Nowy Główny "zagrożony"?

Radio RAM | Utworzono: 05.12.2011, 15:20 | Zmodyfikowano: 05.12.2011, 15:24
A|A|A

Po dwóch miesiącach ponownie zaglądamy na wrocławski dworzec. Prace wykonywane są we wszystkich obszarach inwestycji. Na placu przed budynkiem trwa budowa parkingu podziemnego. Budowlańcy kończą prace nad stropem po jego wschodniej części. W budowie jest też wjazd na parking podziemny od strony ulicy Piłsudskiego.

W środku dworca prowadzone są prace konserwatorskie. Budowlańcy także sukcesywnie wstawiają okna, które powracają po renowacji. Oprócz tego trwają prace związane z montażem instalacji.

- Rozpoczęło się szklenie świetlika nad przyszłym pasażem prowadzącym do punktów handlowych na piętrze.W hali holu kasowego prace skupiają się głównie na szkleniu elewacji hali holu kasowego. Skuto już posadzkę holu kasowego i przygotowywane jest podłoże pod nową nawierzchnię - opowiada Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP S.A. we Wrocławiu.

W trakcie modernizacji są trzy perony dworca Wrocław Główny - 1, 2 i 3. Na pierwszym z nich prace zmierzają do finału. Pociągi pojawią się tam wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy, 11 grudnia. Podróżni dostaną się na peron przez tunel centralny.

Na pozostałych peronach budowlańcy wciąż pracują m.in. nad renowacją konstrukcji historycznych hal peronowych i jak zapewniają, zdążą przed Euro 2012. Prace trwają również w obrębie tzw. Pawilonu Południowego. Ich zakończenie zaplanowano na grudzień tego roku. - Wewnątrz budynku trwają prace wykończeniowe. Natomiast na rusztowaniach ustawionych w pobliżu Pawilonu Południowego prace elewacyjne. Bliskie ukończenia są również prace brukarskie w pobliżu budynku - dodaje Sarna.

Do końca roku na pewno podróżni nie skorzystają z tunelu miejskiego, bo wciąż trwają tam prace remontowe. Niemniej jednak, jak zapewnia rzecznik, mimo opóźnień, wszystko powinno być gotowe przed Euro 2012.

REKLAMA