Wrocław Główny - "Na Euro zdążymy"
Fot. PKP
Na placu przed budynkiem trwa budowa parkingu podziemnego. Rozpoczęto również prace związane z budową dojazdów do inwestycji.
W budynku dworca robotnicy pracują m.in. przy zadaszeniu.
- Postęp prac jest widoczny również przy renowacji hali holu kasowego, która w większości została już pomalowana. Obecnie wykonawca skupia się na wykonywaniu poszycia dachowego i wzmacnianiu elementów konstrukcji dachowej - mówi Bartłomiej Sarna, Rzecznik Prasowy PKP S.A. we Wrocławiu.
Na peronie 1 zakończono budowę nowego fragmentu hali peronowej znajdującej się pomiędzy dwoma historycznymi. Zakończono również rozbiórkę peronu, w miejsce którego budowany jest nowy. Z kolei na peronie 2 budowlańcy piaskują i malują zabytkowe elementy konstrukcji hali.
Budowlańcy robią wszystko, by zakończyć inwestycje przed Euro 2012.
- Tak jak wcześniej wspominaliśmy zależy nam jednak na jak najszybszym przekazaniu peronu 3 naszemu wykonawcy w celu przyspieszenia prac w obrębie hal peronowych i by zminimalizować ryzyko opóźnień - podkreśla Sarna.
Decyzja o jego zamknięciu wiąże się z korektą rozkładu jazdy. PLK proponowało by zawiesić prawie 40 połączeń. Na to nie godzi się Urząd Marszałkowski.
- Jako województwo jesteśmy klientem, bo zamawiamy przewozy u przewoźników. Były rozmowy, były spotkania. Każda propozycja, która zostanie nam przedstawiona będzie przeanalizowana. Nie ma jednak mowy o zawieszeniu takiej ilości połączeń jaką proponowało PLK. Rozważamy możliwość likwidacji kilku połączeń, które cieszą się najmniejszym zainteresowaniem, ale które mógłby zastąpić np. autobus - tłumaczy Agnieszka Zakęś, zastępczyni dyrektora departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim.
O tym, kiedy peron 3 zostanie zamknięty zadecyduje porozumienie przewoźników z Polskimi Liniami Kolejowymi.
- Na razie sytuacja jest analizowana. W tej chwili nic więcej nie mogę powiedzieć - ucina Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.