Nowa stacja PKP we Wrocławiu (SONDA)
fot. Przemek Gałecki (Radio RAM)
Od marca, gdy remont trasy Wrocław-Poznań wkroczy w kluczową fazę,nowe perony będą też stacją końcową dla niektórych pociągów. Wrocław-Grabiszyn to przystanek tymczasowy, ale nie mówimy "nie" włączeniu go na stałe do siatki połączeń - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK:
Pierwsze efekty modernizacji linii kolejowej Wrocław-Poznań odczujemy już w przyszłym roku. Pociągi na dolnośląskim odcinku trasy rozpędzą się do 160 km/h, a do Poznania dojadą w nieco ponad 2 godz. Cały remont potrwa 2017 roku.
Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego obejmuje 12 przystanków i stacji kolejowych. Po remoncie zmieni się około 100 obiektów inżynieryjnych, w tym most nad Widawą i 5 innych mostów: nad rzeką Sąsiecznica, Kanałem Sowinia (Młynówka), rzeką Barycz, Kanałem Stawnik (Kokot) i nad rzeką Orlą.
ZOBACZ KONIECZNIE: Remontują potężny most nad Odrą (ZDJĘCIA)
Modernizowane są tory i podtorze, sieć trakcyjna oraz system sterowania ruchem kolejowym i system łączności. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i montaż urządzeń sygnalizacji przejazdowej zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.
Czy sądzicie, że inwestycje w infrastrukturę kolejową przyciągną do PKP nowych klientów?