Piano Day powraca na antenę Radia RAM!

Piano Day Open Studio 2025 - oficjalny motyw graficzny
Nowe miejsce emisji, szeroki wachlarz wrocławskich pianistów i muzyków, goście z Polski oraz zza granicy. Do tego rozmowy ze znawcami tematyki fortepianowej oraz występy młodych adeptów gry na fortepianie. Taki jest nasz plan na PIANO DAY OPEN STUDIO VOL.2 - czyli drugą, w historii naszej stacji, odsłonę światowego cyklu z muzyką fortepianową na żywo!
CZYM JEST PIANO DAY
Piano Day to coroczna ogólnoświatowa impreza organizowana przez grupę podobnie myślących ludzi, oddanych brzmieniu fortepianu. Jednym z patronów tego cyklu jest sam Nils Frahm - słynny niemiecki pianista, eksperymentator, kompozytor i producent. Spory wkład w popularyzację tego święta miała na przestrzeni ostatnich lat londyńska oficyna wydawnicza Erased Tapes Records, dla której Frahm także nagrał wiele znanych kompozycji i albumów.
Święto foretepianu odbywa się 88. dnia roku – ze względu na liczbę klawiszy na instrumencie. W tym roku całość projektu zrealizujemy trzy dni przed tą datą - tak, by skorzystać z dostępności oraz zaprosić do współtworzenia tej w pełni oddolnej inicjatywy jak największą grupę artystów i fascynatów brzmienia fortepianu.
PO CO TO W OGÓLE ROBIMY
Dla nas to niepowtarzalna okazja, by celebrować brzmienie instrumentu, którego historia sięga końcówki XVI w. Fortepian przez wielu muzyków i specjalistów określany jest mianem instrumentu o bardzo szerokiej gamie możliwości brzmieniowych. Jak żaden chyba inny, bardzo mocno zakorzenił się w naszej narodowej świadomości - nade wszystko dzięki światowym sukcesom Fryderyka Chopina lub Ignacego Padarewskiego.
Nie chcemy jednak patrzeć na fortepian jednostronnie. W świecie muzyki usłyszymy go zarówno na największych koncertach byłych i obecnych gwiazd muzyki pop, pod palcami wielkich wirtuozów gry oraz w zadymionych wnętrzach najlepszych klubów jazzowych dookoła świata. To dlatego do udziału w PIANO DAY OPEN STUDIO VOL.2 zaprosiliśmy nie tylko klasycznie grających pianistów.
Celem akcji jest także spajanie w większą całość lokalnego środowiska muzyków. Każdy z nich przychodzi do naszego studia zupełnie nieodpłatnie - swoją grą składając niejako hołd instrumentowi, który nadał w jakimś stopniu sens temu, co w życiu robi.
Nie chcemy skupiać się także, zgodnie z ideą PIANODAY.ORG, wyłącznie na muzykach. To dlatego w naszym studiu zagości zarówno słynny wrocławski stroiciel fortepianów - Adam Grzeluszka, jak i Artur Bielecki - autor książki próbującej zdefiniować, kim tak naprawdę jest chopinista
W tym roku zagramy także z konkrektnym przesłaniem, ale o tym za moment...
ALE TO JUŻ BYŁO, CZYLI PIANO DAY OPEN STUDIO VOL.1
To prawda! We wrocławskim gronie muzyków spotkaliśmy się po raz pierwszy w marcu 2023 roku, a całość programu zrealizowaliśmy przy Karkonoskiej 10 - w siedzibie Radia RAM. Wyglądało to tak...

a wybrzmiało tak:
Ugościliśmy wtedy dla Was następującą drużynę: ŁUKASZ FUDRO / ROBERT JARMUŻEK / PAWEŁ KONIKIEWICZ / MAJA KOZŁOWSKA / WALDEK MASZYŃSKI / LESZEK MOŻDŻER / JĘDRZEJ NAWARA / MAREK PĘDZIWIATR / PIOTR PADUSZYŃSKI / SOFINKA / JAŚMINA SZAREJKO / MAREK WIŃSKI / ENDY YDEN
GRAMY PO RAZ DRUGI!
W tym roku wracamy do dobrze znanych Wam już z 1. edycji nazwisk oraz zwiększamy znacząco liczbę zaproszonych gości! Nasze zaproszenie przyjęli m.in. muzycy z Poznania, Warszawy, czy Berlina. Kolejnym nowum jest fakt, że tym razem zagramy dla Was z wrocławskiego studia WAVE ON WAVE - w pobliżu wrocławskiego Rynku!
Zobaczcie naszą oficjalną grafikę tegorocznej edycji PIANO DAY OPEN STUDIO. Całość stworzona przez jednego z uczestników naszej akcji - Jędrzeja Nawarę z formacji Resoraki przy wsparciu sztucznej inteligencji...
-173002.png)
Zgodnie z założeniem akcji, bohaterem wieczoru są tyle samo muzycy, co instrument, na którym zagrają. Zobaczmy zatem wspólnie, jaki fortepian zagra na żywo na 89.8 FM.


THE WAVE OF HOPE - jako motto tegorocznej edycji
W roku 2025 święto fortepianu pragniemy zrealizować pod hasłem WAVE OF HOPE - odwołując się do emocji, której potrzebujemy w bardzo dynamicznie zmieniającym się świecie. Wywracający się do góry nogami na naszych oczach świat polityczno-społecznego ładu może wprawić wielu z nas w stan tyle samo osłupienia, co niepewności. Ciężko znaleźć na te bolączki coś lepszego, niż ukojenie i wlanie odrobiny nadziei w serca za pomocą muzyki zagranej na 88. klawiszy!
ZAGRAJĄ ORAZ OPOWIEDZĄ PODCZAS PIANO DAY 2025 na antenie RADIA RAM
Przed Wami prezentacja muzyków, pianistów, wokalistów, edukatorów, specjalistów, którzy zdecydowali się uczynić wieczór 26. marca wyjątkowym:
ALINA BARKANO
Pianistka, kompozytorka i aranżerka, której muzyka balansuje między komercyjną przystępnością, a artystyczną nieoczywistością.
