Budowa kanału deszczowego, prawie jak budowa metra
Fot. Wrocławskie Inwestycje
Zainstalowane urządzenie jest podobne do "kretów", które drążyły warszawskie metro. Taka metoda jest droższa, ale dzięki niej mieszkańcy nie mają uciążliwości związanych z pracą koparek, czy ciężarówek wywożących ziemię – wyjaśnia rzecznik Wrocławskich Inwestycji Marek Szempliński:
Wartą prawie 17 mln zł inwestycję realizuje firma Skanska, termin zakończenia prac to koniec 2015 r.
Prace przy Racławickiej prowadzone są 9 metrów pod ziemią. Wykop powstaje w systemie tzw. mikrotunelingu, czyli nie wykopano głębokiego rowu, a jedynie specjalne otwory. Pod ziemią pracuje natomiast specjalna głowica podobna do tej używanej przy budowie II linii metra w Warszawie. Tutaj najważniejsza jest precyzja - tłumaczy Szempliński:
Budowa odwodnienia jest niezbędna do połączenia ulicy Racławickiej i Alei Piastów mostem przez rzekę Ślęzę.