Amerykański Starbucks we Wrocławiu
AmRest, który ma prawo do marki w Polsce, wprowadzi Starbucksa także do Warszawy.
Spółka nie chce na razie zdradzać lokalizacji. Wiadomo natomiast, że będą to ścisłe centra obu miast.
Właśnie chęć zdobycia najlepszych lokalizacji była oficjalnym powodem opóźnień w debiucie Starbucksa w Polsce (miał się pojawić jeszcze w tym roku).
Sieć tradycyjnie otwiera kawiarnie przy ruchliwych ulicach i placach, a także w atrakcyjnych punktach galerii handlowych. - Oba takie rozwiązania bierzemy pod uwagę myśląc o rozwoju marki Starbucks w Polsce - mówi Mateusz Sielecki z AmRest.
A jeśli marka wchodzi do Wrocławia i Warszawy, to należy się spodziewać, że kawę w kubkach z charakterystyczną syreną w logo kupimy w wielu miejscach. Tak było w Pradze, gdzie AmRest, otworzył pierwszego Starbucksa na początku roku. Teraz na Starym Mieście jest 8 kawiarni tej marki.
Po Polsce planowana jest ekspansja na rynek węgierski. Spółka AmRest w Polsce i innych krajach Europy Środkowej prowadzi również KFC, Pizzę Hut, Rodeo Drive i Freshpoint. Te dwie ostatnie marki nie będą rozbudowywane. Nie planuje się jednak ich zamknięcia. W Polsce jest 7 punktów Freshpoint i 3 restauracje Rodeo Drive.