Jej relacja z fortepianem zaczęła się od klasycznej edukacji muzycznej, lecz prawdziwą więź z tym instrumentem odnalazła w szkole średniej odkrywając jego potencjał w sztuce akompaniowania. Ukończyła Wrocławską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie fortepianu Jakuba Stankiewicza, Muzykologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Kompozycję i Aranżację na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach.
Jako aranżerka traktuje fortepian nie tylko jako instrument solowy, ale także jako przestrzeń do budowania wielowarstwowych kompozycji - niczym orkiestrę w pigułce. Jej proces twórczy niemal zawsze zaczyna się od fortepianu, jednak na nim się nie kończy. Tworzy w szerokim spektrum stylistycznym - od subtelnych akompaniamentów i krótkich form użytkowych po pełnowymiarowe partytury symfoniczne. Swobodnie porusza się między muzyką akustyczną, a elektroniczną, łącząc tradycję z nowoczesnością. Znakiem rozpoznawczym jej twórczości są dynamiczne brzmienia, wyrazista rytmizacja, liryczna harmonia oraz kontrastowe tematy. Swoje utwory i projekty muzyczne regularnie udostępnia na platformie YouTube.
Fortepian to dla niej przestrzeń całkowitej wolności. Kiedy gra, czas przestaje istnieć - liczą się dźwięki i to, co można z nich zbudować. Na co dzień dzieli się również swoją wiedzą ucząc gry na fortepianie młodzież i osoby dorosłe.
fot. materiały prasowe artystki
ARTUR BIELECKI
Muzykolog, współzałożyciel wrocławskiego Towarzystwa im. Józefa Hofmanna.
Nominowany za książkę „Chopiniści" wydaną nakładem Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina do Wrocławskiej Nagrody Artystycznej 2024 w kategorii: Muzyka (muzyka poważna).
Pozycja ta to przygotowane z niezwykłą rzetelnością i znawstwem portrety 107 najwybitniejszych pianistów XX wieku, którzy stali się ambasadorami chopinowskiego stylu.
ŁUKASZ BZOWSKI
Pianista, kompozytor, aranżer i producent muzyczny.
Ukończył z wyróżnieniem Katedrę Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu dr hab. Piotra Kałużnego oraz Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii w klasie kompozycji prof. Jana Antoniego Wichrowskiego. Od 2022 roku wykładowca na Wydziale Muzyki Jazzowej w AM we Wrocławiu. Współtwórca i inicjator rozpoczynającej swoją działalność we wrześniu 2021 Sekcji Jazzu w PSM II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu.
Pomysłodawca i założyciel niezależnej wytwórni muzycznej DaszRade Rec., wspierającej działalność wydawniczą szczególnie uzdolnionych młodych twórców z zakresu muzyki i filmu. W 2009 roku znalazł się na liście najlepszych pianistów w kraju według magazynu Jazz Forum. Stypendysta Akademii Muzycznej we Wrocławiu i miasta Zgorzelec.
Wyróżniony Srebrną Odznaką Polskiego Związku Chórów i Orkiestr. Na przestrzeni lat współpracował z Artystami takimi jak: Krzesimir Dębski, Kuba Badach, Natalia Kukulska, Igor Herbut, Dorota Segda, Ewa Kaim, Staszek Linowski, IGO, Junior Kelly, i wieloma innymi.
fot. materiały prasowe artysty
ZUZANNA CAŁKA
Pianistka i kompozytorka, klasycznie wykształcona na uniwersytetach muzycznych w Warszawie i w Berlinie.
W swoich utworach artystka łączy organiczne brzmienie fortepianu z elementami elektroniki. Zuzanna w swoim najnowszym projekcie przekracza granice muzyki klasycznej, splatając tradycję z eksperymentem i psychodelicznymi uniesieniami. Minimalistyczne szkice kontrastują z rozbudowanymi strukturami, tworząc intrygujące, a niekiedy wręcz halucynacyjne, transowe melodie.
Jej debiutancka EPka Late Night Takes to liryczne ballady, wśród których tytułowe Boketto to (jęz. japoński: sztuka niemyślenia), poprzez którą artystka zaprasza do zatrzymania się i zasłuchania w dźwięki. EP-ka została wyróżniona na playliście Piano Day, której kuratorem jest Nils Frahm.
Trasa promująca album obejmuje Polskę, Chorwację, Słowację, Holandię i Niemcy w tym festiwal Olafura Arnaldsa OPIA w Utrechcie, na którym artystka wystąpiła obok cenionych na całym świecie duetu Kiasmos czyli Olafura Arnaldsa i Janusa Rassmusena. W styczniu 2025 roku Zuzanna reprezentowała Polskę na ESNS, jednym z największych festiwali showcase'owych w Europie. Jej najnowszy singiel został zaprezentowany w amerykańskiej rozgłośni radiowej KEXP w programie Pacific Notions.
Twórczość ilustracyjna Zuzanny została wyróżniona I nagrodą na Instant Composition Contest podczas Festiwalu Transatlantyk z Janem AP Kaczmarkiem na czele jury. W listopadzie 2024 została zaproszona, jako jedyna Polka do współtworzenia kolekcji brzmień we współpracy z Spitfire Audio.
fot. Jan Bogusz Szulc
YANA COUTO (ZUZANNA MATUSZEWSKA-COUTO)
Kompozytorka i pianistka, która tworzy muzykę, aby dzielić się odrobiną spokoju, piękna i nadziei z tymi, którzy potrzebują chwili wytchnienia.
Tworzy muzykę neoklasyczną, ambientową, filmową i popularną, podobnie jak inni światowej klasy artyści, tacy jak Yan Tiersen, Ludovico Einaudi i Agnes Obel. Jej muzyczna ścieżka miała wiele zwrotów, ale niezmiennie prowadzi ją do ekscytujących nowych współprac i dzielenia się muzyką, która przynosi spokój i piękno milionom ludzi na całym świecie. Z ponad 20 milionami odtworzeń na Spotify, artystka urzeka i koi słuchaczy swoimi minimalistycznymi dźwiękami pełnymi nostalgii i wrażliwości.
