Konferencja naukowa "Badania marketingowe - metody - nowe technologie - obszary aplikacji"
Jest to kolejna organizowana przez katedrę konferencja z cyklu „Badania Marketingowe" skupiająca przedstawicieli nauki i agencji badawczych. Celem konferencji jest identyfikacja i ocena przydatności metod badań marketingowych w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw i innych podmiotów rynkowych, a także określenie wpływu nowych technologii na zarządzanie informacją marketingową.
Program konferencji obejmuje następujące zagadnienia:
• Wykorzystanie nowych technologii w badaniach marketingowych,
• Uwarunkowania rozwoju paneli i wywiadów internetowych,
• Zastosowanie sieci neuronowych w badaniach marketingowych,
• Modele ekonometryczne jako narzędzia analizy i prognozy procesów rynkowych,
• Eksperymenty i metody heurystyczne,
• Możliwości i zakres wykorzystania wywiadów pogłębionych i zogniskowanych oraz technik projekcyjnych,
• Problemy reprezentatywności i skuteczności badań ankietowych,
• Metody analizy statystycznej wyników badań marketingowych,
• Użyteczność i skuteczność badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
• Perspektywy rozwoju badań marketingowych w globalnym społeczeństwie informacyjnym.
Uczestnikami konferencji będą przedstawiciele katedr marketingowych wiodących uczelni ekonomicznych, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik z całej Polski. W konferencji uczestniczyć będą także pracownicy wybranych agencji badawczych i przedsiębiorstw.
Na konferencję przygotowano 58 referatów o charakterze teoretyczno-metodycznym i empirycznym. Zostały one opublikowane przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.
Przewodnicząca Rady Programowej Konferencji: Prof. zw. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska.
Honorowy patronat: Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu we Wrocławiu
Prof. zw. dr hab. Bogusław Fiedor.