Pierwszy Moderus Beta we Wrocławiu

Marek Zoellner | Utworzono: 12.12.2015, 09:42
A|A|A

fot. MPK Wrocław

Jeden z sześciu zamówionych tramwajów Moderus Beta MF 19AC przyjechał rano do Wrocławia. Pojazd czeka na odbiór przez MPK i pierwsze testy.

Tramwaj został wyprodukowany przez poznańską firmę Modertrans. Tak jak PESA stacjonować będą na zajezdni przy ul. Kamiennej. Nowe maszyny są ponad dwukrotnie tańsze niż PESY.

Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice - jeszcze w tym roku. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.

Moderus Beta posiada człon niskopodłogowy, 214 miejsc i ma niespełna 30 metrów długości. Wszystkie pojazdy są klimatyzowane. Wyposażono je również w ładowarki USB, a także platformę dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Pomalowane zostały na tradycyjny kolor wrocławskich tramwajów - niebieski.

Pojazdy te, podobnie jak Pesy, będą stacjonować na zajezdni przy ul. Kamiennej.

Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice - jeszcze w tym roku. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.

Informacje techniczne:

MODERUS BETA MF 19AC

Parametry

  • Dł.: 28250 mm
  • Szer.: 2354 mm
  • Człon niskopodłogowy
  • Liczba miejsc: 214
  • siedzących: 40
  • stojących: 174
  • Liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)
  • Wózki napędowe: 4 szt. skrętne
  • Napęd: asynchroniczny
  • Kolor - metalic blue

Wyposażenie

  • Klimatyzacja przedziału pasażerskiego
  • System monitoringu
  • Dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i
    monitory LCD, zapowiedzi przystanków)
  • Fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed
    przytrzaśnięciem
  • Platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych
  • Ładowarki USB

Koszt zakupu: 3,75 mln zł netto sztuka

Tagi:
REKLAMA

To może Cię zainteresować