„Sport czy muzyka” – to pytanie, które zadali jej rodzice, gdy miała sześć lat i była bardzo energicznym dzieckiem, które nie mogło usiedzieć w miejscu nawet przez chwilę. Odpowiedź była natychmiastowa: muzyka, szybko połączona z wyborem instrumentu – fortepianu. To dzięki nauce gry na fortepianie odkryła nowy świat, w którym mogła przekształcać swoje uczucia w melodie i odnajdywać wewnętrzny spokój. W okresie dojrzewania zaczęła improwizować i komponować pierwsze utwory fortepianowe – delikatne, romantyczne i pełne melancholii.
W ubiegłym roku zadebiutowała swoją muzyką podczas Next Fest Music Showcase & Conference w Poznaniu oraz na Piano Lab Festival w Martina Franca we Włoszech. Występowała również jako support podczas trasy koncertowej Joepa Bevinga w Polsce. Napisała także utwór „Hold Me”, który został nagrany z udziałem światowej klasy aktorki musicalowej i wokalistki Edyty Krzemień, stworzyła także utwór „Wind Phone” wspólnie z Sonią Pisze Piosenki oraz “Być Obok” z Zielińskim.
Yana jest absolwentką kompozycji i teorii muzyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Akademii Muzycznej w Poznaniu (była studentką Anny Ignatowicz-Glińskiej, Krzesimira Dębskiego i Janusza Stalmierskiego).
W 2021 roku stworzyła utwór na orkiestrę zatytułowany „Fairy Tales”, wykonany przez Orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 2022 roku wydała swój drugi album „The Great Hope”, w którym łączy subtelną elektronikę z dźwiękami preparowanego fortepianu. Od tego czasu ukazało się osiem singli: „Daughters”, „2”, „Darklight” (we współpracy z Yanem Springettem), „I’d Love to Live by the Sea” (aranżacja utworu Oysterboya), „K.”, „Vienna”, „Lullaby for J.” i „Ottilia”.
Obecnie pracuje nad muzyką do spektaklu oraz do duńskiego filmu fabularnego, koncertuje w Polsce i za granicą, współpracuje z innymi artystami oraz rozwija materiał na swój trzeci album.
fot. materiały prasowe artysty
ŁUKASZ FUDRO
Artysta zakochany w brzmieniu fortepianu.
Jego utwory pełne są emocji, a sam kompozytor przyznaje, że najchętniej sięga po piosenki przepełnione smutkiem i nostalgią. W swoich kompozycjach stara się uchwycić autentyczne, organiczne brzmienie instrumentu, co można usłyszeć w jego nagraniach – obecność szmerów, stukania czy innych dźwięków towarzyszących mechanizmom, które w fortepianie przenoszą energię z palców na struny. Fudro pielęgnuje minimalistyczne podejście do tworzenia muzyki, rezygnując z syntezatorów i skomplikowanych technicznych wykonań.
Dotychczasowe wydania artysty to album the „inside” (2021), minialbum „nie dość” (2022) oraz seria singli: „Ostatnia Era” (we współpracy z PESTĄ), „Wspaniałe Przemijanie” (z Anią Kopytko), solowe „Bad Company”, „Dziwny Sen Niedźwiedzia” (z zespołem Oczybaszki) oraz ostatni singiel „Tapta” (wraz z Agatą Dudą).
Obecnie Łukasz Fudro znajduje się w przerwie wydawniczej.
fot. materiały prasowe artysty
PAWEŁ GOŁĘBSKI & WALDEMAR MASZYŃSKI (GMW PLAY DEPECHE MODE)
PAWEŁ GOŁĘBSKI
Dziennikarz i prezenter radiowy.
Gospodarz naszej RAMowej audycji “Dzień dobry we Wrocławiu”. Podczas pandemii opisywał z kolegami życie w lockdown’ie za pomocą muzyki ze słynnego albumu “Violator” Depeche Mode. W nietypowych okolicznościach zarejestrowali 9 utworów, od “Enjoy the silence” po “Personal Jesus”, a do każdego z nich stworzyli teledyski. Oryginalny pomysł zwrócił uwagę fanów, którzy docenili ich jakość i szybko zaczęli domagać się, by trio koncertowało.
WALDEMAR MASZYŃSKI
Odpowiedzialny za aranżacje muzyczne w GMW play Depeche Mode. Pianista, współpracujący z popularnymi artystami i oryginalnymi, różnorodnymi gatunkowo projektami muzycznymi.
W jego portfolio znajdziemy koncerty z Mesajah, Roger’em Treece w Filharmonii Sudeckiej, duet Chillove, współpracę z teatrami w Polsce, radiowe “Piano Day” z udziałem Leszka Możdżera, a nawet wieczory z argentyńskim tango.
Maszyński łączy vintage z nowoczesnością. W GMW play Depeche Mode szuka oryginalnych barw używanych przez Depeche Mode i wkomponowuje je we współczesny anturaż.
O PROJEKCIE GMW
To niecodzienne trio wybrało najlepsze utwory z ponad 40-letniej historii Depeche Mode i wykonuje je w stylu zbliżonym do oryginału lub całkowicie je przearanżowując. Ich interpretacje docenili dziennikarze z Niemiec zapraszając zespół na światową płytę coverów "Songs of faith and devotion", wydaną przez Orkus Magazine.
Zespół występuje na koncertach kameralnych i imprezach masowych. Muzycy potrafią stworzyć wyjątkowy klimat w winnicy przy degustacji win oraz na statku na Morzu Bałtyckim. Potwierdzają to fani słynnych rejsów promem z Polski do Szwecji, którzy bawili się przy muzyce granej przez GMW Play Depeche Mode.
fot. materiały prasowe artystów
DANIEL GRUPA
Pianista i kompozytor.
Urodził się w 1975 roku w Sulechowie. W wieku siedemnastu lat rozpoczął pracę w Teatrze Dramatycznym w Kaliszu („Opera za trzy grosze” reż J. Buchwald, „Ja jestem ruda Lola” reż T. Wiśniewski). Również w Kaliszu miały miejsce premiery pierwszych wykonań kompozycji - Concertino na fortepian i orkiestrę smyczkową i kwartetu smyczkowego. Studiował kompozycję na Akademii Muzycznej w Poznaniu i muzykologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Miłośnik i pasjonat gór. Wspinał się w Alpach i Tatrach, zimą w czeskich lodospadach i w Śnieżnych Kotłach. Zdobył szczyty Kaukazu: Kazbek (5054 m. n.p.m.) i Tetnuldi (4858 m. n.p.m) W Taurach Wysokich wszedł na Grossglocknera. (3798 m. n.p.m.) Podczas wyprawy na Mera Peak w Himalajach wszedł na 6240 m. n. p. m.
