Pierwszy Moderus Beta we Wrocławiu
fot. MPK Wrocław
Jeden z sześciu zamówionych tramwajów Moderus Beta MF 19AC przyjechał rano do Wrocławia. Pojazd czeka na odbiór przez MPK i pierwsze testy.
Tramwaj został wyprodukowany przez poznańską firmę Modertrans. Tak jak PESA stacjonować będą na zajezdni przy ul. Kamiennej. Nowe maszyny są ponad dwukrotnie tańsze niż PESY.
Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice - jeszcze w tym roku. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.
Moderus Beta posiada człon niskopodłogowy, 214 miejsc i ma niespełna 30 metrów długości. Wszystkie pojazdy są klimatyzowane. Wyposażono je również w ładowarki USB, a także platformę dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Pomalowane zostały na tradycyjny kolor wrocławskich tramwajów - niebieski.
Pojazdy te, podobnie jak Pesy, będą stacjonować na zajezdni przy ul. Kamiennej.
Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice - jeszcze w tym roku. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.
Informacje techniczne:
MODERUS BETA MF 19AC
Parametry
- Dł.: 28250 mm
- Szer.: 2354 mm
- Człon niskopodłogowy
- Liczba miejsc: 214
- siedzących: 40
- stojących: 174
- Liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)
- Wózki napędowe: 4 szt. skrętne
- Napęd: asynchroniczny
- Kolor - metalic blue
Wyposażenie
- Klimatyzacja przedziału pasażerskiego
- System monitoringu
- Dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i
monitory LCD, zapowiedzi przystanków) - Fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed
przytrzaśnięciem - Platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych
- Ładowarki USB
Koszt zakupu: 3,75 mln zł netto sztuka