Nowa wizytówka wrocławskiego ZOO (Posłuchaj)
Opracowany przez Sarto nowy logotyp zastąpi funkcjonujący od 1962 symbol ZOO – czyli lwa
- Pochodzący z początku lat 60. słynny neon przedstawiający lwa nad bramą ZOO pozostanie - zapewnia szef ogrodu Radosław Ratajszczak (Posłuchaj):
W nowym projekcie nie ma ani bociana ani króla zwierząt (Posłuchaj):
Obiekt, do którego nawiązuje logo, czyli oceanarium lub afrykarium, co jak podkreśla Ratajszczak jest bardziej adekwatną nazwą, ma za sobą etap papierkowy - teraz czas na działanie (Posłuchaj):
W pierwszym etapie jest m.in. ekspozycja rafy koralowej Morza Czerwonego oraz gigantyczny basen rekinów, przez który będzie można przechodzić akrylowym tunelem.
Zanim jednak doczekamy się tych atrakcji będzie można odwiedzić magiczną wyspę (Posłuchaj):
Wrocławskie Afrikarium-Oceanarium to najnowocześniejszy tego typu obiekt na świecie i będzie niewątpliwą atrakcją towarzyszącą Euro 2012 – twierdzi Radosław Ratajszczak. Projekt zakłada maksymalne zbliżenie zwiedzających do przebywających w ogrodzie zwierząt – będzie można wędrować po piaszczystej plaży Morza Czerwonego, a także zejść pod jego powierzchnię, by nad swoją głową zobaczyć rafę koralową i egzotyczne ryby. Powstaną baseny z hipopotamami i rekinami, a także imponujących rozmiarów dżungla.
Na stronie internetowej ZOO można zobaczyć jak będzie wyglądała nowa, warta ponad 140 mln zł. inwestycja.
Opracowany przez Sarto nowy logotyp zastąpi funkcjonujący od 1962 symbol ZOO – czyli lwa, który ze względów historycznych pozostanie w formie neonu nad bramą wejściową. Już w najbliższym czasie mieszkańcy miasta będą mogli podziwiać nowy logotyp na jeżdżącym po Wrocławiu tramwaju.