Od wielu lat współpracuje z wieloma artystami polskiej i zagranicznej sceny muzycznej (Małgorzata Ostrowska, Anna Wyszkoni, Marek Jackowski, Stanisław Soyka, Piotr Cugowski, Virgil Donati), pisze muzykę do filmu i teatru i słuchowisk radiowych („Dzień w którym umrę” reż. G. Lipiec, „Zamknięci w celuloidzie” reż. W. Sikora, „Grun de Berg. Wyzwanie” reż. M. Malinowski i M. Olechnowski, „Stara kobieta wysiaduje” reż G. Bral, „Feblik” reż Lech Mackiewicz ‚„Hydropolis” Z. Miłoszewski). Koncertuje z autorskim recitalem fortepianowym.
W marcu 2021 roku ukazała się jego debiutancka płyta zatytułowana „Zanim nadejdzie noc” na której to oprócz fortepianum, można usłyszeć m.in. kwartet smyczkowy, i śpiew Renaty Przemyk. W roku 2023 miało miejsce prawykonanie „Fantasmagorii” na fortepian kwartet smyczkowy. Od roku 2011 szef artystyczny Festiwalu Muzyki Fryderyka Chopina w Sulechowie a w latach 2015/2021 pełnił funkcję prezesa Klubu Wysokogórskiego w Zielonej Górze.
fot. materiały prasowe artysty
ADAM GRZELUSZKA
Stroiciel rekomendowany przez Stowarzyszenie Polskich Stroicieli Fortepianów, nieustannie od 2013 roku.
Swoje umiejętności kształcił w Technikum Budowy Fortepianów oraz Fabryce pianin i fortepianów Schimmel. W ramach praktyk ciągłych uczył się zawodu pod okiem najlepszych stroicieli w Polsce, w salonach Steinway and Sons oraz Yamaha Music Polska.
Uzyskał wiele certyfikatów ze szkoleń Stowarzyszenia Polskich Stroicieli Fortepianów oraz Certyfikat Steinway Academy – Steinway School For Concert Technicians w Hamburgu.
Pracuje od 2011 roku w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu – obsługa sal: Teatralnej, Kameralnej, Studio Nagrań, sal dydaktycznych oraz Wydziału Instrumentalnego.
Współpracuje z Teatrem Muzycznym Capitol, Uniwersytetem Wrocławskim, klubem jazzowym Vertigo, Jednostką Armii Wojska Polskiego we Wrocławiu oraz przy organizacji takich imprez jak Przegląd Piosenki Aktorskiej, Jazz nad Odrą oraz Mistrzowski Kurs Pianistyczny w Dusznikach–Zdroju.
fot. pianoopus.pl
ROBERT JARMUŻEK
Pianista, kompozytor i aranżer pochodzący z Lubelszczyzny.
Muzyk o wielu twarzach, odnajdujący się zarówno w muzyce pop, jazz i blues. Chociaż zainteresowany muzyką od dziecka, stosunkowo późno (w wieku 17 lat) i
bez formalnego wykształcenia muzycznego, postanowił związać z nią swoje życie zawodowe.
W 2000 roku przeprowadził się do Wrocławia i niedługo później dołączył do zespołu Guitar Workshop Leszka Cichońskiego. W tym czasie współpracował z wieloma muzykami jazzowymi skupionymi wokół wydziału jazzu na wrocławskiej Akademii Muzycznej. W 2005 roku dołączył do zespołu Mikromusic z którym związany jest do dzisiaj.Nagrali wspólnie kilkanaście płyt z czego album „Tak mi się nie chce” otrzymał status Złotej Płyty a za „Mikromusic z Dolnej Półki” otrzymał nagrodę Fryderyka w kategorii piosenka poetycka.
Jako pianista jazzowy pojawił się na scenie w zespole Coherence Quartet, którego pierwsza płyta „Coherence” ukazała się w wydawnictwie Multikulti a kolejna
„Sagaye” w prestiżowej niderlandzkiej Challenge Records.
W 2020 roku rozpoczął pracę nad albumem poświęconym tradycyjnej muzyce polskiej, skupiając się przede wszystkim na utworach z Dolnego Śląska. Wspólnie z
wokalistką Kasią Pakowską nagrał płytę „Przed skończeniem świata”, której tytuł jest odzwierciedleniem szczególnej i trudnej sytuacji związanej z pandemią
Covid-19.
Od roku 2024 gra w zespole Katarzyny Groniec, koncertując z nią zarówno w trio jak i większym składzie.
Pracował z wieloma znakomitymi muzykami, miedzy innymi: Jorgos Skolias, Mike Russell, Artur Lesicki, Tomasz Grabowy, Piotr Baron, Olga Bończyk, Marek Raduli,
Jarek Śmietana, Marcin Pospieszalski, Joao de Sousa, Dorota Miśkiewicz, Frank Parker, Maciej Fortuna, Arek Skolik, Piotr Damasiewicz, LUC.
fot. materiały prasowe artysty
WOJCIECH KONOPKO & KAROLINA LIPSKA (TANTFREAKY)
KAROLINA LIPSKA
Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, absolwentka wokalistyki jazzowej na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach.
WOJTEK KONOPKO
Klawiszowiec, kompozytor, aranżer, producent, absolwent fortepianu na Wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
Karolina Lipska i Wojtek Konopko to kreatywne serce zespołu TANTFREAKY – główny duet kompozytorski odpowiedzialny za unikalne brzmienie formacji. Od 2019 roku wspólnie tworzą muzykę, która łączy jungle jazz, electro spiritual, trance cosmic fusion. Ich współpraca rozpoczęła się na próbach w przestrzeni artystycznej Wiktora Golca, znanego wrocławskiego wytwórcy bębnów.
W 2022 roku zespół TANTFREAKY, kierowany muzycznie przez Lipską i Konopko, wydał swój pierwszy album pt. „Theory of Love”. Album, składający się z 14 autorskich kompozycji, spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem i został nominowany do nagrody WARTO 2022 przyznawanej przez Gazetę Wyborczą.
