Walczymy o Expo za pośrednictwem CNN
fot.www.expo2012.pl
- Wykupiliśmy bardzo dobry czas antenowy: w 77 procentach jest to tak zwany prime time - powiedział Andrzej Sadoś z Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Jak podkreśla, spot reklamowy jest bardzo dynamiczny, prezentuje Polskę jako kraj europejski, nowoczesny, stworzony dla rozwoju i wypoczynku. Naszym symbolem jest tam jabłko.
Paweł Kowalewski, prezes agencji, która wyprodukowała film, również jest przekonany, że wybór jabłka jako symbolu, był trafny. Wygrało ono z innymi propozycjami: pasikonikiem, truskawką i czereśnią. Kowalewski podkreślił, że spot jest adresowany do ludzi młodych i zamożnych i dlatego nie ma w nim odniesień do ludowych strojów, wycinanek, a nawet Chopina.
Tymczasem do Wrocławia przyjechał dziś prezydent Biura Wystaw Międzynarodowych - Wu Jian Min i sekretarz generalny BIE - Vincente Gonzalez Loscertales. - Zrobiliście wszystko, co w waszej mocy, by perfekcyjnie przygotować sie do walki o EXPO - powiedział Loscertales.
Decyzja, jakiemu państwu i miastu przypadnie honor zorganizowania Expo 2012 zapadnie 26 listopada, w Paryżu. Organizatora wybiorą w tajnym głosowaniu delegaci 105 krajów podczas zgromadzenia Biura Wystaw Międzynarodowych. Rywalizują trzy miasta : Wrocław, koreańskie Yeosu i marokański Tanger.