Przeprawa kolejowa "na żyletki"
Alicja Mikłaszewicz, Martyna Czerwińska |
Utworzono: 22.02.2014, 13:22 | Zmodyfikowano: 22.02.2014, 12:26
fot. Martyna Czerwińska
Historyczna, bardzo precyzyjna i trudna operacja - w południe rozpoczął się we Wrocławiu demontaż stalowego, ponad 170-tonowego przęsła mostu.
Specjalna barka będzie podtrzymuje zdejmowaną konstrukcję, a mocne liny centymetr po centymetrze ją ciągnąć w stronę brzegu. Akcja potrwa kilka godzin.
Stare, kolejowe przęsło do końca roku zastąpi zupełnie nowe. To kolejny etap modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Poznania.
- Na inwestycji bardzo zyskają pasażerowie - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Pasażerowie nie odczują utrudnień na moście, bo rozkład jazdy został już dopasowany. Cała linia Wrocław-Poznań powinna być gotowa do października 2015 roku.
REKLAMA