Wcześniej zespół TANTFREAKY, wydał siedem singli, m.in. „Give Me Some”, czy „Get Up Of Your Knees”. W 2022 roku ukazał się również minialbum „Intercosmic Live Premiere 1: Fire & Water”, zawierający nagrania na żywo dwóch utworów – „Free Your Emotions” i „I’m In Love With My Life”. W listopadzie 2023 światło dzienne ujrzała EP „Jungle Jazz”.
Zespół koncertuje zarówno w Polsce, jak i za granicą. TANTFREAKY są laureatami Jazz Juniors 2022 oraz finalistami Ladies Jazz Festival 2020.
Karolina Lipska i Wojtek Konopko nie tylko komponują, ale również nagrywają, miksują, tworzą grafikę i reżyserują teledyski zespołu. Koncerty TANTFREAKY to pełne energii spektakle, w których publiczność wspólnie śpiewa, tańczy i gra na instrumentach perkusyjnych, a dodatkową atrakcją są serwowane przez muzyków owoce. Muzycy łącząc duchową głębię z pierwotną energią improwizacji, zachęcając do transformacyjnej muzycznej podróży.
fot. materiały prasowe artystów
KOSCHKA (EDITA KARKOSCHKA)
Berlińska piosenkarka, kompozytorka i producentka o polskich korzeniach.
Edita Karkoschka alias KOSCHKA tworzy niezwykłe połączenie intymności i intensywności dzięki swojej charakterystycznej barwie.
Do końca 2019 roku działała w całej Europie jako frontmanka niemiecko-holenderskiego niezależnego zespołu NAUSICA, a także grała jako support dla Son Lux, Miya Follick i Polica. Od czasu wydania w 2024 roku swojego solowego debiutanckiego albumu w berlińskiej wytwórni St.Vladimir poświęca się swojemu solowemu projektowi, który łączy własne piosenki z nowymi interpretacjami romantycznych piosenek niemieckich. Album został wyprodukowany w jej domowym studiu w Berlinie, zmiksowany w Studio Zodiaque i zmasterowany przez Emily Lazar i Chrisa Allgooda w Nowym Jorku.
W 2025 roku KOSCHKA ponownie wyruszy w trasę koncertową i zachwyci minimalistycznym, eleganckim dźwiękiem, charakterystyczną barwą głosu i niezrównaną prezencją sceniczną, przywodzącą na myśl takich artystów jak PJ Harvey i Fever Ray.
fot. Dovile Sermokas
MAJA KOZŁOWSKA (MAHJONG)
Pianistka, artystka sztuk wizualnych.
Maja ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu na wydziale malarstwa.Eksploruje szerokie spektrum muzyczne, od muzyki elektronicznej po klasyczną, jaka przez lata ją kształtowała, wciąż poszukuje nie zamykając się w obrębie jednego gatunku. Jej projekt Mahjong można sklasyfikować jako alternatywny pop, indie z elementami jazzu, muzykę niezależną.
W czerwcu 2021, nakładem holenderskiej wytwórni Geertruida ukazała się debiutancka EP Blue. 6.października 2023 album długogrający - Blackbird (nakład własny). Podobnie jak EPka to osobista opowieść o relacjach, dzieciństwie, w odniesieniu do bliskiego związku z naturą rodzimej wyspy.
Maja współpracowała z takimi artystami jak Marek Pędziwiatr, Kuba Kutera, Kacper Krupa, Robert Szydło, Michał Wdowikowski, Beniamin Łasiewicki czy Julian Berann. Jest również współtwórcą projektów eksperymentalno-elektronicznych – Wicker Duck oraz Diplodok. Występowała m.in. na takich festiwalach jak Soundrive Festival, Yass Festival czy Pelhrimovy (CZ).
W 2024 otrzymała nagrodę WARTO Gazety Wyborczej, w 2022 nagrodzona stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
fot. Marek Hajduk
KINGA MIELCAREK
Wokalistka, kompozytorka i autorka tekstów.
Swoją twórczość opiera na wrażliwości i poszukiwaniu wyjątkowych brzmień. Artystka debiutuje ze swoim singlem „Pomocy”. Utwór jest retrospekcją, która nawiązuje do szukania własnej wersji siebie.
Kinga aktywnie działa na wrocławskim rynku muzycznym. To właśnie tutaj nabywa swoje umiejętności pod okiem doświadczonych muzyków, m. in. w Szkole Muzyki Nowoczesnej, gdzie rozwija swoją grę na pianinie. Natomiast Bartek Deryło, który jest producentem artystki, pełni również rolę nauczyciela śpiewu Kingi.
fot. materiały prasowe artystki
LESZEK MOŻDŻER
Jeden z najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych. Pianista światowej klasy, odważny eksplorator i oryginalny twórca, wyróżniający się własnym językiem muzycznym.
Urodził się 23 marca 1971 roku w Gdańsku. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w piątym roku życia i przeszedłszy wszystkie szczeble edukacji uzyskał dyplom gdańskiej Akademii Muzycznej w 1996 roku. Jazzem zainteresował się w klasie maturalnej. Ostrogi zdobył w zespole klarnecisty Emila Kowalskiego, a pierwszą próbę z zespołem Miłość odbył na swoje 20 urodziny. We wczesnych latach działalności muzycznej był również członkiem kwartetu Zbigniewa Namysłowskiego.
W roku 1992 otrzymał wyróżnienie indywidualne na Jazz Juniors i była to pierwsza kropla obfitego deszczu nagród, jakie miały spaść na niego przez następne lata. Od tamtego czasu zwyciężał we wszystkich kolejnych ankietach czytelników „Jazz Forum” w kategorii ‘Fortepian’ i został też wielokrotnie uznany Muzykiem Roku.
Od roku 2011 Leszek Możdżer jest Dyrektorem artystycznym plenerowego festiwalu muzycznego nad Jeziorem Strzeszyńskim w Poznaniu – Enter Music Festival.
Do chwili obecnej Leszek Możdżer nagrał ponad 100 albumów, w tym wiele pod własnym nazwiskiem.
fot. Sisi Cecylia
JĘDRZEJ NAWARA
Songwriter, wokalista, klawiszowiec i główny kompozytor zespołu Resoraki.
