Od „Eureki” do „Lipstick on the Glass” w studiu festiwalowym
zdj. Anna Skupień
Podczas pierwszych wrocławskich odsłon Nowych Horyzontów to on pokazywał wrocławskiej publiczności, czym jest mistrzowskie slow cinema. W tym roku powrócił z filmem „Eureka” po dziewięciu latach milczenia. Lisandro Alonso był gościem studia festiwalowego Radia RAM na 23. mBank Nowych Horyzontach. Rozmowę tłumaczył na żywo Łukasz Borkiewicz:
Dziewięć lat powstawał też „Lipstick on the Glass”. Rozmowy o najbardziej radykalnej z tegorocznych propozycji festiwalowych rozpoczęliśmy od spotkania z aktorką, odtwórczynią głównej roli, Agnieszką Podsiadlik:
W festiwalowej Strefie Kina Radia RAM nie mogło też zabraknąć reżysera filmu, wrocławianina Kuby Czekaja:
Znana doskonale naszym słuchaczom Janina Bąk przed festiwalem stworzyła, wraz z mężem Wojtkiem, selekcję „Perły przed wieprze”. Janinę Daily pytaliśmy o kolejne festiwalowe wrażenia:
Jan Topolski, krytyk filmowy i muzyczny, a przed laty także jeden z selekcjonerów Nowych Horyzontów, opisywał nam wrocławskie spotkania z tureckimi aktorami, bohaterami spotkań po seansach „Wśród wyschniętych traw” Nuri Bilge Ceylana. Nie zabrakło na nich nagrodzonej w tym roku w Cannes Merve Dizdar:
Chociaż 23 mBank Nowe Horyzonty potrwają jeszcze do niedzieli, a w wersji online nawet do 6 sierpnia, to z każdym dniem jesteśmy coraz bardziej ciekawi tego, co czeka nas jesienią, podczas kolejnej odsłony American Film Festival. Naszą ciekawość zaspokajała szefowa festiwalu Urszula Śniegowska, uhonorowana na początku lipca Krzyżem Oficerskim Orderu „Za Zasługi dla Litwy” za aktywne promowanie litewskich artystów na świecie oraz za realizację w Polsce projektów o litewskiej sztuce i filmie:
Gospodarzem studia festiwalowego był Jan Pelczar.