Chińczycy pod okiem urzędników

Przemysław Gałecki | Utworzono: 01.04.2014, 22:13 | Zmodyfikowano: 01.04.2014, 20:23
A|A|A

fot. archiwum radioram.pl

Wart ponad 900 mln projekt realizuje kilka firm, jednak największe problemy są z chińskim powykonawcą. Opóźnienia na budowie za którą odpowiada firma Sinohydro sięgają już 5 miesięcy.

- Ostatnie rozmowy napawają jednak umiarkowanym optymizmem - mówi wiceminister środowiska Stanisław Gawłowski.

Chiński wykonawca poprosił o trzy miesiące na powrót do opowiedniego rytmu pracy, który pozwoliłby nadrobić dotychczasowe opóźnienia.

Ministerstwo zamierza jednak ocenić i podjąć ewentualną decyzję o zerwaniu kontraktu już za miesiąc.

Odrą znowu popłyną towary do Szczecina? Mimo że żegluga śródlądowa na naszej rzece praktycznie nie istnieje, Ministerstwo Środowiska obiecuje, że stanie sie to jeszcze w tej dekadzie. Zgodnie z zapisami Unijnej Białej Księgi do 2020 roku w Polsce transport ekologiczny ma stanowić 30 procent wszystkich przewozów.

Obecnie według wyliczeń GUS w pożądany sposób przewozimy niecały 1 procent towarów.

- Pracujemy nad tym - obiecuje wiceminister środowiska Stanisław Gawłowski.

Polska mogłaby również skorzystać z unijnych dotacji na modernizację szlaków wodnych, ale Odra musiałaby zostać dostosowana do IV klasy żeglowności, a na to pieniędzy nie ma. Eksperci szacują, że potrzeba na to około 16 mld zł.

REKLAMA

To może Cię zainteresować