Jego solowa twórczość balansuje na granicy ambitnego popu i akustycznego rocka, łącząc fortepianowe harmonie z subtelną elektroniką i dojrzałymi tekstami.
Jako iNCAL, kreuje intymne, pełne emocji opowieści – zarówno te o życiowych rozterkach ludzi w średnim wieku, jak i te inspirowane fikcyjnymi bohaterami i ich alter ego. Z kolei w Resorakach nadaje brzmieniu zespołu swój charakterystyczny styl, łącząc klasyczne instrumentarium z ambitnym podejściem do aranżacji.
(Nie)regularny współprowadzący w audycji Blok Alternatywny w Radiu RAM u boku Maćka Szabatowskiego.
fot. materiały prasowe artysty
PIOTR PADUSZYŃSKI
Pianista i producent muzyczny młodego pokolenia.
Tworzy utwory wpisujące się w ramy muzyki neoklasycznej, ilustracyjnej i filmowej. Zadebiutował w listopadzie 2020 roku wydając płytę "Prześwit" nagraną w studio Leszka Możdżera. Jest zwycięzcą plebiscytu WARTO 2021 organizowanego przez Gazetę Wyborczą oraz laureatem V Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego Wroclavile. Występował gościnnie z Orkiestrą Męskiego Grania 2024.
W kwietniu 2024 wydał EP "Fasada", gdzie oprócz domowego pianina i słyszalnego mechanizmu, pojawiają się dodatkowo instrumenty elektroniczne. Kompozycje z EP są dostępne w formacie stereo oraz dźwięku przestrzennego Dolby Atmos. Muzyka Piotra jest kojarzona z twórczością artystów takich jak Hania Rani, Sofi Paez czy Ludovico Einaudi.
Solowe koncerty zagrał m.in. w Otwartej Pracowni Jazdów (Warszawa), Vertigo (Wrocław), Scena na Piętrze (Poznań), Strefa (Kraków) czy podczas festiwalu wrOFF. Wywiady z Piotrem oraz jego muzykę można było usłyszeć w w wielu rozgłośniach radiowych. Gość podcastu Rozmowy Rawicza, absolwent kursu dla niezależnych artystów i menadżerów Tak Brzmi Miasto oraz międzynarodowego Eastern Europe Music Academy.
Oprócz tworzenia muzyki ilustracyjnej, wydał także elektroniczną EP ‘eutymia (music for non-existing game)’ oraz jest współproducentem i częścią zespołu Älskar.
Piotr to jedna z nielicznych osób w Europie, która tworzy melodie na pozytywce - zaczynając od własnych utworów, po motywy z anime i piosenki m.in. Billie Eilish czy Lady Gagi. Stworzył melodie na pozytywce na na zamówienie m.in. Dawida Podsiadły i Zalii.
fot. materiały prasowe artysty
MAREK PĘDZIWIATR
Pochodzący ze Świnoujścia wszechstronny muzyk i artysta. Pianista i uznany operator syntezatorów. Producent i kompozytor.
Obecny na scenie już ponad dekadę. Popularność przyniosły mu takie projekty jak EABS, Błoto, Zima Stulecia czy Night Marks, za które został dwukrotnie nominowany do Paszportów Polityki. Zdobywca Fryderyków dwukrotnie w kategorii “muzyka elektroniczna” (2018 i 2024) oraz w kategorii “muzyka korzeni” (2024).
Mimo napiętego kalendarza, cały czas koncertuje ze swoim macierzystym składem Ludojad. Gdzieś między wszystkimi zajęciami w głowie Marka powoli rodził się “Latarnik”. Już pod nowym aliasem wspólnie z pakistańskim zespołem Jaubi nagrał jedną z najważniejszych płyt 2021 roku - Nafs at Peace, docenioną przez Pitchfork, The Guardian, DownBeat czy Bandcamp.
W 2022 ukazał się jego pierwszy w pełni solowy album w formule piano solo pt. Marianna.
Absolwent Wydziału Jazzu na Akademii Muzycznej w Katowicach. Uczestnik prestiżowego Red Bull Music Academy Bass Camp we Wrocławiu (2013). W latach 2014-2017 kierownik muzyczny festiwalu FAMA. Do 2018 roku członek legendarnej grupy Urbanator.
Zaczynał swoją przygodę z muzyką w Świnoujściu pod koniec lat 90-tych tworząc tam lokalną podziemną scenę hip-hopową. Zanim zaczął grać na instrumentach
klawiszowych zajmował się rapowaniem i produkcją beatów. Szukając perfekcyjnych loopów na płytach winylowych, zgłębiał wiedzę o historii muzyki i otwierał głowę na rozmaite gatunki. Tak pokochał jazz. Obecnie łączy wszystkie te umiejętności w unikatowym stylu.
Współpracował i występował z dziesiątkami artystów z Polski i zza granicy. Są wśród nich m.in.: Brian Jackson, Urszula Dudziak, Henryk Miśkiewicz, Andrzej Smolik, Ten Typ Mes, Paulina i Natalia Przybysz, Artur Rojek, Mikołaj Trzaska i wielu, wielu innych.
Wspólnie z Sebastianem Jóźwiakiem współtworzy nadawaną na naszej antenie audycję muzyczną pod nazwą "Zapisy Astygmatyczne". fot. materiały prasowe artysty
MICHAŁ SELWESIUK
Przedstawiciel młodego pokolenia pianistów.
Student Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Raubo oraz adt dr Łukasza Trepczyńskiego. Laureat wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. Wielokrotny stypendysta Prezydenta Wrocławia (2016-2024) oraz laureatem stypendium Młoda Polska (2023).
Koncertował m.in. w Royal Albert Hall oraz Megaron Hall w Atenach. Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem wybitnych pianistów i profesorów, takich jak prof. Andrzej Jasiński, prof. Janusz Olejniczak, prof. Lidia Grychtołówna, Prof. Aleksiej Orłowiecki, Valentina Igoshina, Carlo Palese oraz Martin Garcia Garcia czy Charles Richard-Hamelin.
