(r@n->free)DOM | BRYŁY PLATONA
(r@n->free)DOM | BRYŁY PLATONA
(r@n->free)DOM - wystawa twórczości Barbary Jasiulis-Gołdyn
9 LISTOPADA 2017 | godzina 18:00
piwnica Klubokawiarni Mleczarnia
ul. Włodkowica 5 | Wrocław
BARBARA JASIULIS-GOŁDYN – ur. 16 listopada 1980 r. we Wrocławiu. Artystka sztuk wizualnych i matematyczka. W 2004 r. ukończyła studia magisterskie na kierunku Matematyka na Uniwersytecie Wrocławskim, a w roku 2010 r. uzyskała stopień doktora nauk matematycznych. Od 2011 r. studiowała Malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu w Pracowni Malarskiej Prof. Piotra Błażejewskiego oraz Pracowni Rysunku Przemysława Pintala. Dyplom malarski obroniła w 2016 r. cyklem RANdomy.
BRYŁY PLATONA – Bryły Platona to wspólna inicjatywa Galerii Sztuki Platon oraz wrocławskiej Klubokawiarni Mleczarnia pod patronatem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu mająca na celu wyróżnienie i uhonorowanie młodych debiutujących twórców. Przedsięwzięcie skierowane jest do studentów i młodych absolwentów kierunków artystycznych uczelni wyższych z całej Polski. Jest to inicjatywa społeczna, której celem jest promocja i edukacja debiutujących twórców w zakresie funkcjonowania na rynku sztuki i późniejszej działalności artystycznej.
Wystawa (r@n->free)DOM bierze swój początek w dyplomowym cyklu r@nDOM i prowadzi do wolności i niezależności twórczej freeDOM.
Przedstawienia z serii r@nDOM stanowią artystyczną interpretację realizacji procesów stochastycznych oraz funkcjonują na pograniczu przypadku obiektywnego oraz podświadomego. Prace ocierają się o ruchy Browna z teorii prawdopodobieństwa, ale czerpią również inspiracje z medytacji tantrycznej poprzez prezentowane mandale, ze struktur biologicznych typu zjawiska atmosferyczne, pajęczyny, gniazda czy galaktyki. Na technikę wykonania składa się między innymi rozlewanie farby, malarstwo i rysunek pojedynczym włosem autorki oraz grafika komputerowa. Ocieramy się tutaj o popularny w latach 50-tych XX wieku nurt taszyzmu. Ale również o nurt sakralny, którego przejawem są witraże galaktyczne.
Te bardzo intymne rozważania nad ludzką naturą prowadzą nas do prac z pogranicza sztuki feministycznej i kombinatoryki (freeDOM). Obserwujemy bardzo subtelną interpretację zwierzęcej natury człowieka przez pryzmat płynów organicznych. Wykorzystanie form kulistych oddaje klimat transcendencji ludzkiej natury.