Pociągi z Wrocławia do Poznania szybciej
Fot. www.plk-sa.pl
Podróż będzie krótsza i o wiele wygodniejsza - obiecuje kolej. Poza istniejącymi już stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Mikołajów powstanie nowy przystanek Wrocław Osobowice - Cmentarz.
To pierwsza tak rozległa inwestycja od czasów powojennych - wyjaśnia Mirosław Siemieniec - rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych.
Prace modernizacyjne prowadzone są w dziesięciu miejscach. Pociągi pojadą szybciej między innymi nad ulicą Grabiszyńską, Robotniczą, Strzegomską i Osobowicką. W związku z modernizacją przy ulicy Starogroblowej poza przebudową wiaduktu możemy spodziewać się dodatkowego pasa drogi i torowiska nowej linii tramwajowej. Prace na wiadukcie w tej części Wrocławia są już w połowie wykonane - przekonuje Józef Gąsior, zastępca dyrektora projektu.
W związku z modernizacją ruch drogowy przy ulicy Starogroblowej odbywa się tylko jednym pasem jezdni. Utrudnienia mają potrwać do końca roku.
Dziesięć wiaduktów kolejowych
Przechodzi modernizację m.in. na ul. Grabiszyńskiej, Robotniczej, Strzegomskiej, Starogranicznej, Starogroblowej, Grobli Kozanowskiej, Osobowickiej. Nowe konstrukcje i układ torów uwzględniają potrzeby kolei i nowe założenia ruchu drogowego. Efektem prac będą m.in. lepsze rozwiązania torowe przy wjeździe do Wrocławia przez wiadukt nad ul. Grabiszyńską. Przy nim powstają m.in. mury oporowe by poszerzyć nasyp dla dodatkowej konstrukcji. W dobie przejeżdża tędy około 240 pociągów pasażerskich w kierunku Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania, Głogowa, Legnicy, Wałbrzycha i Jeleniej Góry.
Poszerzy się wiadukt nad ul. Starogroblową
Nie tylko pociągi pojada po nowych konstrukcjach. Poszerzenie obiektu pozwoli na poprowadzenie dodatkowego pasa drogi i torowiska nowej linii tramwajowej. Obecnie trwają prace ziemne i wznoszenia żelbetowych nowych przyczółków. Ruch pociągów prowadzony jest tylko po jednym torze i wymaga to od PLK i przewoźników dobrej organizacji rozkładu jazdy.
Most nad Odrą
Od stycznia ruch kolejowy na moście prowadzony po zmodernizowanej konstrukcji. Trwają prace przy wznoszeniu nowego sąsiedniego przęsła. Poszczególne elementy są wynoszone dźwigami i montowane na tymczasowych podporach. W części żelbetowej mostu trwa skuwanie starego betonu i wzmacniane 29 filarów na których spoczywa ława torowiska.
Pasażerowie zyskają lepszy dostęp do:
Pociągów na stacji Wrocław Popowice i przystanku Wrocław Mikołajów. Powstanie nowy przystanek Wrocław Osobowice Cmentarz. Wszystkie obiekty będą miały estetyczne i funkcjonalne perony z nowym dojściem oświetleniem i oznakowaniem, oraz właściwą obsługą osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.
Zakończenie prac planowane w 2015 r. Łączny koszt projektu ok 1,5 miliarda zł.