Pasjonat sztuki, szczególnie muzyki i filmu. Kiedy nie szuka inspiracji w utworach, można go często znaleźć na sali kinowej. Najbliższa jego sercu jest muzyka Chopina, Rachmaninowa oraz Ravela, choć chętnie odkrywa też inne brzmienia, zarówno solowo, jak i kameralnie.
fot. materiały prasowe artysty
ESROH SHIFT (PAWEŁ KONIKIEWICZ)
Pianista, kompozytor i producent muzyczny o unikalnym brzmieniu, który w swojej twórczości łączy klasyczne techniki gry na fortepianie z nowoczesną elektroniką i
improwizacją.
Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, specjalizuje się w tworzeniu muzyki na pograniczu akustyki i eksperymentu dźwiękowego, poszukując nowych form ekspresji i łącząc światy klasyki i nowoczesności.
Jako Esroh Shift, eksploruje dialog między brzmieniami tradycyjnych instrumentów a współczesną elektroniką, tworząc spójne, a zarazem nieoczywiste pejzaże dźwiękowe. Jego twórczość balansuje pomiędzy subtelnością klasycznego fortepianu a dynamiczną warstwą syntezatorów i dźwięków eksperymentalnych.
Jest również producentem muzycznym, realizatorem dźwięku i wykładowcą w Wave on Wave Studio, Akademii Produkcji Muzyki oraz Szkole Muzyki Nowoczesnej we Wrocławiu, gdzie kształci kolejne pokolenia muzyków i realizatorów dźwięku.
Konikiewicz ma na koncie współpracę przy licznych projektach muzycznych oraz ścieżkach dźwiękowych, m.in. do filmu „Piwnica” w reż. Bogusława Byrskiego, a także produkcję i realizację albumów takich artystów jak Esroh Shift, JazzBlaster, Miloopa czy Marlene Johnson & The Riddimzz.
Jego debiutancki EP “In/Animate” wydany w 2023 roku ukazuje pełnię artystycznych poszukiwań i eksperymentów z dźwiękiem, tworząc wyjątkową fuzję klasyki i nowoczesności.
fot. materiały prasowe artysty
SOFINKA (ZOFIA IMIELA)
Pianistka, wokalistka i kompozytorka.
Dzięki różnorodnym projektom, od materiału inspirowanego tradycyjną polską muzyką po alternatywny album pop, podróżując po różnych stylach, ale nigdy nie ograniczając się do żadnego gatunku, stworzyła własną muzyczną sygnaturę.
Jest intensywna i zdeterminowana, delikatna, słodka i krucha. Ona jest wszystkim albo niczym.
fot. materiały prasowe artystki
KUBA STANKIEWICZ
Od wielu lat należy przedstawiciel ścisłej czołówki polskich pianistów jazzowych.
W drugiej połowie lat 80. grał z zespołem Jana Ptaszyna Wróblewskiego, potem z kwintetem i kwartetem Zbigniewa Namysłowskiego (płyty Open i Song Of Innocence). W latach 1987-1990 studiował w Berklee College of Music w Bostonie (dyplom w klasie fortepianu), gdzie został wyróżniony Nagrodą Oscara Petersona.
Był półfinalistą prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych im. Theloniousa Monka w Waszyngtonie. Z działalności amerykańskiej Stankiewicza warto także przypomnieć jego współpracę z orkiestrą legendarnego klarnecisty i bandleadera Artiego Shawa. Po powrocie do kraju zakłada kwartet z Henrykiem Miśkiewiczem, Adamem Cegielskim oraz Cezarym Konradem, i nagrywa w 1993 roku płytę Northern Song (wybraną przez czytelników Jazz Forum Płytą Roku), potem współtworzy formację Traveling Birds (Darek Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Piotr Baron, Cezary Konrad), której nagrania (Traveling Birds Quintet, 1994 i Return To The Nest, 1995) ugruntowały jego mocną pozycję na krajowej scenie.
Wśród innych muzyków, z którymi grał, warto wymienić Scotta Hamiltona, Arta Farmera (płyta Art In Wrocław), Sheilę Jordan, Janusza Muniaka, Tomasza Szukalskiego i Annę Marię Jopek. Pod koniec lat 90. powstaje nostalgiczny album „Ulice wielkich miast" z opracowaniami piosenek zmarłej w 1997 roku Agnieszki Osieckiej. A w kilka lat później bezprecedensowy na gruncie jazzu Chopin Songbook z jazzowymi ujęciami pieśni (osobno w wersjach polskiej i angielskiej), który zespół przedstawił także na festiwalu Jazz Jamboree w roku 2003 i po długiej przerwie ponownie w roku 2010 (kilkakrotnie) w ramach Roku Chopinowskiego (w tym również na festiwalu Chopin i jego Europa w Warszawie). W 2012 roku Kuba Stankiewicz nagrał autorski album Spaces, który otrzymał nominację do Wrocławskiej Nagrody Muzycznej. W lutym 2013 roku album został nominowany do dorocznej nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2013 w kategorii Album Roku - Muzyka Jazzowa. W tym samym roku ukazała się jego solowa płyta z własnymi interpretacjami muzyki filmowej Wojciecha Kilara.
W 2014 roku Kuba Stankiewicz dokonał w studio w Los Angeles - wraz z Peterem Erskine’m i Darkiem Oleszkiewiczem - nagrań na płytę z utworami Victora Younga. Krążek ukazał się nakładem wydawnictwa Warner Classics.
Kuba Stankiewicz w ostatnich latach w coraz większym stopniu zajmuje się działalnością pedagogiczną. W 2009 roku obronił doktorat na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego, a w 2020 roku tytuł profesora w dziedzinie sztuki.
fot. materiały prasowe artysty
JAŚMINA SZAREJKO
Komponuje, śpiewa, gra na fortepianie.
Jaśmina tworzy w zaciszu swojego domu w towarzystwie dwóch kotów. Jej muzyka ukazuje obraz emocji, podczas słuchania jej utworów do głowy przychodzą obrazy jak z filmu. Dajcie nam znać co sobie wyobrażaliście podczas jej wykonania.
fot. materiały prasowe artysty
PIOTR ŚWITOŃ
Pianista i dyrektor artystyczny Chopin Recitals - cyklu koncertów Laureatów Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego i największych gwiazd światowej pianistyki. Cykl wyróżniają bankiety z zaproszonymi artystami, odbywające się w najpiękniejszych historycznych salach koncertowych Wrocławia.
