Fitness Point: Klienci mają rację?
fot. archiwum radioram.pl
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdza wątpliwości klientów, którzy skarżyli się na problemy z rozwiązaniem umowy. O sprawie informowaliśmy już w listopadzie w audycji "Fitness na wieki wieków? (Posłuchaj)"
UOKiK postanowił rozpocząć postępowania w sprawie zbiorowego naruszenia interesów konsumentów.
- Wątpliwości budzą przede wszystkim sytuacje, w których klub uniemożliwia rezygnację z ćwiczeń nawet w przypadku choroby i przedstawienia zaświadczenia lekarskiego - powiedziała nam szefowa wrocławskiego oddziału urzędu, Elżbieta Kołodziej.
Wcześniej sprawa już trafiła na wokandę. Sąd przyznał rację jednemu z klientów, który uważał, że skutecznie rozwiązał umowę, a mimo to klub żądał od niego pieniędzy. Wyrok nie jest jeszcze prawomocny. Ponadto grupa kilku innych klientów zamierza w przyszłym tygodniu złożyć zawiadomienie do prokuratury w spawie nękania przez firmę windykacyjną działającą w imieniu klubu. Chodzi o próby ściągania spornych należności.
Przedstawiciele klubu - w listopadzie, kiedy informowaliśmy o problemie - nie chcieli komentować sporu. W stanowisku rozesłanym do klientów ograniczono się jedynie do stwierdzenia, że wszelkie działania są zgodne z prawem, sugerowano w nim także, że klienci próbują obejść regulamin obowiązujący w ośrodku.