„Kręci Cię Wrocław? Kręć Wrocław!”
14 października upłynął termin zgłaszania prac na 4. edycję konkursu „Kręci Cię Wrocław? Kręć Wrocław!”.
Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego filmu promocyjnego o Wrocławiu. W tym roku nadesłano rekordową liczbę 50 filmów, z których ostatecznie do konkursu zakwalifikowanych zostało 46. Zgodnie z regulaminem prace konkursowe prezentują różne konwencje i techniki wykonania – wśród nich znalazło się aż 5 animacji. Który film wygra i będzie promował Wrocław w Polsce i na świecie? Który zdobędzie uznanie publiczności? Odpowiedzi na te pytania poznamy 13 listopada o godz. 17.00 w kinie Helios przy ul. Kazimierza Wielkiego 19a podczas uroczystej gali finałowej.
Wszystkie zakwalifikowane do konkursu filmy może obejrzeć w dniach 20.10–10.11.2011 na stronie www.krecwroclaw.pl/glosowanie. Każdy może zadecydować, który z nich będzie promował Wrocław. Spośród osób biorących udział w głosowaniu rozlosowane zostaną atrakcyjne nagrody (książki, wejściówki do aquaparku, gadżety miejskie i inne).
Dla zwycięzców głosowania internetowego przewidziano dwie nagrody finansowe:
I miejsce 3000 zł – nagroda ufundowana przez firmę Multimedia Polska, która od ponad 5 lat realizuje Program Wspierania Polskiego Kina Niezależnego MultimediaOFF
II miejsce 1500 zł – nagroda ufundowana przez Dolnośląską Szkołę Wyższą.
26 października jury w składzie: przewodniczący Paweł Romaszkan (dyrektor Biura Promocji Miasta), Urszula Śniegowska (dyrektor programowy American Film Festiwal), Radosław Drabik (dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Nowe Horyzonty), Paweł Przybylski (Grupa Create Yourself), Justyna Janus-Konarska (Grupa Create Yourself), Piotr Żukowski (Multimedia Polska), red. Wiesław Gałązka (Dolnośląska Szkoła Wyższa) i Jan Pelczar (Radio RAM, Dolnośląska Szkoła Wyższa) przyzna nagrody ufundowane przez Biuro Promocji Miasta:
I miejsce 7000 zł
II miejsce 5000 zł
III miejsce 3000 zł
Prace zostaną ocenione pod kątem kreatywności i oryginalności prezentacji Wrocławia, wartości artystycznej i warsztatowej oraz sposobu przedstawienia informacji o Wrocławiu i ich wartości merytorycznej.Zwycięski film będzie wykorzystywany jako spot promujący Wrocław w Polsce i na świecie. Zostanie także pokazany na gali otwarcia i zamknięcia American Film Festiwal.