Jakie kolory ma nadzieja?
Pomysłodawcą działań jest wrocławski dealer Mercedesa – firma Mirosław Wróbel Sp. z o. o., która zaprasza wszystkich wrocławian do wsparcia akcji!
„Kolory Nadziei” to projekt wielowymiarowy. Jego pierwszy etap to cykl warsztatów terapii artystycznej dla dzieci z kliniki. Co dwa tygodnie mali pacjenci będą zapraszani do pobudzających wyobraźnię zajęć wykorzystujących kolor, dźwięk i gest. Odbędą się: warsztaty malarskie prowadzone przez wrocławskich artystów
Mariusza Mikołajka i Witolda Liszkowskiego, fascynująca zabawa z użyciem tub diatonicznych boom whackers pod wodzą Piotra Gospodarka oraz zajęcia aktorskie. Przez cały czas trwania warsztatów dzieci będą
pracowały nad obrazami. Ich prace zostaną wystawione podczas wielkiego
finału „Kolorów Nadziei” – pikniku w ogrodzie kliniki, który odbędzie się w Dniu Dziecka. Następnie wystawa obrazów zostanie przeniesiona do oddziałów dealera, gdzie będzie można je podziwiać do końca roku 2012.
Jednak warsztaty to tylko część planu wrocławskiego dealera.
– Zależy nam na przyłączeniu się do zbiórki funduszy na budowę
kliniki „Przylądek Nadziei” i bardzo chcemy zaangażować w to wszystkich
mieszkańców Wrocławia – mówi Michał Łuczak, prezes firmy Mirosław Wróbel. Jak można przyłączyć się do „Kolorów Nadziei”? Po pierwsze wysłać sms o treści NADZIEJA pod numer 72 165, koszt wiadomości to 2 zł + VAT. Sms-y
można wysyłać do października 2012 r. Po 1 czerwca będzie także można
we wszystkich oddziałach należących do dealera kupić cegiełki-pocztówki z reprodukcjami obrazów małych pacjentów. Zebrane pieniądze zostaną
przekazane na konto fundacji „Na ratunek dzieciom z chorobą
nowotworową”.
Dla firmy Mirosław Wróbel to duże przedsięwzięcie i bardzo ważny projekt.
– Zaangażowaliśmy pracowników firmy, którzy jako wolontariusze
będą pomagać przy warsztatach. Mamy też nadzieję, że 3 kwietnia o 10.30
pojawią się w bibliotece kliniki także dzieci naszych pracowników.
Jestem przekonany, że te spotkania każdemu, kto weźmie w nich udział,
dadzą coś cennego – mówi Michał Łuczak.
Środki na realizację projektu spółka Mirosław Wróbel zdobyła startując w konkursie „Dealer Dobrych Uczynków” organizowanym pod patronatem Związku Dealerów Samochodów. Ideą konkursu
jest wspieranie prospołecznych inicjatyw firm tej branży w całym kraju.
Do konkursu mogli przystąpić dealerzy wszystkich marek samochodów z
całej Polski, przedstawiając swój projekt inicjatywy realizowanej na rzecz wskazanej organizacji pozarządowej lub instytucji. Granty
przyznano pięciu najciekawszym programom. Dofinansowanie zdobyte w
konkursie przez firmę Mirosław Wróbel przekazane zostało bezpośrednio na
konto organizacji wskazanej przez dealera – fundacji „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową”. Firma Mirosław Wróbel jest odpowiedzialna za realizację programu.
Mirosław Wróbel Sp. z o.o. to dealer samochodów Mercedes-Benz, jedyny
na Dolnym Śląsku, który posiada autoryzację na sprzedaż i serwis
wszystkich typów samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych marki
Mercedes-Benz, a także dealer marki Mazda. Historia firmy rozpoczęła się
w 1989 roku od budowy niewielkiego warsztatu samochodowego. Obecnie
spółka Mirosław Wróbel to cztery odziały we Wrocławiu, w Jeleniej Górze, Opolu i Pietrzykowicach. Spółka posiada także salon Mazdy w Opolu. Firma zatrudnia ponad 220 pracowników, a marka kojarzona jest z wysoką jakością, prestiżem i elegancją. Spółka
skutecznie konkuruje z innymi podmiotami na rynku autoryzowanych
dealerów Mercedes-Benz, zajmując czołowe miejsca na listach
rankingowych. W marcu firma uruchomiła najnowocześniejsze na Dolnym Śląsku Centrum Blacharsko-Lakiernicze.