanowi nie tylko potężne narzędzie w dziedzinie sound studies, ale staje się też powoli metodą praktyki nagrań terenowych.

W programie tegorocznej edycji cyklu Canti Spazializzati pojawia się pytanie o to, jak technologie wpływają na percepcję czasu i przestrzeni w perspektywie twórcy i twórczyni, jak i słuchacza i słuchaczki.

Zaproszonym osobom udostępniono archiwum nagrań terenowych z Wrocławskich Pól Irygacyjnych (WPI) realizowanych co miesiąc, przez kilkanaście dni, non stop w trybie 24/7. Organizatorzy poprosili artystów i artystki o ich interpretacje – brzmienia, czasu i przestrzeni zawartych w tych nagraniach.

A jak na Polach płynie czas? Czy szybko upływa siecią cieków, czy spływa systemem drenów w dół? Jak ma się do ich przestrzeni? Czy wnika w nią, coraz głębiej, nieuchronnie obniżając swój poziom? Czy na Polach czas również schnie?

O koncertach [08.10.2022, 19:00, Dizajn BWA Wrocław] Justyny Stasiowskiej, Zaumne, Agaty Zemli i Beniamina Głuszka oraz o idei uważnego słuchania opowiedziała w audycji PL gra współtwórczyni projektu, Marta Konieczna:

 

REKLAMA

To może Cię zainteresować