Mieszkańcy osiedla przy Jesiennickiej wciąż czekają na naprawy w mieszkaniach
fot. archiwum Radia RAM (stan na 16 lipca 2020 roku)
- Popękane szyby, zniszczone drzwi wejściowe i brak barierek w oknach sięgających podłogi. To dopiero początek długiej listy - mówią mieszkańcy:
Ponownie zwróciliśmy się po komentarz do dewelopera Fira Jesiennicka. W otrzymanej odpowiedzi czytamy: Przy przekazaniu lokalu spisujemy protokół stwierdzający rodzaj niezgodności, a następnie ustalamy harmonogram ich usuwania. Magdalena Najborowska-Pacamaj z biura Rzecznika Praw Konsumentów uspokaja mieszkańców osiedla, że rękojmia za odebrane mieszkania trwa dłużej:
POSŁUCHAJ WIĘCEJ:
Całe oświadczenie Fira Jesiennicka sp. z o.o.:
W odpowiedzi na poruszoną kwestię podkreślamy, że ważna część realizowanej inwestycji przypadła na czas, kiedy to w związku z pandemią i zagrożeniem chorobowym doszło do wyhamowania wszelkiej prowadzonej działalności. Nie tylko przez naszą spółkę, ale także przez podmioty świadczące dla nas usługi, producentów materiałów budowlanych, ale też przez podmioty zajmujące się realizowaniem przyłączy mediów. Wszystko to wpłynęło na powstałe opóźnienie.
Rozumiemy spowodowane tym niezadowolenie części naszych klientów. Nie stronimy od kontaktów z klientami, przy czym namawiamy, aby był on merytoryczny, najlepiej osobisty i ustalony z wyprzedzeniem. Ustalamy w związku z tym cotygodniowe „godziny spotkań", rezygnując ze spotkań w pozostałe dni. Wszystko po to, aby spotkania z klientami nie stanowiły przeszkody dla normalnej pracy.
Odnośnie do usterek i wad, są one stwierdzane na każdej budowie i po każdego rodzaju pracach budowlanych. Przy przekazaniu lokalu spisujemy protokół stwierdzający rodzaj niezgodności, a następnie ustalamy harmonogram ich usuwania. Ten model nie zmienia się od lat. Jesteśmy ambitną spółką i zapewniamy, że wszystkie umówione prace będą zrealizowane.