Zdobył I miejsce oraz dwie nagrody specjalne na VI Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Turznie w 2022 roku. Jest także laureatem międzynarodowych konkursów w Rzymie i „Beethoven Hradec”. Prowadzi aktywną działalność koncertową.
Był dwukrotnie zapraszany na Festiwal Chopinowski w Genewie, a jego recital w 2009 roku zaowocował zaproszeniami na Międzynarodowy Festiwal Noworoczny w Gstaad, a także na recital w Dworku Chopinowskim w Żelazowej Woli w 2010 roku.W 2022 roku został zaproszony na SIPO International Piano Festival Obidos, gdzie występował u boku tak wybitnych pianistów jak Boris Berman czy Eugen Indjic. Koncertował m. in. w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Szwecji, Szwajcarii, Japonii i we Włoszech.
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie fortepianu Prof. Waldemara Andrzejewskiego, swoje umiejętności doskonalił podczas studiów na Universität der Künste w Berlinie pod kierunkiem Prof. Reinera Beckera. Ukończył także podyplomowe studia mistrzowskie (Konzertexamen) w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden u wybitnego pianisty oraz pedagoga niemieckiego prof. Petera
Rösel'a - laureata Konkursów im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie i Roberta Schumanna w Zwickau.
fot. materiały prasowe artysty
VINSKI (MAREK WIŃSKI)
Muzyk, producent muzyczny i pianista.
Z empatii nut i pajęczyn emocji powstała muzyka, a potem słowa.
Tworzy emocjonalny indie pop, łącząc brzmienie fortepianu z nowoczesną elektroniką. Pisze poetyckie piosenki, które dotykają osobistych doświadczeń oraz uniwersalnych wartości jak miłość, poczucie wspólnoty oraz tęsknota za autentyczną relacją z drugim człowiekiem. Nagrywał autorskie piosenki z wybitnymi wokalistami jak Maciej Balcar, Michał Szpak, Krzysztof Kiljański, Marek Dyjak, Kasia Groniec, Natalia Sikora, Łukasz Łyczkowski, Mateusz Krautwurst.
Jako dzieciak zakochał się w brzmieniu fortepianu i tworzeniu własnej muzyki. Rodzice nie mogli go oderwać od pianina. Słuchał jazzu, rocka, klasyki i alternatywnego popu. Jego pianistykę inspirowało wielu pianistów od klasyki (Vladimir Horowitz, Glen Gould, Krystian Zimerman) przez jazz (Keith Jarrett, Herbie Hancock, Chick Corea) i współczesną pianistykę (Hania Rani, Nils Frahm, Ludvico Einaudi).
Obecnie pracuje nad autorskim albumem pod tytułem „Music for films never made”, gdzie brzmienie fortepianu łączy się z nienachalną elektroniką. Podczas Piano Day 2025 zagra wybrane utwory z tej płyty.
fot. materiały prasowe artysty
WISHLAKE (KAMIL ZAWIŚLAK)
Wokalista, multinstrumentalista oraz producent ze Śląska.
Absolwent konserwatorium w klasie fortepianu jazzowego w Rotterdamie, współtwórca oraz główny wokalista i tekściarz głośnego koncertu multimedialnego Beksinski.Live. Porównywany do Sohn'a, Jamesa Blake'a czy Perfume Genius tworzy niezależne, muzyczne uniwersum czerpiąc z neo-soulu, popu czy elektroniki. Jego utwory wyróżnia dbałość o melodykę i harmonię.
Na żywo, Wishlake potęguje emocje słuchaczy przenikającym wokalem, kojącym brzmieniem fortepianu i syntezatorów. Wraz z projektem Beksinski.Live śpiewał i grał dla kilkudziesięciu tysięcy ludzi w największych obiektach w Polsce (wyprzedany Spodek, Torwar, Hala Stulecia, Ergo Arena), wraz z gościnnym udziałem Katarzyny Nosowskiej, Fisza, Króla, Natalii Szroeder, O.S.T.R’a i Piotra Roguckiego.
W październiku 2024 r. ukazał się jego album "Popiół i Dym", z piosenkami inspirowanymi malarstwem Zdzisława Beksińskiego (prawie 1 milion odtworzeń na serwisach streamingowych), we współpracy z WASILEWSKI. Współpracował i grał z m. in. takimi artystami jak Dawid Podsiadło, Kasia Lins, Marika, Tymon Tymański czy Ofelia.
fot. materiały prasowe artysty
ENDY YDEN (ANDRZEJ STRZEMŻALSKI)
Producent, autor piosenek, wokalista, kompozytor filmowy i teatralny, sound designer i twórca muzyki do gier video.
Skomponował m.in. soundtrack do filmu „Supernova” Bartosza Kruhlika (2019) oraz muzykę do spektaklu „Romeo i Julia” w reż. Jana Klaty w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu (2024). W 2018 roku nakładem labelu Widno Muzyka ukazała się jego debiutancka płyta zatytułowana GTFO!
Był związany z festiwalem Eklektik Session, występując na nim kilkukrotnie u boku takich artystów, jak Nils Petter Molvaer, Eivind Aarset, Jan Bang i Arve Henriksen. Niegdyś lider grupy LOV, z którą w 2008 roku zdobył główną nagrodę w programie TV „Nowa Generacja” oraz główną nagrodę jury na festiwalu
TOPtrendy 2008, a rok później wydał album zatytułowany Minus Szum (QL Music, 2009).
Współtwórca Instytutu Filmów Dźwiękoszczelnych, inicjatywy łączącej kino i muzykę improwizowaną, działającej m.in. w Narodowym Forum Muzyki.
(Nie)regularny współprowadzący w audycji Blok Alternatywny w Radiu RAM u boku Maćka Szabatowskiego.
fot. Grzegorz Gołębiowski
PARTNERZY AKCJI
O stan podniebień naszych muzyków oraz radiowej ekipy zadba w ten wyjątkowy wieczór wrocławska restauracja MENU MOTTO.
Muzycznie ugości nas wrocławskie studio nagrań WAVE ON WAVE.
REALIZACJA:
Maciek Szabatowski (koncept, koordynacja)
Tadeusz Janiszewski (technika, emisja)
Paweł Konikiewicz (Studio Wave on Wave)