Recenzje Dagmary Chojnackiej: „Nabucco” i „Sprostowanie”

Dagmara Chojnacka, Joanna Łukaszewska | Utworzono: 14.10.2024, 20:18 | Zmodyfikowano: 14.10.2024, 20:18
A|A|A

fot. Dariusz Gdesz, FB Opera Wrocławska

W materiałach prasowych zachęcających do obejrzenia nowej inscenizacji dzieła Verdiego, dyrektor Opery Wrocławskiej i reżyser spektaklu, Tomasz Janczak, zapewniał: „(…)Stroje i scenografia oraz cała reżyseria zostały tak stworzone, by ukazać piękno i przepych starożytnego Babilonu z wykorzystaniem technik nowoczesnego teatru, którymi dysponujemy…(…) „

Przepych okazał się kilkoma czarnymi kolumnami przesuwanymi na podestach z bolesnym skrzypieniem. Techniki nowoczesnego teatru reprezentowało przekrwione „oko Boga”, łypiące na nas złowieszczo z zapętlonego filmu wideo. Współczesny wymiar dzieła dobitnie pokazano na kolażu twarzy Hitlera, Stalina i Putina. Z ogromnym smutkiem oglądałam tę reżyserską i inscenizacyjną porażkę….

 Na platformie AppleTv+ można już zobaczyć pierwsze dwa odcinki serialu „Sprostowanie”, o którym z pewnością będzie głośno.

Oskarowy, wybitny reżyser filmowy Alfonso Cuarón zdecydował, że jego adaptacja thrillera psychologicznego „Disclaimer” (polski tytuł „Sprostowanie”) nie będzie filmem kinowym, lecz serialem. Powieść autorstwa Renée Knight jest zbudowana na subtelnym budowaniu napięcia i na perfekcyjnej narracji przeplatających się głosów. Gwiazdorska obsada serialowej adaptacji (m.in. Kate Blanchet i Kevin Klein) już w pierwszych odcinkach wzbudza skrajne emocje. Zapowiada się pawdziwy rarytas!

 

 

REKLAMA

To może Cię zainteresować