S5 z Wrocławia do Korzeńska
fot. archiwum radioram.pl
Jutro dowiemy się, które przedsiębiorstwa zostaną dopuszczone do dalszej rywalizacji. Komisja przetargowa bierze teraz pod uwagę głównie doświadczenie oraz potencjał ekonomiczny i techniczny firm.
Zwłaszcza finanse są ważne, bo problemy są na innym odcinku ekspresówki - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła od umowy z wykonawcą trasy Kaczkowo - Korzeńsko.
Później zainteresowani wykonawcy będą składać oferty cenowe. W sumie trasę podzielono na trzy zadania - jednocześnie powstawać będą trzy odcinki: Korzeńsko - Żmigród, Żmigród - Trzebnica i Trzebnica - Wrocław.
Całość będzie miała w sumie blisko 50 km długości, powstanie tam kilkanaście mostów i 7 węzłów. Inwestycja ma się rozpocząć jeszcze w tym roku - wartość kontraktu to 2,5 miliarda zł.
Budowa ma potrwać 33 miesiące. O inwestycję dolnośląscy samorządowcy walczą od lat, mówi się o niej nawet droga życia, dla poprawy jakości i komfortu jazdy między Dolnym Śląskiem, a Wielkopolską.
Obecna trasa z Wrocławia do Poznania należy do najniebezpieczniejszych w kraju.