Pociągiem szybciej do Poznania
zdjęcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
90 procent prac już wykonano. Teraz kolejarze koncentrują się na modernizacji wiaduktów przy Starogroblowej i Grabiszyńskiej. Prace są prowadzone przy ciągłym ruchu, bo po trasie w ciągu doby przejeżdża około 250 składów.
Montaż wiaduktu na Grabiszyńskiej da się nieco we znaki mieszkańcom - na czas prac wyłączono z ruchu wszystkie tramwaje. Zmiany dotyczą linii 4,5, 11, 14 i 24, które pojadą innymi albo skróconymi trasami, a w ich miejsce przyjedzie komunikacja zastępcza. Problemy z przejazdem Grabiszyńską mogą mieć także kierowcy samochodów, bo dwa pasy - po jednym w każdym kierunku - zostaną wyłączone z ruchu:
ZOBACZ KONIECZNIE: Grabiszyńska bez tramwajów! Nowa organizacja ruchu
- Na razie podróżni niestety nie mogą korzystać z peronu Wrocław Popowice - mówi dyrektor kontraktu Tomasz Szymański:
Mirosław Siemieniec (Rzecznik Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.):
We Wrocławiu przebudowywane są wiadukty m.in. na ul. Grabiszyńskiej, Robotniczej, Strzegomskiej, Starogranicznej, Starogroblowej, Grobli Kozanowskiej, Osobowickiej. Łącznie przebudowa obejmuje kilkaset metrów konstrukcji inżynieryjnych, ich wymianę, wzmocnienie i dostosowanie do nowych potrzeb kolei i ruchu miejskiego.Szczególne znaczenie dla rosnącego w aglomeracji ruchu kolejowego, ma przebudowa układu torowego i wiaduktu na ul Grabiszyńskiej. Tędy na dworzec Wrocław Główny wjeżdżają wszystkie pociągi od strony zachodniej. Na dobę kursuje tędy ponad 250 składów pasażerskich w kierunku: Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania, Głogowa, Legnicy, Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Nowe konstrukcje i tory zwiększą płynność przejazdu pociągów.Przebudowa i wydłużenie kolejowej przeprawy na Starogroblowej ułatwi również ruch drogowy. W miejscu wąskiej ulicy, powstaną dwie szerokie jezdnie i torowisko tramwajowe. Remont kolejnego wiaduktu nad ważną ul. Legnicką, zapewni sprawne kursowanie pociągów na wiele lat.
Początkowo planowano zakończenie pracy w czerwcu tego roku, jednak zgodnie z aneksem termin został przesunięty. Na modernizowanym 60-kilometrowym odcinku powstało w sumie 12 nowych przystanków i stacji. Dzięki tej inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 kilometrów na godzinę.