"Zmierzch" przyniósł fortunę Wydawnictwu Dolnośląskiemu
Oficyna kupiła prawo do książki w 2005 roku, kiedy nikt nie podejrzewał światowego sukcesu sagi o miłości dziewczyny i wampira.
Gdy wyszła czwarta część serii wydawnictwo może się chwalić 12 milionami złotych zysku ze "Zmierzchu". Po kilku dniach od premiery najnowszego tomu podjęto decyzję o dodruku 60 tysięcy egzemplarzy.
Dyrektor Wydawnictwa Dolnośląskiego Janusz Arsłanowow zdał sobie sprawę z popularności sagi Stephanie Meyer dopiero po rozmowach z czytelniczkami (Posłuchaj):
"Zmierzch" czytają przede wszystkim kobiety, głównie nastolatki. Przed premierą Wydawnictwo Dolnośląskie odpierało ataki fanek książki, które próbowały zdobyć egzemplarze najnowszej części przed oficjalną publikacją.
REKLAMA
Dźwięki